Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zawieszenie zawieszenie :(  (Przeczytany 8070 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
BorysOpole
Gość



« Środa, 22.08.2007, 21:27:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

jest to mój pierwszy post  :szpieg:
         Od jakiego czasu posiadam ta cordobe jak kupiłem miała fabryczne zawieszenie sprotowe zółte  :mikolaj:  lecz dla mnie była za twarda pozatym cos stukało z przodu kupiłem amoryzatory sachs na przód i tył (300 032 i 290 887) oraz sprężyny ( cs 950 206 i cs 950 212) wymieniłem też przy okazji tuleje w wachaczu z przodu oraz gumy na drążku stabilizatora.
         Problem polega na tym że jak jadę na drodze najeżdżam na dziurę to wali z przodu jakby ktoś młotem przywalił coś jakby amoryzator uderzał o swoje gniazdo z przodu.
         Stąd moje pytania
1) czy przy zmianie zawieszenie coś się wymienia poza spręzynami i amortyzatorami
2) czy trzeba wymienic tez gniazdo amoryzatora jesli wczesniej bylo zawieszenie sportowe
3) może mam żle dobrane spręzyny i amorki
4) czy różnią się czymś sprzyny i amorki do benzynki i do diesla
5) zna może ktoś dobrego mechanika gdzie można takie bajery posprawdzac opole katowice wrocław
6)jakies inne sugestie

prosze o pomoc jestem zdesperowany  :niewiem:  bylem u kilku mechanikow i kazdy chce robic po swojemu

pozdr
Grzegorz
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Środa, 22.08.2007, 21:30:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "BorysOpole"
Problem polega na tym że jak jadę na drodze najeżdżam na dziurę to wali z przodu jakby ktoś młotem przywalił coś jakby amoryzator uderzał o swoje gniazdo z przodu.

Stawiam na to, że amortyzator ma źle dobrany skok w stosunku do sprężyny i przy wjechaniu w dziurę tłoczysko "dobija" do obudowy amortyzatora...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KRYCHOL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Swarzędz
Samochód: ibiza ASV sport 2001

« Odpowiedz #2 - Środa, 22.08.2007, 21:32:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "BorysOpole"
4) czy różnią się czymś sprzyny i amorki do benzynki i do diesla
 na stówe Ci nie powiem ale z tego co udało mi się zaopserwować na forum to tak różnią się ponieważ silniki diesla są cięższe jeśli się mylę to sorry ale raczej tak jest .przy okazji zmień czcionke tematu na male literyu bo zaraz zacznal krzyczec :mrgreen:
Zapisane
BorysOpole
Gość



« Odpowiedz #3 - Środa, 22.08.2007, 21:34:50 - NIEPRZECZYTANA »

na stronie intercars jest własnie ten model amora do tego modelu

natomiast nigdzie nie doszukałem sie wzmianki o sprężynach
Zapisane
KRYCHOL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Swarzędz
Samochód: ibiza ASV sport 2001

« Odpowiedz #4 - Środa, 22.08.2007, 21:58:00 - NIEPRZECZYTANA »

a nie pisalem ?
Zapisane
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 23.08.2007, 11:32:38 - NIEPRZECZYTANA »

A więc:
1). różnica pomiędzy amorkami diesla a benzyna jest duża ( jak wspomniał juz kolega
     wcześniej ) wiec nie mozna zamieniać
2). amorki nie można sobie kupować od tak jak sie podoba ( ponieważ sa dobrane
     pod sprężyny ) i jak przechodzisz na normalne i nie jesteś tego pewny, to proponuje
     podjechac so serwisu i zagadać o numer części ( 10-io cyfrowy ) i bedziesz miał
     pewność
3). co do stuków ( jeśli jesteś przekonany że to w kielichu amorka (to może to być łożysko)
     które tam jest, a jeśli nie to gumy na drążku stabilizatora. Już nieraz sie spotkałem
     że pomimo kupna nowych zupełnie sie nie nadawały. Moja rada: te gumy dużo nie
     kosztuja więc proponuje pojechać do serwisu i tam kupić, ponieważ bedą odpowiednio
     sztywne.

I jeszcze mam pytanko: czy te stuki są przy skręconych kołach czy nie ?
Zapisane
BorysOpole
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 23.08.2007, 20:29:29 - NIEPRZECZYTANA »

gumy na drazkach sa nowe orginalne a stu nastepuje dopiero przy najechaniu na przeszkode takie mocne dobicie
Zapisane
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #7 - Sobota, 25.08.2007, 05:32:15 - NIEPRZECZYTANA »

To w takim razie , wydaje mi sie, że to bedą swożnie na wachaczu, bo tuleje raczej nie, ponieważ one raczej skrzypią niż bija. Z mojego doświadczenia stawiam na sworznie. Oczywiście istnieje inna jeszcze możliwość albowiem przegób. Dlatego że on właśnie pracuje przy skręconych kołach jak i przy różnego rodzaju nierównościach. Na początek wymiana sworzni.
Jak wymienisz albo zrobisz cos innego daj info.

Pozdrawiam
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Sobota, 25.08.2007, 19:56:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Pawel25071979"
wydaje mi sie, że to bedą swożnie na wachaczu

Sworznie będą stukały jak mają luz, ale to można sprawdzić bez ich wymieniania...

z przegubem podobnie...

Chyba nie ma innego wyjścia, tylko trzeba zaglądnąć pod samochód  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 28.08.2007, 16:30:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "BorysOpole"
1) czy przy zmianie zawieszenie coś się wymienia poza spręzynami i amortyzatorami
oczywiscie odboje i oslony
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 13.01.2009, 19:23:00 - NIEPRZECZYTANA »

Znających sie na rzeczy proszę o analizę

Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Środa, 14.01.2009, 10:26:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Gizmo
przy najechaniu na dziure opona dobija do kielicha amorka,  trzeba dobic kielich, znaczy wygiac go lekko w gore w odpowiednim miejscu zeby opona przy dobiciu miala miejsce nad soba
co ty to tam tlumaczysz :o

jak juz to moze dobijac do nadkola ale w tym wypadku nie mozliwe
kielich nad kolem nie jest ruchomy wzgledem kola

PS moze faktycznie obnizony zawias tak zmienia konty, jeszcze nie widzialem takiego raportu ze zglebionym zawiasem :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #12 - Środa, 14.01.2009, 14:33:18 - NIEPRZECZYTANA »

W zasadzie nie ma tam wielkich odstępstw od wartości tablicowych, duża jest różnica jedynie w kącie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, ale czy ma to znaczenie w uszkodzeniach przegubów, cieżko stwierdzić. Bardziej ma to znaczenie przy wychodzeniu z zakrętu do jazdy na wprost i hamowaniu. Chyba że w tych momentach dochodzi do zwiększonego zużycia przegubu.
Ja bym zaczął od ustawienia poprawnie wszystkich kątów zawieszenia i zbieżności, może to coś pomoże.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Zawieszenie zawieszenie :(
Skocz do: