+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Kasuje się licznik
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kasuje się licznik  (Przeczytany 32291 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
christophe
Gość



« Wtorek, 24.07.2007, 22:10:51 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie
Po zamontowaniu zestawu Xenonów do mojej Cupry pojawił mi się następujący problem! Podczas załączania swiateł mijania(xenonów) kasuje mi się licznik przejechanych kilometrów, zużycie paliwa i reszta danych! Dodatkowo przy właczonym silniku zapala się na chwilkę (1 sek) lampka ładowania i wskażnik obrotów i prędkości się wychyla, po czym opada do zera....Już dwóch elektryków nad tym myślało i nic. Przetwornice są dobre, bo zmienialiśmy na inne i to samo się działo! Masa od akumulatora do karoseri ma dobry styk, a spadek napięcia podczas uruchomienia przetwornic wynosi ok 0,3 V więc nie jest duży, a mimo tego kasuje ten licznik! Nawet podczas rozruchu silnika, gdzie obciązenie akumulatora jest duże nic się nie dzieje. Proszę o wasze opinie na ten temat, bo już sam głupieje co to może byc!
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01.11.2009, 19:32:33 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 24.07.2007, 22:29:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "christophe"
Po zamontowaniu zestawu Xenonów do mojej Cupry pojawił mi się następujący problem!
a jak to podlaczyles?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
christophe
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 24.07.2007, 22:36:17 - NIEPRZECZYTANA »

przetwornice załączane są poprzez przekażnik który sterowany jest zasilaniem ze swiateł mijania! Mówiąc inaczej zasilanie do przetwornic biegnie bezpośrednio z akumulatora!
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 24.07.2007, 23:00:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "christophe"
przetwornice załączane są poprzez przekażnik który sterowany jest zasilaniem ze swiateł mijania!
czyli przekaznik od swiatel wlacza przekaznik od xenonow i dopiero same przetwornice?

licznik takie cuda odstawia tylko w momecie wlaczenia przetwornicy?
na zgaszonym silniku tez?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
christophe
Gość



« Odpowiedz #4 - Wtorek, 24.07.2007, 23:18:16 - NIEPRZECZYTANA »

Na zapalonym i na zgaszonym silniku.....zeruje się licznik, wskazówki wychylają się do połowy po czym opadają na zero, i lampka ładowania zaświeca się na zapalonym silniku na pól sekundy!  Wszystko to pojawia się podczas załącznia świateł mijania( xenonów) Jak odłaczę xenony to nic się nie dzieje :?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 24.07.2007, 23:25:37 - NIEPRZECZYTANA »

wyglada na to ze przetwornica daje jakis impuls ktory ma taki wplywa na elektronike...
Cytat: "christophe"
napięcia podczas uruchomienia przetwornic wynosi ok 0,3 V
czym to sprawdziles? miernik elektroniczny ma "bezwladnosc" - jest wolny

gdzie sa przetwornice zamontowane?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Środa, 25.07.2007, 06:00:44 - NIEPRZECZYTANA »

Krótkotrwały  spadek napięcia związany ze startem przetwornicy i duzym poborem pradu.
Kondensator przy liczniku by pomógł  i  ewentualnie dioda.
Po za tym moze wymiana na większe aku i altek 120 A bo jesli xenony były dokładane to bilans elektryczny moze być marny i szczególnie w zimie moze byc kiepsko.
Ale to trzeba by sprawdzić ile te lampy pobieraja  amperów w czasie pracy w porównaniu do lamp, które były poprzednio.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Środa, 25.07.2007, 09:00:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Po za tym moze wymiana na większe aku i altek 120 A bo jesli xenony były dokładane to bilans elektryczny moze być marny i szczególnie w zimie moze byc kiepsko.
Ale to trzeba by sprawdzić ile te lampy pobieraja amperów w czasie pracy w porównaniu do lamp, które były poprzednio.
ale chodzi o to ze xenony pobieraja mniejszy prad w czasie pracy od zwyklych zarowek (ok 35W - jeden)
wymiana aku i altka jest zbedna...

Jedynie przy starcie moga pobrac wiekszy prad, trzeba to dokladnie zmierzyc i sprawdzic co sie dzieje przy odpaleniu przetwornicy.
Lebiej by bylo sie zglosic do elektronika na pomiary lepszym sprzetem  :chytry:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Środa, 25.07.2007, 09:11:03 - NIEPRZECZYTANA »

Ocyloskop to najpredzej pokaze albo miernik z pamiecią szczytową.
Ja bym w ciemno puścił zasilanie do wskazników przez diodę i dodał kondensator
np 1000 mikro/25V i po kłopocie.
Opcja podłaczenia zasilania lamp bezpośrednio z zacisków aku tez moze pomóc.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
christophe
Gość



« Odpowiedz #9 - Środa, 25.07.2007, 21:17:33 - NIEPRZECZYTANA »

Opcja podłączenia zasilania xenonów bezpośrednio z akumulatora odpada.....już tak jest zrobione i dalej się tak dzieje. Pomyślę nad zaontowaniem jutro diody na zasilaniu przetwornic, możliwe że one daja jakiś impuls. Gdyby to jednak nie pomogło zamontuje kondensator! Myślałem nad takim czymś http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=216068602   co wy na to?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Środa, 25.07.2007, 21:25:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "christophe"
co wy na to?
pojedz do elektronika (nie mylic z elektrykiem) na pomiary oscyloskopem lub czyms podobnym...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kura_km Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chojna
Samochód: Cordoba Vario '99, 1.6 AFT

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 01.11.2009, 18:34:13 - NIEPRZECZYTANA »

mam problem od pewnego czasu po odpaleniu auta (jest ok) i wlaczeniu swiatel  spadaja mi wskazowki i zeruja sie liczniki ale tylko na zapalonym silniku jak nie odpale to moge wlanczac i wylanczac i nic , a co najgorsze to nie zeruja sie przy odpalaniu co to jest gdzie szukac?

od KYS: Używaj opcji szukaj i dopisuj się do istniejących tematów.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01.11.2009, 19:33:15 wysłane przez KYS » Zapisane

MASMA KURA_KM
Dagon Mężczyzna
Off Road
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin-Goleniów
Samochód: Gwiazda 3.0 + poszukiwany GR

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 01.11.2009, 21:50:35 - NIEPRZECZYTANA »

kura_km, mialem to samo, pomogla wymiana akusa bo juz byl troche dobity
Zapisane

E-300 Edition By Rico In Progress
Cordi By Dagon
kura_km Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chojna
Samochód: Cordoba Vario '99, 1.6 AFT

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 02.11.2009, 18:09:47 - NIEPRZECZYTANA »

aku zmienione na wiekszy i to samo?

Napisano: Poniedziałek, 02.11.2009, 07:43:56


masy wyczyszczone i zauważyłem ze wystarczy zaplon i wlaczenie swiatel i licznik sie kasuja
Zapisane

MASMA KURA_KM
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 02.11.2009, 18:30:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kura_km
co to jest gdzie szukac
Chyba tylko miernik i "na piechotę" szukać gdzie ginie masa, albo zasilanie.
Zapisane

Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Kasuje się licznik
Skocz do: