Napisałem wieeelki post i mnie wylogowało wrrrrr
oks jeszcze raz. Moj schemat:
tu masz pokazane jak się łączy te dwa przekaźniki od starowania centralem - u mnie jest tak jak na rys 4 - starowanie pneumatyczne - w zakamarkach bagażnika słychać cichy warkot pompki powietrza które jest wężykami poprowadzone do mechanizmów.
Ja się podłaczyłem już od strony kabiny w przewody które wychodzą od drzwi - musisz wyczuć które to są - czeka ciebie rozbiórka drzwi żeby to zobaczyć a tez nie zapmomnij o odłączeniu zamka od przewodów (u mnie trze było odłaczyć inaczej robiło zwarcie). dojście do tych przewodów jest kiepskie - są tam 2 kostki z przewodami (2ga kostka u mnie ejst od elektrycznych szyb) więc troszkę trzeba mieć sprawne paluszki
czujnik drzwi masz u siebie na schemacie straowany masą.. więc nie ma problemu - odczepiasz czarny plastik na progu od strony kierowcy - szukasz czujnika drzwi (zapalającego lampkę w aucie) - i podłączasz się do przewodu brązowy to masa... podłaczasz się do drugiego.
syrenę ja mam pod przednia maską - przewód przeciągnięty przez gumową zaślepkę - syrena umocowana do jednej ze śrub montażowych cordoby - masy nie podłaczaj do śruby - czasem nie kontaktuje - ja podłaczyłem się do pierwszego lepszego czujnika (przewód brązowy - masa).
tak samo kierunki... przez gumową zaślepkę i dalej niestety wiszą mi kable (może uda ci się je jakoś schować) - podłaczine bezpośrednio do kostki zasilającej przednie kierunki - wszystkie kierunki prawe i wszystkie lewe są ze sobą połączone.. więc będą świeciły wszystkie.
u mnie jest małe czary mary - gdy alarm jest rozbrojony (np podczas jazdy, postoju) i otwieram drzwi... zaczynają mi mrugać wszystkie kierunki (przez 30 sek) - fajny efekt bo mryga tak jak awaryjne.. co w sumie sens jak dla mnie ma.... problem pojawia się gdy włączam awaryjne.... i dopiero wtedy otwieram drzwi - wtedy oba przewywacze dają plusa każdy po swojemu... i czasem kierunki świecą się cały czas ale to nie problem w sumie. (wystarczy zamknąć drzwi i alarm nie mryga)
warto podłaczać się do czujnika otwarcia drzwi - u mnie jak nie masz drzwi domkniętych alarm wydaje kilka dzwięków... informując że drzwi są niedomknięte.
co do zasilania... to podłacz się pod jakis sensowny plus - najlepiej pod akumulator... w każdym razie wybierz instalację która szybko ci nie siądzie.
jeszcze jedno - ja osobiście nie podłaczałem odcięcia zapłonu oraz przewodu który biegnie do włacznika stopu - to tam cośtam przy właczaniu - wyłaczaniu funkcji jest potrzebne... ale mi tam pasuje tak jak jest. zrobisz sobie jak uważasz - mi wszystko śmiga bez tych rzeczy - dałem sobie spokój tez z automatycznym domykaniem szyb - jeszcze przypadkowo komus przykleszczy paluchy
:D:D
no i 2 rady - zaopatrz się w szybkozłaczki do instalacji - powinny być w każdym motoryzacyjnym oraz druga baaaaardzo ważna rada - przy sprawdzaniu centralnego... zostaw otwarte szyby - żeby w razie przepalenia jakiegos bezpiecznika... żebys się dostał do środka
:D:D:D - mnie to ratowało, bo miałem po zimie ukręcone oba zamki
:D:D
pozdr