+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» zwiększenie otworu centrującego w Alu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zwiększenie otworu centrującego w Alu  (Przeczytany 53570 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 05.07.2007, 16:49:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "_sobol_"
trzeba zrobić ze zmiennym centrowaniem" cokolwiek by to nie znaczyło
chyba chodzi o takie... http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5032.0&highlight=dystanse

[ Dodano: 2007-07-05, 17:51 ]
Cytat: "_sobol_"
Całość ze śrubami wyniosłaby jakieś 250 pln
 :eek:
Poprzykladaj felgi do piasty czy by nie obcieraly, o ile bedzie trzeba jakies cienkie dystanse to kupisz taniej zwykle...

A felgi oddaj to roztoczenia.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 05.07.2007, 17:47:40 - NIEPRZECZYTANA »

kurcze, fele jeszcze do mnie nie dotarły, a już zaczyna mnie ogarniać załamka... :-(

Co do dystansów - ktoś jeździ na takich? Użytkowników poproszę o opinie.

P.S.
Jak się wkurzę, pogonię kółka (za tą cenę na pewno znajdę chętnych) i dalej będę szukał okazji - tyle, że bogatszy o nowe doświadczenia będę szukał staranniej
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 05.07.2007, 17:56:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "_sobol_"
kurcze, fele jeszcze do mnie nie dotarły, a już zaczyna mnie ogarniać załamka...  
spokojnie, poczekaj az beda a pozniej sprzawdz czy da sie cos z nich zrobic...
Cytat: "_sobol_"
Całość ze śrubami wyniosłaby jakieś 250 pln
moim zdaniem to wywalenie kasy  :los:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 05.07.2007, 20:40:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "HiHi"
ja na twoim miejscu nie bawił bym sie w rozwiercanie niczego bo to sa koła.po rozwierceniu tracą swoja strukture i moze być to nie bezpieczne takie jest moje zdanie


Nie ma ryzyka nie ma zabawy :mikolaj:

Ja miałem roztaczane ( bo rozwiercić to raczej się nie da ) na tokarce w zakładzie zajmującym się wydobyciem żwiru :zakrecony:  Szwagier jest tam kierownikiem i mają fachurę tokarza. Roztaczałem 1mm - więc się nie boję.
Jak ostatnio szukałem zakładu gdzie renowują fele - to czasami zdarzała się usługa roztaczania otworu centrującego.
Poszukaj w internecie - wszystko do zrobienia - powodzenia
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Odpowiedz #19 - Piątek, 06.07.2007, 00:08:15 - NIEPRZECZYTANA »

OK, roztaczania się nie boję :-)
Pozostaje zabawa z ET, jeśli felga będzie głębiej o 11mm może być problem :-(
Ciąglę się modlę, aby gdy je jutro (albo raczej dziś) wieczorem przywiozą, okazało się, iż jakiś mało rozgarnięty pan z norauto dobrał je niepoprawinie gościowi do lanosa (pierścień centrujący do wyjęcia lub jakieś "zbliżone" ET do naszego). Trzymajcie kciuki, bo tylko to mi pozostało :-)

Cytat: "punchoo"
Nie ma ryzyka nie ma zabawy
Ja raczej jestem z tych "rozważnych" - nie wiem, ale chyba wyrosłem ;-)

[ Dodano: 2007-07-06, 12:28 ]
Fele dotarły.
DZIĘKI Wam wszystkim, którzy trzymaliście kciuki razem ze mną.
ET jest w porządku, mam nadzieję, że te 2mm nie będą robić różnicy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1efe373478098bc4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aa170a18629e8256.html


Powiedzcie mi jeszcze, czy to, co sfotografowałem, to pierścień centrujący, czy po prostu otwór centrujący? Zasugerowałem się (pełen nadziei), że to pierścień, gdyż:
1. nie jest "jednolitą" masą z felgą
2. Gdy dotknąć jego wewnętrznej krawędzi, ma mniejszą średnicę niż "otwór" w feldze. Od strony wewnętrznej (jak na zdjęciach) jest "wężej", kawałeczek głębiej do zewnątrz felgi, otwór jest już większy.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9a148b80ff7d7888.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/adbf3595a974b652.html

[ Dodano: 2007-07-06, 13:57 ]
No i kolejne pytanie - JAK wyjąć pierścienie centrujące?
Rozwiązanie siłowe, tzn zdjąć kapsel i "wybić" je? Próbowałem je po prostu wyciągnąć, ale siedzą jak złe :-)
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #20 - Piątek, 06.07.2007, 16:50:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "_sobol_"
Powiedzcie mi jeszcze, czy to, co sfotografowałem, to pierścień centrujący,


nie ma tu pierscieni

Cytat: "_sobol_"
czy po prostu otwór centrujący?

tak ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Piątek, 06.07.2007, 17:37:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "_sobol_"
Powiedzcie mi jeszcze, czy to, co sfotografowałem, to pierścień centrujący, czy po prostu otwór centrujący?
a mi to wyglada na pierscien...
pisze na nim fi 65,6 - fi 72
Cytat: "_sobol_"
No i kolejne pytanie - JAK wyjąć pierścienie centrujące?
Rozwiązanie siłowe, tzn zdjąć kapsel i "wybić" je?
dokladnie! stukaj do okolo po obwodzie od strony kapsla.

Pokaz zdjecia fel  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #22 - Piątek, 06.07.2007, 18:34:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Cytat: "_sobol_"
Powiedzcie mi jeszcze, czy to, co sfotografowałem, to pierścień centrujący, czy po prostu otwór centrujący?
a mi to wyglada na pierscien...
pisze na nim fi 65,6 - fi 72


To jest maxi i minim.otwór centrujący jaki ma zastosowanie felga,a pierścień centrujący jest dokładany do felgi i przeważnie jest to tworzywo sztuczne kiedy ma się inny rozmiar piasty niż otwór felgi aby felga ładnie leżała i nie ocierała o piastę
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #23 - Piątek, 06.07.2007, 18:53:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
pisze na nim fi 65,6 - fi 72


dokładnie to pisze fi 56,6 - fi 72 ... zeby było tak jak podałeś to dla Seata nie trzeba by było rozwiercac otworu centrujacego ale go zmniejszac
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Odpowiedz #24 - Piątek, 06.07.2007, 18:54:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "dominik"
To jest maxi i minim.otwór centrujący jaki ma zastosowanie felga
mógłbyś rozwinąć? Bo nie bardzo rozumiem o co Ci chodziło...
To, co wygląda na pierścień rzeczywiście ma średnicę zewnętrzną ok. 72mm i wewnętrzną 56,6.

więc jeśli wg Ciebie maxi otwór centrujący jaki ma zastosowanie to 72mm, to w jaki sposób włożyć felgę na piastę o tym rozmiarze? Przecież wew. otwór ma 56,6....

Jadę jutro do Norauto, dam Wam znać jaki rezultat

[ Dodano: 2007-07-06, 20:01 ]
Cytat: "raby"
Pokaz zdjecia fel  

Raby, mówisz i masz :-)
Lepiej będzie wyglądać na ibi :-)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/eff7ef991db0beef.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ad087e5e14325aad.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/52bc235a335475e5.html
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #25 - Piątek, 06.07.2007, 19:26:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
dokładnie to pisze fi 56,6 - fi 72 ... zeby było tak jak podałeś to dla Seata nie trzeba by było rozwiercac otworu centrujacego ale go zmniejszac
tak, machnolem sie w liczbach  :los:
Nic nie trzeba zmniejaszac!
Albo rozwiercic pierscienie albo kupic nowe pod wymiar (zalezy co wyjdzie taniej)

Felgi nawet ladne ;)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Odpowiedz #26 - Sobota, 07.07.2007, 14:15:27 - NIEPRZECZYTANA »

Wróciłem właśnie z Norauto
Cytat: "peter174"
nie ma tu pierscieni
A jednak są tu pierścienie (uff) :-)
Nowe - 10 pln sztuka.
Jak tylko pomaluję zaciski / bembny, żeby rdzawy kolor nie bił po oczach, założę fele i wrzucę foty.

Dzięki Wam wszystkim za pomoc
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Sobota, 07.07.2007, 16:10:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "_sobol_"
Nowe - 10 pln sztuka.
no to sie nie oplaci rozwiercac pierscieni  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Odpowiedz #28 - Sobota, 07.07.2007, 17:01:16 - NIEPRZECZYTANA »

jeszcze jedno - nowe pierścienie są z tworzywa sztucznego - czy to aby nie jest niedorzeczność, żeby stosować plastik w takiej konstrukcji?
Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #29 - Sobota, 07.07.2007, 17:12:37 - NIEPRZECZYTANA »

Teraz wszystkie pierścienie centrujące w nowych felgach są z tworzywa,mają za zadanie m.in.ochraniać otwór felgi przed piastą aby jej nie uszkodziłą podczas eksplatacji.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» zwiększenie otworu centrującego w Alu
Skocz do: