+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» zwiększenie otworu centrującego w Alu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zwiększenie otworu centrującego w Alu  (Przeczytany 53518 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Czwartek, 05.07.2007, 12:32:17 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę poczytałem forum, stąd wiem, że niektórzy podjęli się tematu.
Nabyłem właśnie aluski do mojej ibi. Są delikatnie używane, ale wszystkie w stanie idealnym (niestety, 330km ode mnie więc to nie ja, a szwagier był z nimi wraz ze sprzdającym u wulkanizatora). Teraz fele jadą do mnie DHLem.
Problem w tym, że gość kupił felgi do Lanosa (nie potrafi za wiele powiedzieć o ich parametrach - "nigdy mnie to nie interesowało, kupiłem do lanosa i pasowały...". Gość zmienił autko i koła mu zostały. Sądzę, iż stąd okazyjna cena:
MAK e-xtreme 15'' + opony Falken 195/50R15 z sierpnia 2006 za 1200 PLN (w norauto dał w sierpniu za komplet 2400). Szwagier powiedział, że koła - igła, wulkanizator potwierdził.

Nie wiem, czy w Norauto dobrali felgi idealnie do lanosa, czy założyli pierścienie centrujące. Jeśli nie, będzie problem, gdyż, z tego, co znalazłem:
Lanos:
ET: 49,
otw. centrujący: 56,5
śruby pasują, 4x100.

Teraz pytania:
1. Możecie poradzić, gdzie możnaby "rozwiercić" otwór centrujący, aby było to zrobione profesjonalnie?
2. Jeśli chodzi o odsadzenie, to można chyba zastosować dystanse? Co o tym sądzicie?

P.S.
W ostateczności, ucieszy się bardzo mój kumpel, gdyż powiedział, że za tą cenę weźmie ode mnie kółka "w ciemno"...
Zapisane
HiHi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Stargard Szczeciński
Samochód: Opel Astra Steinmetz

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 05.07.2007, 12:42:10 - NIEPRZECZYTANA »

ja na twoim miejscu nie bawił bym sie w rozwiercanie niczego bo to sa koła.po rozwierceniu tracą swoja strukture i moze być to nie bezpieczne takie jest moje zdanie
Zapisane

HiHi<br />Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 05.07.2007, 12:54:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "_sobol_"
1. Możecie poradzić, gdzie możnaby "rozwiercić" otwór centrujący, aby było to zrobione profesjonalnie?
 :czytaj: od: Wysłany: 2007-03-27, 19:52    
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=937.0&postdays=0&postorder=asc&highlight=szkola&start=25
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 05.07.2007, 12:56:01 - NIEPRZECZYTANA »

powiem tak:
kupilem do swojej cordi alu 14" i na dekielku byl znaczek toyoty, oderwalem go a pod spodem byl znaczek daewoo, rozstaw srub pasowal ale pierscien centrujacy byl za maly, wzialem  pilnik i delikatnie po obowdzie zaczalem scierac, przymierzajac co kilka przetarc az do chwili gdy podpasowaly idealnie, teraz elegancko dolegaja do tarcz/bebnow i smiga sie bez klopotow.
moim zdaniem mozesz podjac sie powiekszenia otworu, oczywiscie najlepiej byloby na tokarce jesli masz dostep ja dostepu nie mialem wiec robilem to pilnikiem do metalu, podzialalo i jezdze juz 3 rok, zadnego bicia z tego wzgledu nie ma, do wytarcia bylo ok 2mm wiec nie ma tragedii, moim zdaniem smialo mozesz powiekszyc otowor.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 05.07.2007, 12:56:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "HiHi"
ja na twoim miejscu nie bawił bym sie w rozwiercanie niczego bo to sa koła.po rozwierceniu tracą swoja strukture
ze co??  :los:  a slyszales ze na plastikowych pierscieniach tez sie jezdzi?

[ Dodano: 2007-07-05, 13:57 ]
Cytat: "Gizmo"
pierscien centrujacy byl za maly
pierscien latwiej rozpilowac niz felge  :chytry:
A nie mogles kupic po prostu pierscieni?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
HiHi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Stargard Szczeciński
Samochód: Opel Astra Steinmetz

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 05.07.2007, 13:11:16 - NIEPRZECZYTANA »

hehe ja ci nie bronie jeździć :] dlamnie to nawet raby możesz jeżdzić bez szpilek:p
Zapisane

HiHi<br />Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 05.07.2007, 13:35:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "HiHi"
hehe ja ci nie bronie jeździć :] dlamnie to nawet raby możesz jeżdzić bez szpilek:p
to wlasnie szpilki trzymaja kolo na swoim miejscu a nie otwor centrujacy :P
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 05.07.2007, 13:41:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Cytat: "HiHi"
ja na twoim miejscu nie bawił bym sie w rozwiercanie niczego bo to sa koła.po rozwierceniu tracą swoja strukture
ze co??  :los:  a slyszales ze na plastikowych pierscieniach tez sie jezdzi?


I stosuję się odpowiednie śruby do alufelg ,a nie co niektórzy stosują śruby od stalowych :sad:
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 05.07.2007, 14:14:56 - NIEPRZECZYTANA »

ET49 to sporo. Zamiast coś piłować mógłbyś odrazu kupić dystanse np 15mm które z jednej strony pasowałyby pod Twoją piastę a z drugiej miałyby kołnież o średnicy jaka jest w felgach. Mniej kombinacji a pewniej będzie.
No chyba, że chcesz dac takie tańsze przelotowe dystanse 15mm ale wtedy felga nie bedzie miała podparcia na pieście tylko na samych śrubach a to jest chyba dużo gorsze rozwiązanie  :roll:
Otór centrujący po coś jest. Dziury pod śruby mają jakieś pasowanie i nie można 100% siły ścinającej na nie wrzucić...
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 05.07.2007, 14:41:44 - NIEPRZECZYTANA »

ET masz o ponad 10 za duze i raczej bardziej bym sie martwil jak kolo sie zmiesci od wewnetrznej strony, ja zalozylem lekko szersze oponki (niby takie jak podaje producent) na felgi z ET 35 i ledwo sie zmiescilem. Tak ze lepiej przymiezyc nim zaczniesz cokolwiek powiekszac, pomijam fakt iz uwazam ze gra nie warta zachodu
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 05.07.2007, 14:56:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
pierscien latwiej rozpilowac niz felge

pomieszalem pojecia, tam nie bylo pierscienia, rozpilowywalem alu felge, ehh w pracy za duzo i juz nie mysle  :los:
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 05.07.2007, 15:05:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gizmo"
pomieszalem pojecia, tam nie bylo pierscienia, rozpilowywalem alu felge,
respekt  :ok:  :shock:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 05.07.2007, 15:27:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Zamiast coś piłować mógłbyś odrazu kupić dystanse np 15mm które z jednej strony pasowałyby pod Twoją piastę a z drugiej miałyby kołnież o średnicy jaka jest w felgach. Mniej kombinacji a pewniej będzie.
A mógłbyś polecić jakieś takie dystanse? Koła kupiłem bardzo tanio więc mogę doinwestować
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 05.07.2007, 16:29:54 - NIEPRZECZYTANA »

Oni chyba robia na wymiar...
http://www.allegro.pl/item212615646_dystanse_do_wszystkich_modeli_20mm_tuning_.html
Szperaj na allegro, moze znajdzesz cos taniej
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 05.07.2007, 16:36:24 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki Raby, zadzwoniłem do nich i:
1. Gość jakiś niezdecydowany, ale powiedział, że "na tył nie wolno zakładać takich dystansów, trzeba zrobić ze zmiennym centrowaniem" cokolwiek by to nie znaczyło
Całość ze śrubami wyniosłaby jakieś 250 pln
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» zwiększenie otworu centrującego w Alu
Skocz do: