+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem ze wskaźnikiem temperatury
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem ze wskaźnikiem temperatury  (Przeczytany 86511 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
qlczy Mężczyzna
Qlczy
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1999-2002, 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 30.06.2009, 19:01:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
podobnie jak Wy i ja w swojej Ibi 1.9 tdi Agr miałem ten sam problem. Zakupiłem samochód i od początku wskaźnik temperatury nie działał. Tylko sporadycznie pokazał 90 stopni ale tylko sporadycznie. Ostatnio się trochę zagotowałem bo na skrzyżowaniu samochodzik stanął i nie chciał odpalić. Zabrakło paliwa bo o dziwo przekłamał wskaźnik paliwa - pierwszy raz. Pojechałem do magików mechaników, którzy podłączyli komputerek. i Co się okazało ? no cóż silnik sam dla siebie widział temperaturę -18 a na dworku równo 30. Mechanik powiedział że walnięty czujnik może mieć wpływ na wskaźnik paliwa. Nie wiem czy to prawda ale cholera mam nadzieje że po wymianie czujnika temperatury w końcu skończy się nagłe falowanie obrotami.
Pozdrawiam
Zapisane

Qlczy
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #16 - Środa, 01.07.2009, 09:39:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: qlczy
Mechanik powiedział że walnięty czujnik może mieć wpływ na wskaźnik paliwa.
Ciekawa teoria - poproś o więcej szczegółów  ;)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
qlczy Mężczyzna
Qlczy
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1999-2002, 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 02.07.2009, 07:30:10 - NIEPRZECZYTANA »

No samochód już sprawny. Czujnik temperatury wymieniony na nowy i w końcu wiem że samochód  rozgrzał się do 90 stopni :) Zakończyło się również falowanie obrotami  ;D
Zapytałem mechanika co z tym wskaźnikiem paliwa. Powiedział że sprawdzili czujnik, pływak (w każdym bądź razie dobierali się do baku) i wszystko gra.
Puki co wskazania są ok. Mam nadzieje że to tylko jeden z kaprysów ibizy z racji upałów jakie panują a przecież w koreczkach nie jest jej łatwo ;).
A tak przy okazji to irytujący stukot w tylnej klapie zakończył się po wymianie zamka na nowy - przy okazji również zaczęło działać światełko w bagażniku.
Pozdrawiam
Zapisane

Qlczy
klakson_75
Gość



« Odpowiedz #18 - Sobota, 03.10.2009, 16:00:59 - NIEPRZECZYTANA »

Mam takie pytanie odnośnie czujnika temperatury płynu chłodniczego. Czy objawy typu :
- na postoju (np. swiatełko czerwone) obroty biegu jałowego z 900 idą na chwilę na 1100 i potem wracają do normalnego poziomu (dzieje się tak bardzo rzadko i tylko na zimnym silniku)
- temp na wskaźniku osiąga 90 C po ok 5 km potem nagle lecą w dół prawie do zera, po jakimś czasie zaczyna rosnąć ( objaw ten również nie jest non-stop), czasem dłużej jest na ok 60C
- w okresie letnim( temp 22-25C) szybko łapał 90C

Ogólnie wskaźnik wariuje  :rotfl:

Ciepełko leci jak ustawie na grzanie, zimne leci na zimnym.

Czy w/w objawy wskazują na czujnik temperatury?

Pozdrawiam

Silnik 1.9 tdi ASV 2002r
Zapisane
Nikita Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba Coupe '00, 1.9 TDI

« Odpowiedz #19 - Sobota, 03.10.2009, 17:46:53 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tak miałam z obrotami, wskaźnik nie wariował, a wyszło że walnięty czujnik temp. płynu chłodzącego, po wymianie wróciło do normy. Czujnik kosztuje ok. 70zł (do ASV) wymiana raczej grosze.
Zapisane
klakson_75
Gość



« Odpowiedz #20 - Sobota, 03.10.2009, 18:14:26 - NIEPRZECZYTANA »

Nikita dzięki, u mnie obroty podwyższone były jakiś czas temu, niedawno pojawiły się wariacje ze wskaźnikiem. U mnie czujnik 80zł,  a z wymiana to jak tam wcisne łapę to samemu :ninja: 
Zapisane
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 04.10.2009, 12:44:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,mam taki problem , u mnie był walnięty czujnik w chłodnicy , wentylator nie włączał   się tylko na krotko jak połączyłem  styki w kostce kabelkiem,wymieniłem go wszystko ok do czasu, temperatura dochodziła normalnie do 90 stopni oczywiście włączał się wentylator i delikatnie spadała, a teraz jest tak ze dochodziła do 90 stopni spadła do pierwszej kreski i później znowu do góry tylko ze już przekroczyła 90 stopni dochodzi do ostatniej kreski przed czerwonym polem i wlancza się wentylator. i teraz pytanie co to może być?? termostat??
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 04.10.2009, 14:24:33 - NIEPRZECZYTANA »

Wariacje ze wskaźnikiem temperatury, to najczęściej walnięty czujnik temperatury cieczy (ten w silniku). Od tego bym zaczął, bo skoro wentylator się włącza to problem może być ze wskazaniami temp. na desce.
Zapisane
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 04.10.2009, 14:50:48 - NIEPRZECZYTANA »

czyli ten czujnik co jest kruciec wody?? dziaiaj zrobilem ponad 20 km i w ciagu 2 minut juz przesunela sie wskazowka do pierwszej kreski a potem powoli rosla do 90 i troche opadlo potem dalej w gore,  wskazowka byla prawie na ostatniej kresce przy czerwonym polu wentylator sie wlanczal poziom plynu taki sam
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 04.10.2009, 14:54:42 - NIEPRZECZYTANA »

Podpiąć VAG-a. Jeśli wszystko będzie ok to można wygrzebać termostat, ale osobiście stawiam na czujnik.
Zapisane
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 04.10.2009, 14:58:42 - NIEPRZECZYTANA »

musze kogos poszukac z vagiem...
Zapisane

klakson_75
Gość



« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 05.10.2009, 16:47:21 - NIEPRZECZYTANA »

Dziś wymieniłem u siebie (ibi fl 1.9tdi silnik ASV) czujnik temperatury płynu chłodniczego. Po wymianie (orginał VW 80 zł+ oring) problem zwiększających sie obrotów ( bieg jałowy, silnik zimny z 900 na 1100) zniknął. Natomiast pojawił się problem z temp na wskaźniku. Po ok 15 km temperatura doszła do 70C i dalej już nie szła. Przy wymianie dolany został płyn g12 do poprzedniego poziomu, przed wymianą. Nie wiem, czy to się "ułoży" czy też dodatkowo termostat coś nie działa. Z nawiewów powietrze leci zgodnie z wyborem. Ma ktoś jakiś pomysł (prócz vag- bo nie mam teraz u kogo podłączyć)
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 06.10.2009, 08:17:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: klakson_75
Przy wymianie dolany został płyn g12 do poprzedniego poziomu, przed wymianą. Nie wiem, czy to się "ułoży" czy też dodatkowo termostat coś nie działa.
A zmniejsza się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Taki objaw mógłby oznaczać, że jeszcze układ chłodzenia odpowietrza się.

Sprawdź, czy przy tych 70C jest ciepła chłodnica, bo jeżeli tak, to wygląda, ze termostat za wcześnie otwiera się.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
klakson_75
Gość



« Odpowiedz #28 - Wtorek, 06.10.2009, 10:07:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: klakson_75
Przy wymianie dolany został płyn g12 do poprzedniego poziomu, przed wymianą. Nie wiem, czy to się "ułoży" czy też dodatkowo termostat coś nie działa.
A zmniejsza się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym? Taki objaw mógłby oznaczać, że jeszcze układ chłodzenia odpowietrza się.

Sprawdź, czy przy tych 70C jest ciepła chłodnica, bo jeżeli tak, to wygląda, ze termostat za wcześnie otwiera się.

Chłodnica przy tych 70C jest ciepła, a co do zbiorniczka to płyn jest bez zmian, tzn jak zimny to między min i max, a powiedzmy po ok 15 km minimalnie wyżej niż max.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #29 - Wtorek, 06.10.2009, 10:09:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: klakson_75
Chłodnica przy tych 70C jest ciepła
Sprawdź jeszcze, czy chłodnica nie robi się od razu ciepła po uruchomieniu zimnego silnika.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem ze wskaźnikiem temperatury
Skocz do: