+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ibi po programie u Aligatora i diagnoza
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ibi po programie u Aligatora i diagnoza  (Przeczytany 16729 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Tominator
Gość



« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 25.06.2007, 22:08:34 - NIEPRZECZYTANA »

Bardzo ładny wykres, ile pompuje turbo?
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 26.06.2007, 12:33:54 - NIEPRZECZYTANA »

Ozzy jak widzisz jednak ma to jakieś znaczenie - patrz odpowiedź Roba  :chytry:
A jeśli chodzi o te wartości to walnąłem tylko przypadkowe, chodziło mi o zasade.

Ja wiem, że mniej się zyska na wydajności silnika w pewnych obrotach niż straci na oporach ale właśnie chodziło mi o to, że znając wykres mozna zoptymalizować prędkosć do spalania bo np przy:

100 spali średnio 5.0
110 spali średnio 5.3
120 spali srednio 5.4

i wtedy się okaże, że lepiej jechać te 100 bo spalanie mniejsze lub 120 bo wiele nie wzrośnie niż przy 110. Wiadomo, że MFA więcej nam powie ale po wykres jest dość namacalny.

Ja akurat nie mam tego problemu bo mam płaski jak decha ale poteoretyzować zawsze można ;)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
valdi Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: ibiza 2005 1.9 Tdi ATD SPORT

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 26.06.2007, 16:58:25 - NIEPRZECZYTANA »

"Bardzo ładny wykres, ile pompuje turbo?" tego Ci niestety nie powiem bo nie wiem :) pozdro
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 26.06.2007, 19:33:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Ozzy jak widzisz jednak ma to jakieś znaczenie - patrz odpowiedź Roba  :chytry:
A jeśli chodzi o te wartości to walnąłem tylko przypadkowe, chodziło mi o zasade.

Słuchaj, chodzi o coś innego, 320Nm moment zbyt duży, aby jechać 120km/h - chyba że
jedziesz STARem, ale chyba nie o tym mówimy... Innymi słowy, jeśli silnik przekazuje
320Nm momentu przy prędkości 120km/h, to znacząco przewyższa tym momentem opory
ruchu samochodu, a jeśli moment obrotowy silnika - opory > 0 to samochód przyśpiesza...
Będzie przyśpieszał do chwili, aż moment obrotowy silnika i opory się zrównoważą, a nastąpi
to prawdopobnie przy prędkości większej niż 200km/h!

Do czego zmierzam - to jakie auto ma spalanie zależy w teorii od dwóch rzeczy: po pierwsze,
istotna jest efektywność silnika, czyli to ile momentu jest w stanie wyprodukować z określonej
ilości paliwa. Po drugie, liczą się opory ruchu, czyli to jakie siły stają na przeszkodzie, aby
silnik mógł poruszać samochód do przodu - głównie są to opory na przeniesieniu napędu,
opór powietrza oraz opory toczenia...
Efektywność silnika nie jest liniowa, punkt (rpm) w którym stosunek moment obrotowy/ilość
spalanego paliwa jest największy, zależy od kontrukcji... Opory toczenia są zależne od
prędkości i masy, opory powietrza od współczynnika opływowości (Cx bodajże) i prędkości,
opory przeniesienia napędu od prędkości obrotowej, czyli de facto przy jednym biegu od
prędkości, a więc możesz sobie rozwiązać równanie zmiennych zależnych prędkości
i będziesz wiedział jaka prędkość jest optymalna dla spalania...  :hmm:

Miłej lektury... ;-)
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 26.06.2007, 22:02:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "the_ozyrys"
Cytat: "Abdul"
Ozzy jak widzisz jednak ma to jakieś znaczenie - patrz odpowiedź Roba  :chytry:
A jeśli chodzi o te wartości to walnąłem tylko przypadkowe, chodziło mi o zasade.

Słuchaj, chodzi o coś innego, 320Nm moment zbyt duży, aby jechać 120km/h - chyba że
jedziesz STARem, ale chyba nie o tym mówimy... Innymi słowy, jeśli silnik przekazuje
320Nm momentu przy prędkości 120km/h, to znacząco przewyższa tym momentem opory
ruchu samochodu, a jeśli moment obrotowy silnika - opory > 0 to samochód przyśpiesza...
Będzie przyśpieszał do chwili, aż moment obrotowy silnika i opory się zrównoważą, a nastąpi


Ozzy po pierwsze fajnie i mądrze piszesz ale nie za bardzo na temat jaki zadałem.
Juz pisałem, że liczby są przykładowe.
PS: Co do wykładu to miałem fizyke w podstawówce ;)

Cytat: "the_ozyrys"

Do czego zmierzam - to jakie auto ma spalanie zależy w teorii od dwóch rzeczy: po pierwsze,
istotna jest efektywność silnika, czyli to ile momentu jest w stanie wyprodukować z określonej
ilości paliwa.

 Po drugie, liczą się opory ruchu, czyli to jakie siły stają na przeszkodzie, aby
silnik mógł poruszać samochód do przodu - głównie są to opory na przeniesieniu napędu,
opór powietrza oraz opory toczenia...
Efektywność silnika nie jest liniowa, punkt (rpm) w którym stosunek moment obrotowy/ilość
spalanego paliwa jest największy, zależy od kontrukcji... Opory toczenia są zależne od
prędkości i masy, opory powietrza od współczynnika opływowości (Cx bodajże) i prędkości,
opory przeniesienia napędu od prędkości obrotowej, czyli de facto przy jednym biegu od
prędkości, a więc możesz sobie rozwiązać równanie zmiennych zależnych prędkości
i będziesz wiedział jaka prędkość jest optymalna dla spalania...  :hmm:

Miłej lektury... ;-)



No i widzisz. Negujesz mnie a sam w swojej wypowiedzi potwierdzasz moją teorie. Przecież jak masz dół na wykresie to wielce prawdopodobne jest to, że sprawnosć silnika w tym przedziale jest gorsza niż w przedziale sąsiednim a z tego wynika, że warto znać wykres. Jedna sprawa to zestrojenie benzyna/powietrze ale dochodzi 1000 elementów o róznych częstotliwosciach rezonasowych gdzie pare się nakłada i wartałoby ominąc te obroty i niekoniecznie ze względu na spalanie...

A tak na marginesie. Cx to jest współczynnik oporów czołowych a Cy bocznych oraz górnych/dolnych ale ten drugi stosuje się glównie w pociągach :) i może w naczepach...
A jak już o Cx mowa to dla ciekawości podam, że cordi z lat 96-99 ma Cx=0.32 a Carrera z podobnych lat, może ciut młodsza ma 0.29 także Seaty są prawie jak Porsche ;)

Ok, wracając do tematu to już się nie będe przy niczym upierał. Poprostu wyciągne pewne wnioski, którymi się nie podziele  :mrgreen:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 31.01.2011, 19:28:45 - NIEPRZECZYTANA »

Odświeżę temat...muszę wymienić w ATD chłodnice oleju na tą ze 130KM. Ma ktoś dobrą radę jak to wykonać, a najlepiej fotorelację?

Taka chłodnica podejdzie? http://moto.allegro.pl/chlodnica-oleju-vw-sharan-02-1-9-asz-130km-brutto-i1424127383.html
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #21 - Sobota, 05.03.2011, 22:04:32 - NIEPRZECZYTANA »

ten badziew mozesz pominac wstaw  dodatkowa  chlodnie oleju  ta  bedzie  sie grzac  , mialem  tak w  sharanie  temp   do 127 st C dochodzila  po wstawieniu  chlodnicy  max   105  st C po  dobrym  budzie   :ok:
« Ostatnia zmiana: Piątek, 11.03.2011, 15:44:42 wysłane przez mik33 » Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #22 - Piątek, 11.03.2011, 13:55:58 - NIEPRZECZYTANA »

Na jakiej podstawie twierdzisz ze to badziew skoro wyraznie obniza temp oleju w stosunku do seryjnego wymiennika ciepla ?
Dopiero przy grubych modach zewnetrzna chlodnica sie przydaje...
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Piątek, 11.03.2011, 14:49:16 - NIEPRZECZYTANA »

A jest cos co mozna wstawic zamiast seryjnej do ARL? Nie mam na mysli zewnetrznej.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #24 - Piątek, 11.03.2011, 17:42:08 - NIEPRZECZYTANA »

A takie dodatkowe pytanie....gdzie wkręcić czujnik temp. oleju? Będzie trzeba wiercić jakieś dodatkowe dziury, czy producent przewidział takie dobrodziejstwo?

A jeśli chodzi o chłodnię oleju ARL, to jest to raczej znany mod. Nie latam nałogowo po autostradach - zdarza mi się raz na ruski rok bo i tak ciągle są w remoncie - więc olej nie będzie miał się gdzie nagrzać.
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #25 - Piątek, 11.03.2011, 23:39:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ziemniak26
A takie dodatkowe pytanie....gdzie wkręcić czujnik temp. oleju? Będzie trzeba wiercić jakieś dodatkowe dziury, czy producent przewidział takie dobrodziejstwo?
To niezbyt dobre miejsce na takie pytanie...

Cytuj
A jeśli chodzi o chłodnię oleju ARL, to jest to raczej znany mod. Nie latam nałogowo po autostradach - zdarza mi się raz na ruski rok bo i tak ciągle są w remoncie - więc olej nie będzie miał się gdzie nagrzać.
Przeczytaj jeszcze raz to co napisał raby, ja widzę pytanie, a nie odpowiedź.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #26 - Sobota, 12.03.2011, 15:23:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Przeczytaj jeszcze raz to co napisał raby, ja widzę pytanie, a nie odpowiedź.

Tylko to nie była odpowiedź dla raby'ego, a raczej ogólne dołączenie się do dyskusji między mik33, a rob555. Jako, że jest to znana modyfikacja do mocy nie przekraczających te 200KM.

A pytanie raby'ego o inne możliwe rozwiązania jest już bardziej na miejscu? Nie przesadzajmy w tej moderacji, nie pytam się o rozmiar stanika waszych dziewczyn  :P Jak ktoś wie gdzie wkręcić czujnik temp. oleju to zawsze może dorzucić do swojego posta. Nie zaśmieci to forum. Ale to oczywiście tylko zdanie mało istotnego szaraczka  :-X 
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Sobota, 12.03.2011, 18:08:48 - NIEPRZECZYTANA »

moje pytanie jest glownie do roba bo malo chyba forum przeglada

Cytat: ziemniak26
Jak ktoś wie gdzie wkręcić czujnik temp. oleju to zawsze może dorzucić do swojego posta. Nie zaśmieci to forum. Ale to oczywiście tylko zdanie mało istotnego szaraczka  :-X  
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8819.0
« Ostatnia zmiana: Sobota, 12.03.2011, 18:09:59 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #28 - Sobota, 12.03.2011, 19:24:59 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki raby za konkret.

Jeśli chodzi o jakieś inne chłodnice oleju, to raczej nie słyszałem, więc tutaj czekamy na rob555'a. Jak już coś to wstawia się właśnie zewnętrzną. Tylko zewnętrzna jest kilka razy droższa, nie mówiąc już o tym, że trzeba ją gdzieś umieścić.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 12.03.2011, 19:26:03 wysłane przez ziemniak26 » Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
mik33 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kassel
Samochód: Sharan(dziadek zreanimowany) '98 TDI AFN +iza 1,4 2010

« Odpowiedz #29 - Sobota, 12.03.2011, 20:37:15 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki raby za konkret.

Jeśli chodzi o jakieś inne chłodnice oleju, to raczej nie słyszałem, więc tutaj czekamy na rob555'a. Jak już coś to wstawia się właśnie zewnętrzną. Tylko zewnętrzna jest kilka razy droższa, nie mówiąc już o tym, że trzeba ją gdzieś umieścić.

poszlo  PW
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ibi po programie u Aligatora i diagnoza
Skocz do: