+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» temperatura silnika problem Ibiza 6L
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: temperatura silnika problem Ibiza 6L  (Przeczytany 16074 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ArtB
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Piaseczno

« Wtorek, 19.06.2007, 07:28:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
wiem że ten temat wielokrotnie się przewijał, ale dla silnika 1.2 HTP z 2002r. informacji nie znalazłem.
Proszę o pomoc w temacie temperatury silnika. Mianowicie chodzi o to że od kilku dni silnik nagrzewa sie dużo wolniej niż zwykle. Do tej pory po około 4 minutach pracy temperatura dochodziła do 1/4 skali, a teraz ani drgnie. Potrzeba na to samo około 10 minut. Dodam że samochód garażowany jest w temperaturze około 20stopni. Temperatura zewnętrzna jest wyższa a skutek tego odwrotny.
Niepokojące jest również że nigdy nie zauważyłem żeby włączył się wentylator. Temperatura na wskaźniku zawsze 90 stopni.
I jeszcze jedno. Również od kilku dni świeci się Check Engine.
Możecie mi jakoś pomóc. Na co muszę się przygotować, bo chyba wizyta w serwisie musi nadstąpić nieuchronnie :sad:

Pozdrawiam
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 19.06.2007, 07:58:54 - NIEPRZECZYTANA »

Objaw niedomykającego sie termostatu.
 :neutral:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 19.06.2007, 14:38:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "ArtB"

I jeszcze jedno. Również od kilku dni świeci się Check Engine.


Jeżeli to ta żółta kontrolka to sprawdź czy świecą się wszystkie żarówki w lampach(szczególnie postojowe)
U mnie tak jest przynajmniej ;-) jak coś się przepali

 :arrow:

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3875.0&highlight=%BF%F3%B3ta+kontrolka

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3481.0&highlight=check+engine
Zapisane
leszekg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Stare Juchy
Samochód: Seat Ibiza, 2003, 1.2 12V

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 19.06.2007, 18:39:33 - NIEPRZECZYTANA »

Musisz podpiąć się pod VAG-a. Niecały miesiąc wstecz przy tej samej kontrolce wyszło, że jest do wymiany czujnik temp. cieczy chłodzącej. Moją ibi mam 3,5 roku i jeszcze nigdy nie nie widziałem więcej niż 90 stopni, a wentylator włączył mi się o ile pamiętam raz. 1.2 HTP tak ma, no i bdb. Zimą 90 st. osiąga po jakiś 6-7 km, latem o wile szybciej.
Zapisane

leszekg
emjot Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: wawa
Samochód: Vario '02 TDI AGR

« Odpowiedz #4 - Środa, 27.06.2007, 08:35:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "leszekg"
jeszcze nigdy nie nie widziałem więcej niż 90 stopni, a wentylator włączył mi się o ile pamiętam raz. 1.2 HTP tak ma, no i bdb.

Hmm ja w moim 1.9 TDi też na razie nie widziałem więcej niż 90st mimo jazdy prawie non stop w korkach - czy coś może być nie halo?
Zapisane

- mocno nieaktualne
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Środa, 27.06.2007, 08:42:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "emjot"
Hmm ja w moim 1.9 TDi też na razie nie widziałem więcej niż 90st
wszystko jest OK. Diesel sie tak latwo nie grzeje  ;-)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #6 - Środa, 27.06.2007, 10:00:34 - NIEPRZECZYTANA »

No i czym się martwicie??  :niewiem:
Kazde zdrowe auto nie przekracza 90 stopni :)

Ale to, że wolno się zagrzewa to wcale nie jest zaletą - tez stawiam na termostat.
To jest groszowa sprawa więc wymień bez diagnozy na VAGu bo jak go nie masz to może być ona droższa od samego termostatu :roll:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #7 - Środa, 27.06.2007, 10:12:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "emjot"
Hmm ja w moim 1.9 TDi też na razie nie widziałem więcej niż 90st mimo jazdy prawie non stop w korkach - czy coś może być nie halo?
Własnie w korkach najmniej się grzeje...
Zapisane
1punisher
Gość



« Odpowiedz #8 - Środa, 27.06.2007, 10:21:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Kazde zdrowe auto nie przekracza 90 stopni  


Tutaj się nie zgodzę... O ile 90 stopni mamy na myśli prawie połowę skali... Bo jeśli to jest ten "środkowy" moment skali to w poprzednim aucie, które było padnięte na maxa wskaźnik wskazywał idealną temp. i nigdy się nie ruszył wyżej, a zaznaczam, że auto było w stanie rozpaczy... A teraz?? W Tolku zimą wskaźnik trzyma się niżej niż połowa praktycznie zawsze  a latem przed połową gdy jadę...jeśli staję w korku to po chwili wskaźnik się podnosi do poziomu "połowa" i uruchamia się wentylator... więc jak widać zależność stałego wskaźnika do formy silnika w tym wyniku ma się ni jak.. ;)
Zapisane
emjot Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: wawa
Samochód: Vario '02 TDI AGR

« Odpowiedz #9 - Środa, 27.06.2007, 11:49:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "the_ozyrys"
Własnie w korkach najmniej się grzeje...

Oki, to mój pierwszy TDi, wcześniej w benzynie jak nie jechałem, to w korku odpalał się wentylator po chwili - szczególnie jak ciepło było. Tutaj jest inaczej, więc stąd pytanie...
Zapisane

- mocno nieaktualne
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Środa, 27.06.2007, 12:34:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "1punisher"
Cytuj
Kazde zdrowe auto nie przekracza 90 stopni  


Tutaj się nie zgodzę... O ile 90 stopni mamy na myśli prawie połowę skali... Bo jeśli to jest ten "środkowy" moment skali to w poprzednim aucie, które było padnięte na maxa wskaźnik wskazywał idealną temp. i nigdy się nie ruszył wyżej, a zaznaczam, że auto było w stanie rozpaczy... A teraz?? W Tolku zimą wskaźnik trzyma się niżej niż połowa praktycznie zawsze  a latem przed połową gdy jadę...jeśli staję w korku to po chwili wskaźnik się podnosi do poziomu "połowa" i uruchamia się wentylator... więc jak widać zależność stałego wskaźnika do formy silnika w tym wyniku ma się ni jak.. ;)


No i :?:  :eek:

Gdzie w swoim wywodzie napisałeś, że zdrowe auto przekracza 90 stopni skoro mnie cytujesz?? Przecież ja nic nie pisałem, że cały czas jest 90 tylko że jak auto jest zdrowe to nie przekracza (nie myliś z nie opuszcza pionu) 90 stopni.  :roll:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
1punisher
Gość



« Odpowiedz #11 - Środa, 27.06.2007, 13:50:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
No i  

Gdzie w swoim wywodzie napisałeś, że zdrowe auto przekracza 90 stopni skoro mnie cytujesz?? Przecież ja nic nie pisałem, że cały czas jest 90 tylko że jak auto jest zdrowe to nie przekracza (nie myliś z nie opuszcza pionu) 90 stopni.  
Widocznie się nie zrozumieliśmy..a zamiast "wywód" wypadałoby użyć słowa wypowiedź...skoro zaostrzamy..
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #12 - Środa, 27.06.2007, 14:46:28 - NIEPRZECZYTANA »

Wg mnie wywód bardziej pasuje do pouczenia niż wypowiedź  :chytry: poza tym jakoś nie mam skłonności do zaostrzania... :roll:  no chyba, że ktoś upiera się przez pare postów przy swoich bredniach ale w tym przypadku, jak już zauwazyłeś, sie nie zrozumieliśmy  :pub:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
heczek Mężczyzna
ponad 200000 i dalej sie kula :-)
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Śląsk - DRML
Samochód: Ibiza, 96, 1.4

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 09.08.2007, 13:40:39 - NIEPRZECZYTANA »

Witam :)
Podłącze się pod temat. Również mam kłopoty z temperaturą :/ Sprawa wygląda następująco, silnik dość wolno się zagrzewa, mimo dość wysokich temperatur ostatnio, bo dopiero po przejechaniu okolo 6 -7 km osiągam temperaturę 90 stopni. Ale Niestety temperatura nie zatrzymuje się na 90 st. lecz rośnie do około 100 st. Nie jeżdze w korkach a prędkości przezemnie osiągane nie przekraczają 100 - 110 km/h. W kiedy zatrzymam samochód pracuje już wentylator chłodnicy. Sprawdzam przewody do chłodnicy i dolny jest wyraźnie chłoniejszy od górnego, czyli termostat nie puszcza :/
Ciekawe jest to, że jak rozgrzeje silnik na postoju to temperatura stanie na 90 st. Sprawdzam przewody i oba są gorące. Wentylator załancza się, czyli ok.
Mam nowy czujnik temperatury silnika oraz nowy czujnik temperatury płynu w chłodnicy oraz TRZECI już w ciągu 2 miesięcy termostat. Wszystkie z temp. otwarcia 87 st.
A może jest tak, że w czasie jazdy poprostu szaleje mi wskaźnik temperatury?
Co może być przyczyną tak dziwnego zachowania systemu chłodzącego?
Pozdrawiam :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 09.08.2007, 13:54:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heczek"
A może jest tak, że w czasie jazdy poprostu szaleje mi wskaźnik temperatury?
moze ale jezeli po jezdzie wentylator juz chodzi to termostat zle pracuje lub wlacznik wentylatora w chlodnicy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» temperatura silnika problem Ibiza 6L
Skocz do: