+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Chip tuning czy power box?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Chip tuning czy power box?  (Przeczytany 109867 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #45 - Środa, 29.09.2010, 12:01:36 - NIEPRZECZYTANA »

to poczytaj trochę i się dokształć
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #46 - Środa, 29.09.2010, 12:38:36 - NIEPRZECZYTANA »

Wiem dobrze co to jest box i nie musze się dokształcać, zresztą twój samochód, twój wybór, twój portfel. Koniec OT
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #47 - Środa, 29.09.2010, 14:40:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
w bielsku w ecusoft jest najlepszy szpec od diesli w polsce
oświeć mnie kto to jest?
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #48 - Środa, 29.09.2010, 21:12:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
w bielsku w ecusoft jest najlepszy szpec od diesli w polsce
oświeć mnie kto to jest?
Nie pamiętam nazwiska, ale tak wyczytałem w miesięczniku top gear, w czerwcowym numerze tego roku, niestety już go nie mam  :( . Tam właśnie robili testowy egzemplarz seata exeo
Zapisane
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #49 - Środa, 29.09.2010, 21:44:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
w bielsku w ecusoft jest najlepszy szpec od diesli w polsce
oświeć mnie kto to jest?
Firma z tego co jest na stronie jest z Bielska Białej i istnieje już 15 lat na rynku i chipuje marki typu Audi,BMW,Mercedes,Ford,Fiat itd a Seaty u nich robione nie tracą gwarancji producenta  :)
PS. zrobili fantastyczny projekt Audi A8 na tzw. "efekt lustra" czyli całkowicie wypolerowane auto  :ok: 
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #50 - Środa, 29.09.2010, 22:25:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
Poza tym jeśli samochód nowy i ma GW to robiąc program przez seata nie stracisz GW i nie ma wyłączeń typu turbo, więc czym się przejmować   ?
ExeoAlpine, trochę źle rozumujesz, nawet jak zrobi program u profesjonalnego tunera to gwarancji też nie straci bo modyfikacje bo kablu nie zostawiają śladu, przynajmniej Aso nie ma takich możliwości,
Btw
Cytat: ExeoAlpine
żeby spieprzyć program do 1.9 tdi trzeba trafić na wyjątkowego speca
Wystarczy zbyt duże walnięcie momentu poniżej 2 tys. obr i już..


Oczywiście że ASO ma takie możliwości i nieraz byłem tego świadkiem(ASO audi)  8) jeśli szukają ewidentnie czegoś zeby się uczepić(bo np. padł element który jest bardziej narażony na awarię po programie) to dzwonią do speca od programów(najczęściej tunera) który i tak dojdzie do tego czy był program, nawet jeśli był po kablu  :-X Poza tym z tego co wiem z paru źródeł KAŻDA modyfikacja tego typu jest do wykrycia, jedna jest łatwa do wykrycia, inna dużo trudniej, ale dla speca to żaden problem. Jeszcze jest jedna rzecz (to już słowa masters tuning na jego forum) czasem dużo łatwiej jest wykryć program który byl robiony poprzez złącze diagnostyczne niż przez prucie kompa  :-X

Chodziło mi to, że tyle już razy był tuningowany silnik 1.9 że ciężko aby znalazł się ktoś aby go spieprzyć. BTW u mnei poprawili wypłaszczenie w exeo - jest trochę lepiej, choć czuć bardzo mało  ;)

Napisano: Środa, 29.09.2010, 23:22:36


to poczytaj trochę i się dokształć
Wiem dobrze co to jest box i nie musze się dokształcać, zresztą twój samochód, twój wybór, twój portfel. Koniec OT

Do Toyotowskich D4D opartych na denso, nie da się robić programu, bo ECU zdycha odrazu, dlatego zostaje box. Wujek miał to w 116 d4d i nic się nie działo, dynamika lepsza odczuwalna, ale nie jest to typowy program co czuć.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 30.09.2010, 08:23:11 wysłane przez ExeoAlpine » Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #51 - Czwartek, 30.09.2010, 09:11:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
Wujek miał to w 116 d4d i nic się nie działo, dynamika lepsza odczuwalna
no mamy to samo, i do nowej- na której odbiór czekamy, też wstawimy red box'a
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #52 - Czwartek, 30.09.2010, 10:51:07 - NIEPRZECZYTANA »

toka, Qba, ExeoAlpine, przyczyniacie sie do rozwalania tematow innym forumowiczom :!:
Na przyszlosc prosze myslec gdzie piszecie.

Posty przeniesione.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #53 - Czwartek, 30.09.2010, 15:05:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
w bielsku w ecusoft jest najlepszy szpec od diesli w polsce

Taaaaa?? Ciekawe rzeczy piszesz. Chyba mam jeszcze na kompie softa do Golfa 5 1.9tdi z przed 3lat z Bielska ul Cmentarna ECUSOFT (stara siedziba) ktory jest tak dupny ze szkoda pisac.
Teraz robia o wiele lepiej ale bez przesady.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #54 - Czwartek, 30.09.2010, 18:33:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
w bielsku w ecusoft jest najlepszy szpec od diesli w polsce

Taaaaa?? Ciekawe rzeczy piszesz. Chyba mam jeszcze na kompie softa do Golfa 5 1.9tdi z przed 3lat z Bielska ul Cmentarna ECUSOFT (stara siedziba) ktory jest tak dupny ze szkoda pisac.
Teraz robia o wiele lepiej ale bez przesady.
Już się tak nie stresujcie, ja powtórzyłem tylko słowa, które zostały wcześniej wypowiedziane przez ludzi ze znanego i słynnego magazyn top gear, zapomniałem dodać że "podobno w bielsku jest najlepszy szpec od diesli w polsce". Bo szczerze to sam nie jestem do nich przekonany  :P
Zapisane
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #55 - Czwartek, 30.09.2010, 21:02:52 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mam pytanie do znawców tematu:

Skoro sporo ludzi krytykuje Ecusoft, to czemu Iberia Seat powierzyła akurat im robienie programów NA GWARANCJI (przecież wiedzą czym ryzykujA) a współpraca z nimi trwa ok.3 lat? Najpierw z tego co wiem mieli umowe na czas określony 1 rok, obecnie na czas nieokreśłony... Nie sądze aby to były względy ekonomiczne, gdyż robiąc setki samochodów każdy z tunerów może zejść do dużo niższej kwoty w porównaniu z programami dla ''jednostek''. Poza tym gdyby samochody się sypały po programach, a iberia by doszła, że to w wyniku prac ecusoft, to po paru, parunastu przypadkach z pewnością by z nich zrezygnowali. :-X
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 30.09.2010, 21:17:09 wysłane przez ExeoAlpine » Zapisane
Wuda
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Samochód: Leon, 2007, 1.9 TDI , 147 km , 344NM

« Odpowiedz #56 - Czwartek, 30.09.2010, 21:55:40 - NIEPRZECZYTANA »

Sam nie jestem specjalistą ale rozmawiałem na temat boxa przed zrobieniem programu w MR Motors z Witkiem "Rogallotim"  (kto się orientuje w temacie to na pewno wie o kogo chodzi ) no i ogólnie powiedział że box to jest jakieś nie porozumienie które porostu oszukuje komputer w sterujący dawkami paliwa- ogólnie to świetny spec więc jeśli mówi że box to szajs to ja mu wierze .
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #57 - Piątek, 01.10.2010, 07:18:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Wuda
no i ogólnie powiedział że box to jest jakieś nie porozumienie które porostu oszukuje komputer w sterujący dawkami paliwa-
No i dobrze powiedział, ja osobiście nie założył bym nigdy boxa, wolałbym jeździć na serii
Zapisane
G-CS Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: chwilowo brak :(

« Odpowiedz #58 - Niedziela, 28.11.2010, 22:56:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Wuda
no i ogólnie powiedział że box to jest jakieś nie porozumienie które porostu oszukuje komputer w sterujący dawkami paliwa-
No i dobrze powiedział, ja osobiście nie założył bym nigdy boxa, wolałbym jeździć na serii
...a świstak siedzi i zawija... :P
...tak piszecie..powielacie teksty pisane przez innych..ale mało kto ma pojęcie o co chodzi :ninja: ...oczywiście że box oszukuje dawki albo ciśnienie zadawane przez ecu...ale właśnie na zwiększeniu ilości paliwa, z grubsza polega chiptuning diesli...a box wykorzystuje chwilowe zubożenie mieszanki paliwowo-powietrznej dawkując większą ilość paliwa....i nie mówię tu o kupce rezystorków (a'propos używanych przez wielu do samochipsowania własnych autek) a o w pełni cyfrowych modułach działających dynamicznie w zależności od obciążenia... Vtech i ich dilerzy montują śr. 150 RedBoxów miesięcznie, a następne 400 wysyła za granicę... i jeśli by to takie g...no było, to myślę że przez te 12 lat od kiedy je produkują...większość samochodów dawno znalazłoby się na szrocie...a sam Vtech poszedł z torbami...więc nie opowiadajcie "bajek" o wielkiej szkodliwości i braku działania boxów mając pojęcie w temacie nie większe niż aptekarz o limiterach dymienia 8)
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 28.11.2010, 23:08:42 wysłane przez G-CS » Zapisane

Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #59 - Niedziela, 28.11.2010, 23:18:30 - NIEPRZECZYTANA »

G-CS, ile kosztuje u was ten box do toyoty 2.0 D4D 126KM? i napisz czy to jest już do tych z DPF'em?
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Chip tuning czy power box?
Skocz do: