Witam, odgrzebię stary wątek, gdyż sam się tym zająłem w zeszły weekend. Dodam ze mam Cordobę I, która nie ma fabrycznego ogrzewania lusterek (ani instalacji), wiec sam ciągnąłem instalację i o tym jest ten ?manual?.
Nie kupowałem samych mat, kupiłem gotowe wkłady na allegro (lusterko, mata grzejna, plastikowy tył lusterka), ale jeśli ktoś chce się bawić w klejenie mat (maty są dużo tańsze) to tutaj jest manual:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=13660.0Co jest ważne, mam niewielkie doświadczenie z samochodami, sam mam swoje pierwsze auto od roku (właśnie ta Cordoba), manualny też specjalnie nie jestem, ktoś inny zrobiłby to pewnie lepiej, ale skoro ja dałem radę, to oznacza, że to nie jest trudne.
Co jest potrzebne:
1. 2 konektorki ?oczko? (na śrubę na którą wchodzi nakrętka 10)
2. 4 konektorki ?wsuwki? pasujące do mat w lusterkach
3. około 6 m przewodu 2x1 mm (tniemy go na pół)
4. opaski zaciskowe
Na końcówki przewodu zakładamy po 2 konektorki na oba przewody
1. Demontujemy lusterko:
a. Pomocne zdjęcia/linki:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=11081.0 b. Zanim przystąpimy do demontażu lusterka, polecam odchylić szkło maksymalnie do dołu.
c. Zdejmujemy gałkę sterowania, delikatnie ciągnąć do siebie, jest wciśnięta na zatrzaskach.
d. Następnie delikatnie zabieramy się za zaślepkę - plastikowy trójkąt. Ma po dwóch stronach (u góry i na dole) takie bolce-zatrzaski/wciski, delikatnie podważamy i ciągniemy do siebie.
e. Sterowanie lusterka jest przykręcone nakrętką 24, odkręcamy
f. Odkręcamy 3 śruby mocujące
g. Zdejmujemy całe lusterko
2. Wyjmujemy ?wkład? podważając od góry i delikatnie ale stanowczo ciągnąc do siebie, to samo robimy z dołem
3. Po zdemontowaniu wkładu, front jest przykręcony na 4 (lub 5) torx 10, nie jest konieczny jego demontaż, ale łatwiej się bez tej części pracuje.
4. Od spodu lusterka jest taka plastikowa zaślepka w kształcie trapezu, zdejmujemy ją.
5. Zaczynając od strony lusterka wkładamy przewód w uszczelkę od sterowania potem przeciągamy spodem przez dziurę po trapezie a następnie do środka ?trójkąta?
6. Zdejmujemy boczek:
a. Odkręcamy kołek blokujący (jest gwintowany), zdjąć 2 zaślepki śrub w klamce ?statycznej?
b. Odkręcamy 2 śruby, zdejmujemy klamkę ?statyczną?
c. Podważamy boczek czymś płaskim po obwodzie, ostrożnie ciągniemy do siebie (łatwo połamać/wyrwać zaczepy)
7. Montujemy lusterko z powrotem, spuszczamy przewód do środka drzwi.
8. Zdejmujemy gumową osłonkę chroniącą wiązkę przewodów w drzwiach, przeciągamy przewód.
9. Odłączamy wiązkę od drzwi samochodu (wtyczka składa się z 2 części, czarnej od strony drzwi, białej od strony wnętrza samochodu) przekręcając czarno-białą wtyczkę.
10. W czarnej wtyczce od strony drzwi jest otwór którym leci przewód pneumatyczny do centralnego zamka, przeciągamy nią nasz przewód.
11. By dostać się do białej wtyczki od strony samochodu zdejmujemy dolną osłonę bezpieczników/schowka (zależy od strony z której montujemy) oraz zdejmujemy dolną część słupka (2 wkręty, dodatkowo od strony kierowcy odkręcamy zaczep do cięgna otwierającego maskę i demontujemy linkę)
12. Białą wtyczkę od strony samochodu wyjmujemy do wnętrza samochodu (trzyma się na 3 zatrzaskach)
13. Otwór którym leci przewód pneumatyczny jest za wąski, wyjmujemy ww. przewód i wiertłem HSS 9 lub nawet 9.5 poszerzamy otwór.
14. Składamy wszystko z powrotem, przewód od lusterka puszczamy otworem wraz z przewodem pneumatycznym.
15. Po złożeniu wtyczki koniecznie sprawdź czy zamek centralny działa (obwód jest obwodem zamkniętym, żadne z drzwi się nie zamkną jeśli nie będzie szczelny)
16. Boczek można złożyć.
17. Jesteśmy już w samochodzie, wg mnie trudniejsza część z głowy
. Jeśli zrobiło się późno, można spokojnie zamknąć samochód i wrócić nazajutrz.
18. Podłączamy masę:
a. Masa prawa: jest zaraz obok białego gniazdka przy którym wyszliśmy, na wkręcie, odkręcamy nakrętkę kluczem 10, przewód ogrzewania rozdzielamy na 2, jeden z nich podłączamy do masy używając konektorka ?oczko?
b. Masa lewa: jak powyżej, dodatkowo z tego miejsca idzie w górę ?pleciony łańcuszek? do kostki z masą, w której jest pełno nieobsadzonych miejsc, można by się podpiąć i tam kupując pasujący konektorek.
19. Ciągniemy plus:
a. Prawy: demontujemy dolną osłonę (jeśli nie zrobiliśmy tego wcześniej) i schowek, jest na 5 śrub, proszę uważać na oświetlenie schowka.
b. Lewy: za tablicą bezpieczników (dla lepszego dostępu zdejmujemy dolną osłonę jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy)
20. Ciągniemy oba przewody w okolice włącznika ogrzewania tylnej szyby, ułatwieniem będzie wyjęcie zaślepek pod przełącznikiem ogrzewanie tylnej szyby i samego przełącznika.
21. Gdy już będziemy mieli oba przewody w okolicach przełącznika ogrzewania tylnej szyby podpinamy się pod biało-zielony przewód, (czemu akurat ten? Wziąłem to z tego schematu:
http://klubseata.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=4118.0;attach=763)który biegnie do ogrzewania tylnej szyby.
Gotowe
Dwie sprawy na koniec:
1. nie rozwiązałem jeszcze jak te wpięcie zrobić elegancko, na razie skręciłem na krótko i działa.
2. równie dobrze można było wpiąć się w ten sam biało-zielony przewód w okolicy skrzynki bezpieczników (wg mnie tak byłoby łatwiej, ale ja już przyciąłem przewody :/)
Sugestie mile widziane, pozdrawiam.