+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Głowica silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Głowica silnika  (Przeczytany 17545 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Caderly
Gość



« Czwartek, 07.06.2007, 21:39:16 - NIEPRZECZYTANA »

witam

jako laik zwracam sie do was z uprzejma prosba. pewnie bede zmuszony zmienic glowice w mojej ibi - peklo jej sie chyba - czas pokaze. i teraz moje pytanie... czy majac silnik afn musze szukac konkretnie takiej samej glowicy od silnika z takim samym oznaczeniem czy moze moge wepchnac jakas inna. no i czy jest szansa na poprawe osiagow w przypadku gdyby inna dalo sie tam zalozyc. bo sie zastanawialem czy glowica od 130 hp albo 150 hp by pasowala i cos zmienila.

dzieki i pozdrawiam


ps. czy ktos moze zrobic zdjecie tego .... N75 i pokazac strzalka w ktorym on dokladnie jest miejscu?


jeszcze raz dzieki
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 07.06.2007, 22:06:56 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm a dlaczego twierdzisz ze glowica ci pekla ???
Jesli chodzi o zalozenie innej niz z AFN to nawet jesli ci sie uda to nie licz na zadna poprawe osiagow, bo w praktyce silnii 1,9 sa takie same a roznia sie osprzetem (turbo,IC,Wtryski itp.)ktoremu zawdzieczaja wieksza badz mniejsza moc
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Caderly
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 08.06.2007, 23:07:51 - NIEPRZECZYTANA »

wnioskuje po tym ze zmienile prawie wszystko w układzie chlodzenia i tylko glowica/uszczelka pod nia nie byla ruszana... a przy ostrzejszej jezdzie grzeje sie i wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #3 - Piątek, 08.06.2007, 23:26:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Caderly"
wnioskuje po tym ze zmienile prawie wszystko w układzie chlodzenia i tylko glowica/uszczelka pod nia nie byla ruszana... a przy ostrzejszej jezdzie grzeje sie i wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym


tzn zagotowuje ci sie czy tylko nie masz plynu w chlodnicy ??
Ja teraz mam wlasnie autko w naprawie bo mialem tak ze przejechalem kawalek i juz zbiornik pusty, jednak sie nie przegrzewal.
Diagnoza to walnieta uszczelka pod glowica i pokrzywiona glowica. Pewno masz to samo.
W dobrym warsztacie ci to sprawdza :)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 10.06.2007, 13:28:03 - NIEPRZECZYTANA »

130 i 150 to pompowtrysk, nie bedzie pasowac ;-)

Jezeli auto sie przegrzewa to albo masz niedrozny uklad chlodzenia albo termostat padl albo pompa wody nie wyrabia. Jezeli wymieniles juz wszystko to zostaja chyba jedynie kanaliki w bloku.
Zapisane

Matt
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 10.06.2007, 19:41:38 - NIEPRZECZYTANA »

vertor,  a powiedz ile Cie wyszły koszty wymiany uszczelki pod głowica ? bo mi się też szykuje taka wymiana bo mam w swoim AFN taki sam problem jak opisany w tym temacie.
Ile wyszly Cię części a ile robocizna ? chce wiedziec zeby mnie mechanior nie skroił za bardzo  :niewiem:

Pozdrawiam
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 11.06.2007, 07:24:40 - NIEPRZECZYTANA »

600 zl (robocizna, planowanie glowicy i czesci zamienne)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Caderly
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 11.06.2007, 09:44:40 - NIEPRZECZYTANA »

gotuje sie... no ale dzisiaj sie okaze co i gdzie bo glowica na sprawdzenie jedzie. pozniej napisze co sie talo ;)

dzieki
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 11.06.2007, 12:57:04 - NIEPRZECZYTANA »

Moj sie nie gotowal, ale w sumie pilnowalem poziomu plynu i jak tyylko wlanczal sie alarm ze jest go malo to stawale mi dolewalem.
Koles sprawdzil mi uszczelke i powiedzial ze walnieta. Jak z nim rozmawialem po rozebraniu silnika to powiedzial ze nie jest zle bo glowica cala tylko pokrzywiona no i ze glowica do planowania poszla(zreszta to bylo pewne juz w momencie kiedy stwierdzono ze trzeba go rozebrac).
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
zielony_grojec Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Alhambra '06 1.9TDI AUY

« Odpowiedz #9 - Środa, 26.12.2007, 21:33:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Chciałem dołączyć do tego forum ponieważ mam obawy że uszczelka lub głowica w mojej alhambrze może być walnięta .Wnioskuje to po tym że po odpaleniu zimnego silnika dość długo z wydechu wylatują jasne spaliny i czuć odrobinę płynem chłodzącym (wszystko to dzieje się w tem. poniżej zera). Po zagrzaniu , spalin praktycznie nie widać . Ponieważ samochód mam od 3 tygodni nie mogę stwierdzić dużego ubytku płynu bo po ok 1000km ubyło go od MAX do MIN. Do tego dochodzi koszmarne złużycie paliwa , w 200km trasie nie przekraczając 120 km/h komp pokazał mi średnią 7,4l . Wiem że Alhambra to mały autobus ale to 2 l więcej niż podaje producent . Przy okazji chciałem zapytać jakie spalanie chwilowe pokazuje Wam komp na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku , u mnie jest 0,6l , myślę że ten parametr powinien być podobny dla wszystkich tdi , bez względu na wielkość samochodu. Bardzo proszę o Wasze opinie co naten temat sądzicie .
Z góry dzięki
Zapisane

Zielony-Alhambra 115PS
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Środa, 26.12.2007, 21:51:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: zielony_grojec
nie mogę stwierdzić dużego ubytku płynu bo po ok 1000km ubyło go od MAX do MIN
To nieduży ubytek? Ludzie latami nie dolewają płynu i nic nie ubywa. Proponuję upewnić się czy to uszczelka (najprawdopodobniej) i zrobić porządek. Koszt uszczelki jest dużo mniejszy niż głowicy, jak tego nie zrobisz to się dowiesz ile kosztuje remont  głowicy.
Co do spalania to jeśli jest uszkodzona uszczelka pod głowicą nie ma odpowiedniego ciśnienia w głowicy i to może być powód większego zużycia paliwa. Sprawdź czy nie pojawiają się pęcherzyki "powietrza" w zbiorniczku z płynem
Zapisane

DAMiANO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #11 - Środa, 26.12.2007, 22:03:20 - NIEPRZECZYTANA »

zielony_grojec, 2006 rok produkcji i żeby już uszczelka padła ? sprawdź konsystencję i barwę oleju, czy jest czarny. Zobacz czy w zbiorniczku  nie pływa olej. Na forum było już parę wątków dot. uszczelki.

Pozdr...
Zapisane

vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #12 - Środa, 26.12.2007, 22:07:48 - NIEPRZECZYTANA »

2006 powinien jeszcze byc na gwarancji (czy sie myle?) wiec do ASO i jechac po nich na ch** i k*** to zrobia :D
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
DAMiANO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #13 - Środa, 26.12.2007, 22:22:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
2006 powinien jeszcze byc na gwarancji (czy sie myle?)
chyba że auto z reichu  ;)  Jeszcze można by jechać na kontrolę spalin. Wyczytałem gdzieś na forum że powodem białego dymku po zapalaniu auta może byc do d... filtr paliwa oraz świeczki bo nie grzeją wszystkie. zielony_grojec, sprawdź może gdzieś na wężach płyn ucieka.
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Środa, 26.12.2007, 22:35:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: DAMiANO
sprawdź może gdzieś na wężach płyn ucieka.
Oby tak było tylko:
Cytat: zielony_grojec
czuć odrobinę płynem chłodzącym
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Głowica silnika
Skocz do: