Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prawidłowa regulacja instalacji LPG w Ibizie CLX 1,3 6k3.AAV  (Przeczytany 5829 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
hubert2101
Gość



« Wtorek, 29.05.2007, 19:59:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich posiadaczy Ibizy CLX 1,3 6k3.AAV 50,3KM z LPG

Na początek kilka słów na temat mojego samochodu, jak w temacie pojemność 1,3 i LPG.
Odnośnie LPG szczegółowe dane:
1. reduktor Asterik do 100km
2. zbiornik toroidalny 34l/80%
3.wielozawór Tomasetto
4.zwór tankowanie Tomasetto
5. układ elektroniczny Bingo-M

Moje pytanie odnosi się prawidłowej regulacji instalacji LPG i opis zależności każdych ustawień do
ilości spalania mieszanki oraz stechiometrycznej wartości mieszanki.
Podstawowe dane jakie mnie interesują to:
1. typ sondy Lambda (zakres pracy)
2. typ neutralny sondy
3. typ czujnika TPS
4. bezwładność TPS na biegu jałowym  
( dane w książce serwisowej nie dają jednakowej odpowiedzi co do sondy i TPS poniżej daje linka
do tego opisu http://www.seatibiza.za.pl/ )

Jak prawidłowo powinna być wartość  PWA (aktuator) jak prawidłowo ustawić i jak odnoszą się te ustawienia do spalania. Wartości minimalne i maksymalne na biegu jałowym i pod dużym obciążeniem.(link do obrazka )
W zakładce "Odczyt " w wskazaniach sondy lambda na jałowym biegu pokazuje mi skład mieszanki  raz ubogi raz bogaty , wskaźnik lata w od jednej do drugiej strony .
I jeszcze jedno pytanko odnośnie sondy LAMBDA czas opóźnienia odczytu sondy, czy te ustawienie jest wymagane, oraz typ emulacji sondy prosze wyjaśnić .


ZA odpowiedzi z góry dziękuje.

Mogę udostępnić schemat interfejsu oraz książek serwisową .

Pozdrawiam
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 29.05.2007, 20:51:18 - NIEPRZECZYTANA »

a gazownik nie umie tego ustawic ze sam musisz? Co to za firma!  :los:

wlacz moze auto adaptacje i komp powinien sam sobie poustawiac pewne parametry
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
SMERU
Gość



« Odpowiedz #2 - Środa, 30.05.2007, 05:56:47 - NIEPRZECZYTANA »

Mam podobny zestaw tylko 30 litrów i Bingo S.  :pub:
Pali mi 9 - 12 litrów. Ostatnio powiedzieli gaziarze powiedzieli mi, że te reduktory to lipa i się nie nadają do tak małych silników. Zalecają wymianę na Lovato i twierdzą że spalanie spadnie o 2 - 3 litry.
Ja byłem najbardziej zadowolony na ustawieniu w trybie sportowym, bez żadnych modyfikacji. Palił nawet mniej niż obecnie na normalnym.
Zapisane
hubert2101
Gość



« Odpowiedz #3 - Środa, 30.05.2007, 16:43:56 - NIEPRZECZYTANA »

Co do wypowiedzi "raby" to do tematu nic nie wnosi.
SMERU  u mnie spalanie waha sie w granicy 10l cykl mieszany trasa 9l a co do reduktora to
mógłbyś przybliżyć te stwierdzenie, oraz czy wymieniłeś reduktor na Lovato i jak tak to jaki model.
Zapisane
SMERU
Gość



« Odpowiedz #4 - Czwartek, 31.05.2007, 06:02:13 - NIEPRZECZYTANA »

Zakład oddalony 1km odemnie jak byłem na regulacji to stwierdzili, że ten reduktor - produkuje takie tomasetto cieszy się złą sławą i w punto jak zamontowali to silnik 1.2 palił 12, a jak zmienili na lovato to palił 8. Szukałem w necie informacji i niektórzy piszą że reduktor powinien być dopasowany do silnika.
Wczoraj byłem w innym zakładzie i tam pan powiedział żebym się nie spodziewał fajerwerków po wymianie parownika. Miał mało czasu - klienci i umówiłem się na wymianę filtra, podłączenie TPS i regulację na sobotę 9 czerwca bo to pierwszy wolny termin u niego w godzinach gdy ja nie pracuję. Wtedy ma mieć więcej czasu żeby pogadać.
Nie chcę ładować się w koszty, bo wymiana reduktora z ustawieniem instalacji to koszt koło 300zł, a kolesie nie gwarantują że spalanie spadnie (tylko że powinno), a na podmianę nie mają lub nie chcą dać.
Pogadam podczas regulacji z gościem zobaczymy co on powie - może będzie miał na podmianę.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 31.05.2007, 09:25:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "hubert2101"
Co do wypowiedzi "raby" to do tematu nic nie wnosi.
pytalem czemu masz sie sam w tym bebrac  :satan: no chyba ze sam gaz zakladales  :los:

A to nic nie pomoglo? http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2872.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
hubert2101
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 31.05.2007, 18:49:13 - NIEPRZECZYTANA »

Link podany przez "raby" wyjaśnia podstawy regulacji instalacji LPG.
Proszę jeszcze o odpowiedz na pytania zawarte w opisie instalacji.
Czekam nie cierpliwie na wynik rozmowy SMERU z gazownikiem.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Prawidłowa regulacja instalacji LPG w Ibizie CLX 1,3 6k3.AAV
Skocz do: