+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Temperatura silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura silnika  (Przeczytany 93233 razy)
0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.
Oktan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: była Cordoba 1.4 ABD, jest megane '02 1.9 dci

« Odpowiedz #90 - Niedziela, 18.03.2007, 13:15:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "4th_horseman"
....ja mam wahlera i jest ok. verneta nie mialem wiec sie nie wypowiadam.


Wlasnie wymienilem swoj termostat na wahlera i wydaje sie ze wszystko jest jak najlepiej :-)


... dzieki 4th_horseman  :pub:
Zapisane
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #91 - Czwartek, 22.03.2007, 18:06:58 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

    Po przejechaniu 35km (malbork - elbląg) postanowiłem sprawdzić czy podczas jazdy chodzi wentylator i okazało się, że chodził.  postanowiłem więc  odłączyć wentylator i zrobić kilka kilometrów w celu sprawdzenia czy to układ chłodzenia nie funkcjonuje prawidłowo czy czujnik wentylatora załącza go zbyt wcześnie.
Okazało się, że po przejechaniu ok. 2 km po mieście  z wyłączonym wentylatorem wskazówka nie podniosła się wyżej co oznacza, że układ chłodzenia działa prawidłowo i najprawdopodobniej czujnik załącza wentylator przy zbyt niskiej temperaturze.

Jutro wymieniam czujnik i się podzielę.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-03-24, 08:57 ]
Wymieniłem czujnik, po przejechaniu całego miasta wentylator na razie sie nie włącza. zobacze jak będzie na trasie.
Pozdrawiam
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
carloos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolskie
Samochód: Ibiza 1.8 ABS

« Odpowiedz #92 - Wtorek, 10.04.2007, 22:15:35 - NIEPRZECZYTANA »

przeczytałem te wszystkie wypowiedzi ale i tak nie wywnioskowalem co powiniene zrobic w moim przypadku.... a mianowicie:
Niepokoi mnie pewne wskazania, a mianowicie temperatura silnika! gdy auto stoi na postoju temperatura wynosi 90 stopni ale klopoty pojawiają sie przy jezdzie i to juz tak kolo 90km/h gdyz wskaznik opada do pierwszej kreski czyli ok 70 stopni... I to jest troche dziwne według mnie bo gdy wjezdzam w miasto i staje na swiatłach to temperatura rosnie do 90 stopni. Ale jeszcze dziwniejsze jest to ze zimą prawie zawsze bylo na 70 stopnie a węze byly chwile po odpaleniu gorące i w srodku odrazu gorące powietrze...
Nie wiem czy wymieniac ten termostat czy nie ma sensu?? bo jezeli nie pomoze to nie widze sensu na wymiane..

Ibiza 94 1.8
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #93 - Wtorek, 10.04.2007, 22:22:35 - NIEPRZECZYTANA »

wymien termostat
na to nie patrz:
Cytat: "carloos"
Ale jeszcze dziwniejsze jest to ze zimą prawie zawsze bylo na 70 stopnie a węze byly chwile po odpaleniu gorące i w srodku odrazu gorące powietrze...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #94 - Środa, 11.04.2007, 20:03:46 - NIEPRZECZYTANA »

To nie jest dziwne.. Gorąca woda, którą myjesz ręce ma około 40, max 50 st. C, więc jak widzisz gorąco to pojęcie względne. Termostat masz zwalony z dużym prawdopodobieństwem, więc wymień i pewnie wszystko wróci do normy.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
carloos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolskie
Samochód: Ibiza 1.8 ABS

« Odpowiedz #95 - Środa, 11.04.2007, 23:44:06 - NIEPRZECZYTANA »

własnie skonczylem wymieniac termostat troche roboty z tym bylo :? Jutro zobaczymy efekty, kupilem ten co otwiera sie przy 87 byl jeszcze taki co otwiera sie przy 92 mysle ze taki jak oryginalny bedzie dobry


--------------
Jednak termostat teraz juz wszytsko jest ok
Zapisane

widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #96 - Sobota, 08.03.2008, 20:49:19 - NIEPRZECZYTANA »

Hm... Przejrzałem temacik ale nie znalazłem identycznego przypadku - podczas jazdy temperatura wynosi 87 stopni, więc wszystko jest oki  :)  ale w momencie kiedy autko powinno się zagrzać (czyt. korek) wskazówka opada ku zeru  :o  i delikatnie "podryguje" wzwyż  :-\
Na początku myślałem, że może czujnik nie łączy ale po przeczyszczeniu i ponownym zamontowaniu sytuacja powtarza się systematycznie. Warto wspomnieć, że po przejechaniu kilkuset metrów w trasie temperatura ponownie osiąga właściwą wartość  :ninja:
Wszystko wskazuje na termostat ale chciałbym zapytać czy spotkaliście się z podobnym przypadkiem  :?:
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #97 - Niedziela, 09.03.2008, 20:56:17 - NIEPRZECZYTANA »

moze w tym czasie czujnik ma jakies strajki z pomiarem :P
warto sprawdzic na innym
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Michał84
Gość



« Odpowiedz #98 - Wtorek, 01.04.2008, 22:05:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ja przedstawię sytuację u siebie... może ktoś uprzejmy poradzi :)

Swoją Ibizą jeżdżę już od 3 tygodni...jak do tej pory odnotowałem tylko dwukrotnie jak wskazówka temp. była na 90 i wtedy też chodził wentylator...codziennie temp. mam trochę przed 90 a mija dobre 10 minut lub więcej zanim dojdzie do tego miejsca... Powyżej 90 jeszcze nigdy nie miałem. Czy to dobrze?

I jeszcze jedno pytanie, wiedziałem że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą...a dziś jeszcze dodatkowo zobaczyłem że woda w zbiorniczku z płynem jest bardzo ciemna, czytałem że oznacza to iż do układu chłodzącego dostaje się olej. Co należy w takiej sytuacji zrobić?

Teraz jeszcze doczytałem że jak faktycznie idzie olej w płyn to najlepiej obrazu się tym zająć bo może mi to przysporzyć sporych problemów...faktycznie?

Z góry dzięki!
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 01.04.2008, 22:08:55 wysłane przez Michał84 » Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #99 - Wtorek, 01.04.2008, 22:19:22 - NIEPRZECZYTANA »

faktycznie, będziesz musiał podnieść głowicę, splanować, wymienić uszczelkę, założyć, zmontować rozrząd.
A to że jeździsz na niedogrzanym silniku, to po pierwsze że masz większe zużycie paliwa, po drugie niszczysz silnik, po trzecie w zimie dłużej marzniesz w aucie:P
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #100 - Środa, 02.04.2008, 07:32:24 - NIEPRZECZYTANA »

Jak po wyzej wymienionych czynnosciach wciaz bedziesz mial problem z dogrzaniem silnika to jeszcze czeka cie wymiana termostatu (ale to juz tania czesc), wymiana uszczelki pod glowica to niestety powazna i dosc droga impreza (nie wiem jak w benzynie ale diesel na pewno).
Chociaz az mnie dziwi ze olejem pluje do ukladu bo tego jeszcze nie widzialem

Ps. dopisz w profilu skad jestes ;)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #101 - Środa, 02.04.2008, 07:42:49 - NIEPRZECZYTANA »

Zazwyczaj w układach chłodzenia pracujących pod ciśnieniem, wytwarzanym przez pompę, to olej idzie w ciecz chłodzącą, a nie na odwrót:)
W Dieslach i Bzynie jest tak samo:)
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #102 - Środa, 02.04.2008, 09:17:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Michał84
Powyżej 90 jeszcze nigdy nie miałem. Czy to dobrze?
A wolałbyś zagotować silnik?
Co do płynu (czy wody) to zależy, czy zrobił się nagle ciemny, czy taki jest od dawna. Może ma po prostu taki kolor ze starości. Jakby był w nim olej to powinieneś zobaczyć tłuste plamy w zbiorniczku.
Co do niedogrzania to sprawdziłbym kiedy się robi chłodnica ciepła, dopieo twierdził, że jest niedogrzany. No i ważne czy odrazu włączasz ciepły nawiew. U mnie jak włączę ogrzewanie od razu to do 90 st grzeje się prawie dwa razy dłużej. A i czas nagrzewaia się silnika zależy od tego czy trzymamy silnik od razu na wysokich obrotach czy nie
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #103 - Niedziela, 20.07.2008, 20:58:11 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra, wiec po tym dzwonie nie włącza mi się wentylator... temperatura silnika 105 stopni na wagu, wskazówka za pionem.. a wentylator ani drgnie.. wąż od chłodnicy górny i dolny gorący, chłodnica również, więc chyba mozna wykluczyć termostat jak sądzicie?  Prawdopodobnie walnięty czujnik ten w chłodnicy bo po dzwonie obudowa wentylatora była zagiete i wiatrak była zablokowany i nie mógł sie obracac, teraz obudowa jest dobrze ułożona i nic nie blokuje wiatraka, pewnie po dzwonie jak jechałem to czujnik podał sygnał na wentylator żeby się włączył a ten nie drgnął bo był zablokowany i się czujnik zjarał.. co o tym sądzicie? Jutro jade po czujnik do chłodnicy, macie jakieś pomysły co następne jeśli się okaże że to nie wina czujnika?
PS. wentylator podłączony na krótko działa..
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #104 - Niedziela, 20.07.2008, 21:02:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
PS. wentylator podłączony na krótko działa..
czyli zwarciem na wlaczniku?
wymien go
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Temperatura silnika
Skocz do: