+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Cewka wysokiego napięcia
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cewka wysokiego napięcia  (Przeczytany 14428 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jtpapai
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Środa, 16.05.2007, 17:21:05 - NIEPRZECZYTANA »

:pub: Cześć wszystkim  :rock: Mam pytanko ? Czy jeśli cewka jest padnięta może jej praca poprawiać się w wysokiej temperaturze (wiem że zmienna  wilgotność ma wpływ) . Już mówię o co chodzi. Jak jest gorąco jest w 95% OK a jak jest zinmo dudnienie silnika, lekka wibracjia i poszarpywanie na małym gazie silnikiem, jak przejadę ok 40km i cewka jest po dotknięciu ciepła jest porzyzwoicie ale nie do końca. Proszę o radę  :zakrecony:
Zapisane

Papai
Seat Cordoba SXE 1.6i AEE 1998
Pozdrawiam wszystkich.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Środa, 16.05.2007, 18:53:06 - NIEPRZECZYTANA »

A  skąd wiesz ,że iskra nie ucieka ci na kablach,kopółce lub świecach ?
Cewkę podejżewałbym na końcu. Prędzej palec kopółka
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
jtpapai
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #2 - Środa, 16.05.2007, 21:04:30 - NIEPRZECZYTANA »

Kable są wymienione 2 lata temu (20 ts.) NGK Oryginał, podmieniałem rozdzielacz na czeski zamiennik i tylko było gorzej obroty spadały do ok 500 prawie gasł i rosły do 1000 co jakiś czas albo ewidentniwe nie pałił na którymś cylindrze i było okrutne szarpanie (na VAGu 0 błędów). Wróciłem do oryginalnego Bosha.
Zapisane

Papai
Seat Cordoba SXE 1.6i AEE 1998
Pozdrawiam wszystkich.
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #3 - Środa, 16.05.2007, 23:12:46 - NIEPRZECZYTANA »

Zmieniałeś cały rozdzielacz?Niepotrzebnie - mogłeś sobie przestawić kąt zapłonu. Nie powinno się tego robić bez kontroli wyprzedzenia kąta zapłonu.Cewke musisz obejrzeć czy nie jest pęknięta. Jeśli nie to sprawdź kable w ciemności...wśród oryginałów tez trafiają się buble gdyż to co opisujesz ewidentnie wskazuje na przebicie na kablach. Cewka musi robić się ciepła lecz problem przez Ciebie opisany też może być powodowany właśnie przez nią.
Zapisane
jtpapai
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 17.05.2007, 07:37:31 - NIEPRZECZYTANA »

OK. Narazie podmieniałem tylko kabel między cewką a rozdzielaczem, bez skutków ale mam swoje stare które były jeszcze sprawne to poeksperymentuje. A jeśli chodzi o kont to był sprawdzany na vagu a rozdzielacz był podmieniany w ASO na Wrocławskiej. Nawet jeżdiliśmy z vagiem po mieście i była adaptowana przepustnica. Całość za 50zł.
Zapisane

Papai
Seat Cordoba SXE 1.6i AEE 1998
Pozdrawiam wszystkich.
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #5 - Piątek, 18.05.2007, 05:30:20 - NIEPRZECZYTANA »

:rock: Odczep się od kabelków, od strony elektrycznej masz na 99% OK. Szarpie bo z wyprzedzeniem zapłonu coś nie tak lub świece do wymiany. Układ zasilania w paliwo sprawny? :papa:
Zapisane

stan
jtpapai
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #6 - Sobota, 19.05.2007, 07:39:51 - NIEPRZECZYTANA »

:eek: Kont wyprzedzenia zapłonu 5°, wtryskiwaczy nie podejrzewam bo spalanie ma książkowe a filtr i świece (oryginały) wumienione miesiąc temu. :niewiem:
Zapisane

Papai
Seat Cordoba SXE 1.6i AEE 1998
Pozdrawiam wszystkich.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Sobota, 19.05.2007, 20:34:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "jtpapai"
Kont wyprzedzenia zapłonu 5°

Sprawdzales lampa, czy odczytales z VAGa? Jesli z VAGa to jak masz zle ustawiny rozdzielacz to raczej VAG klamie
Zapisane

jtpapai
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 20.05.2007, 10:02:07 - NIEPRZECZYTANA »

Vagiem zostały zadane obroty podstawowe 1275ob/min i przy nich lampą sprawdzony kąt = 5°  :niewiem:
Zapisane

Papai
Seat Cordoba SXE 1.6i AEE 1998
Pozdrawiam wszystkich.
vertigo1987 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: pomorze
Samochód: Seat Ibiza 1.8 ADZ GLX 95 r.

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 28.02.2010, 21:57:39 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, doszedłem do wniosku, że padła mi cewka nie zapala po postoju, ale paliwo podaje. Na ciepłym jest już OK. Chce wymienić cewke i nie wiem czy można ją wymienić samemu i będzie grało? Czy coś jeszcze powinno się wymienić oprócz cewki i czy można to zrobic we własnym zakresie??


od KYS: Kolejne napisanie tego samego tekstu w dwóch tematach będzie skutkowało ostrzeżeniem.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 28.02.2010, 22:17:31 wysłane przez KYS » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 01.03.2010, 06:32:05 - NIEPRZECZYTANA »

Do wymiany cewki jest potrzebny kluczk 10. Trzeba tylko pamiętać żeby nie zapomnieć wyłączyć stacyjkę,
żeby nie robic wymiany pod napięcim ,aby uniknąc "kopniecia" VN
i nie zapomnieć podłączyć do niej masy, bo ma własny kabelek i przewodu VN.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
vertigo1987 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: pomorze
Samochód: Seat Ibiza 1.8 ADZ GLX 95 r.

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 01.03.2010, 12:19:15 - NIEPRZECZYTANA »

Super dzięki za wyjasnienie. A czy coś oprócz cewki powinno się zmienić?? Wydaje mi się, ze kable, kopułka i palec są tam od nowości.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 01.03.2010, 16:34:00 - NIEPRZECZYTANA »

Mozna zajżec do kopułki i palca i zobaczyc czy nie są wypalone. Jesli po wymianie cewki auto będzie paliło normlnie ,to na razie mozna te czści zostawić w spokoju.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
vertigo1987 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: pomorze
Samochód: Seat Ibiza 1.8 ADZ GLX 95 r.

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 01.03.2010, 18:30:09 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, dzięki. A czy stare kable nie uszkodzą nowej cewki???
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 01.03.2010, 21:04:25 wysłane przez vertigo1987 » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 01.03.2010, 22:57:29 - NIEPRZECZYTANA »

W gruncie rzeczy VN z cewki trafia i tak do masy.
Jak kable bądz kpułka lub palec,  są złe to trafia wczesniej.
Silnik szapie ale o uszkodzeniu nie ma mowy.
Kup najlepiej orginał Beru. ok 100 PLn mozna dostac.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Cewka wysokiego napięcia
Skocz do: