+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wymiana rozrządu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana rozrządu  (Przeczytany 69824 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #75 - Wtorek, 17.01.2012, 02:37:22 - NIEPRZECZYTANA »

1. "Ugięcie" jak to nazywasz sprawdza się po stronie ciągnącej paska, czyli między kołem zębatym wałka rozrządu a kołem zębatym wału korbowego.
2. Stopień "ugięcia" czyli naprężenie paska rozrządu reguluje się napinaczem a nie ustawianiem wału poza znakami.
3. Masz ustawić wał na nacięciu i skontrolować ustawienie znaku koła zębatego na wałku rozrządu zgodnie ze znacznikiem na obudowie. Jeśli się pokryły, jest ok. Jeśli nie, kręcisz wałem jeden obrót, zawsze zgodnie z obrotami silnika, nigdy przeciwnie. Jeśli po obrocie znaki się pokrywają, luzujesz napinacz i ściągasz pasek. Nowy zakładasz w ten sam sposób, zwracając uwagę na wskazany na pasku kierunek obrotów. Napinasz pasek napinaczem do pokrycia się wskazówki z wycięciem na napinaczu i dokręcasz. Robisz dwa obroty wałem i kontrolujesz znaczniki na wałku i wale.
4. Krótka modlitwa i palisz maszynę.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #76 - Wtorek, 17.01.2012, 08:42:05 - NIEPRZECZYTANA »

1. "Ugięcie" jak to nazywasz sprawdza się po stronie ciągnącej paska, czyli między kołem zębatym wałka rozrządu a kołem zębatym wału korbowego.
2. Stopień "ugięcia" czyli naprężenie paska rozrządu reguluje się napinaczem a nie ustawianiem wału poza znakami.
3. Masz ustawić wał na nacięciu i skontrolować ustawienie znaku koła zębatego na wałku rozrządu zgodnie ze znacznikiem na obudowie. Jeśli się pokryły, jest ok. Jeśli nie, kręcisz wałem jeden obrót, zawsze zgodnie z obrotami silnika, nigdy przeciwnie. Jeśli po obrocie znaki się pokrywają, luzujesz napinacz i ściągasz pasek. Nowy zakładasz w ten sam sposób, zwracając uwagę na wskazany na pasku kierunek obrotów. Napinasz pasek napinaczem do pokrycia się wskazówki z wycięciem na napinaczu i dokręcasz. Robisz dwa obroty wałem i kontrolujesz znaczniki na wałku i wale.
4. Krótka modlitwa i palisz maszynę.
5. Jak się na czymś nie znasz to się za to nie bierz sam.
Zapisane
Gadzin Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 2 2007 1.6 8 zaworowy

« Odpowiedz #77 - Poniedziałek, 16.12.2013, 11:31:56 - NIEPRZECZYTANA »

Co trzeba zakupić do wymiany rozrządu?? Jak to wygląda cenowo? Pozdro :evil:

Od KYS: Zapoznaj się z regulaminem forum. Przed zadaniem pytania sprawdź co już jest na forum. Zadawaj pytania w istniejących wątkach (o ile to możliwe), a zakładając nowy temat umieszczaj go w odpowiednim dziale.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 16.12.2013, 11:39:09 wysłane przez KYS » Zapisane
raf2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Seat Ibiza 1.4 16V (6L)

« Odpowiedz #78 - Piątek, 27.12.2013, 12:54:07 - NIEPRZECZYTANA »

Czy taki zestaw http://allegro.pl/show_item.php?item=3811067163 nadaje się i jest godny polecenia szczególności chodzi mi o pompę
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #79 - Piątek, 27.12.2013, 22:18:04 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi się, że vw oryginalnie stosuje pasek dayco.
Niestety pompa wody nie wiem jaka. Ale ktoś na forum polecał wziąć z metalowym wirnikiem (są jeszcze z plastikowym).
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wymiana rozrządu
Skocz do: