+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Czujnik termiczny i termostat
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czujnik termiczny i termostat  (Przeczytany 12270 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
IbizaLodz
Gość



« Odpowiedz #15 - Niedziela, 29.04.2007, 11:05:01 - NIEPRZECZYTANA »

no ok ale w trasie też Ci działą I bieg wentylatora ? Przecież już samo powietrze powinno chłodzić silnik... to mnie trochę dziwi i denerwuje bo gdzie w mieście nie pojadę (jak jest ciepło) to I bieg chodzi ;)
Zapisane
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 30.04.2007, 05:35:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
To może znaczyć, że termostat do wymiany, tylko jeszcze sprecyzuj co to u Ciebie jest białe pole (to samo co u mnie pomarańczowe??). Poza tym, nie wiem jak u Ciebie, ale wskazówka od temperatury po wyłączeniu silnika leci w dół i nie pokazuje temperatury aktualnej, tylko po prostu spada powoli aż się oprze o słupek.....
:rock: Mam wskaźnik gdzie początek skali oznaczono grubą białą krechą  obejmująca swoim zakresem jakieś 1/4 całego zakresu,potem jest 2 kreski białe i trzecia ostatnia czerwona. Nie do końca wiem jakie temperatury każda kreska oznacza. Po wyłączeniu kluczyka, wskazówka spada do słupka. To jest OK. Wracając do wcześniejszego postu spróbuję najpierw wymienić czujnik temperatury (czteropinowy) na rurze gumowej górnej z silnika do chłodnicy.   :papa:
Zapisane

stan
SMERU
Gość



« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 30.04.2007, 05:58:18 - NIEPRZECZYTANA »

mi wskaźnik temperatury pokazywał (po nagrzaniu silnika) ciut poniżej pionu - tak o grubość kreski, a teraz po wymianie licznika wskazówka zatrzymuje się trochę niżej tak dwie - trzy grubości niżej. Moim zdaniem świadczy to o niedokładności wskaźników w naszych bryczkach.
Zapisane
IbizaLodz
Gość



« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 30.04.2007, 07:27:28 - NIEPRZECZYTANA »

no tak ale cały czas rozchodzi się o ten I bieg wentylatora, który minimalnie (1 milimetr) załącza się przed pionową kreską... czyli prawie zawsze w mieście i w trasie (jak jest gorąco) jest włączony...
Wszystko mam wymienione...
taka natura silnika? wydaje mi się, że czujnik powinien trochę później łapać..
Zapisane
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 30.04.2007, 08:03:39 - NIEPRZECZYTANA »

:rock:
Cytat: "IbizaLodz"
taka natura silnika? wydaje mi się, że czujnik powinien trochę później łapać..
Teoretycznie masz rację ale każdy taki czujnik ma swoją tolerancję błędu. :papa:  Mozna wymienić włącznik na inny egzemplarz ale i tak nie będziesz mial pewności że będzie załączał troszkę później. Sprawdziłbym jeszcze czystość chłodnicy z zewnątrz czy nie ma tam wielu owadów i czy nie pozagniatane są blaszki żebrowania.
Zapisane

stan
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 30.04.2007, 13:42:15 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik zalaczajacy wentylator jest zupelnie gdzie indziej niz ten co mierzy temp na wskaznik. Nie wierzcie slepo we wskaznik. Dziala, nie ma co szukac dziury w calym. Aby miec pewnosc proponuje termometr i podgrzewac czujnik i sprawdzic w jakiej temp sie przelacza.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Środa, 02.05.2007, 21:47:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "IbizaLodz"
no tak ale cały czas rozchodzi się o ten I bieg wentylatora, który minimalnie (1 milimetr) załącza się przed pionową kreską... czyli prawie zawsze w mieście i w trasie (jak jest gorąco) jest włączony...
Wszystko mam wymienione...
taka natura silnika? wydaje mi się, że czujnik powinien trochę później łapać..
sprawdz na Vagu kiedy dokladnie sie wlacza, jak sie okze ze za wczesnie to wymien (oryginalny i nie oryginalny przy innej temp. wlacza)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Czujnik termiczny i termostat
Skocz do: