+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Czujnik termiczny i termostat
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czujnik termiczny i termostat  (Przeczytany 12272 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
IbizaLodz
Gość



« Czwartek, 26.04.2007, 12:34:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Piszę w sprawie kolejnego problemu w mojej Ibizie  :?
Silnik 1.4 60KM ABD

Mechanik wymienił mi czujnik termiczny wentylatora (dwubiegowy). Termostat też jest wymieniony.

Sytuacja wygląda tak,że po osiągnięciu ok 90 stopni (idealnie pionowej kreski nie ma - 3mm od pionu, może wskazówka trochę oszukuje...) włącza się pierwszy bieg chłodnicy ale jak samochód dłużej popracuje to i tak nagrzewa się i załącza się 2 bieg czyli już wyje chłodnica...
Czy auto na postoju może tak się nagrzewać ? Nie wiadomo dlaczego ten 1 bieg nie wychładza silnika...

Pozdr.

Edit:
-Trochę zamotałem z tym wszystkim... chciałem się dowiedzieć przy jakiej temp. załącza się 1 bieg wentylatora ? u mnie tak na oko jest to 95 stopni czyli praktycznie cały zas chodzi jak stoję w korku w mieście, a czasami i 2 bieg się włączy.. czy to normalne ?
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 26.04.2007, 20:27:41 - NIEPRZECZYTANA »

Normalne - po to jest drugi bieg, żeby się włączał.. Chyba gdzierś koło 105 st.C się włącza...
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #2 - Piątek, 27.04.2007, 05:57:24 - NIEPRZECZYTANA »

:rock:
Cytat: "IbizaLodz"
chciałem się dowiedzieć przy jakiej temp. załącza się 1 bieg wentylatora ? u mnie tak na oko jest to 95 stopni czyli praktycznie cały zas chodzi jak stoję w korku w mieście, a czasami i 2 bieg się włączy.. czy to normalne ?

1 bieg zał:92 do97 st. wył:84 do91st
2 bieg zał:99 do 105st wył:91 do98st.
Wczoraj w moim toledziaku zauwazyłem po podjechaniu pod dom i wyłączeniu auta, że chodzi wiatrak chłodnicy który po 2min wyłączył się. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że wskazówka temp. była może 2mm nad białym polem. Czy to znaczy że czujnik do kitu a może coś z termostatem? :niewiem:
Zapisane

stan
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #3 - Piątek, 27.04.2007, 14:05:42 - NIEPRZECZYTANA »

To może znaczyć, że termostat do wymiany, tylko jeszcze sprecyzuj co to u Ciebie jest białe pole (to samo co u mnie pomarańczowe??). Poza tym, nie wiem jak u Ciebie, ale wskazówka od temperatury po wyłączeniu silnika leci w dół i nie pokazuje temperatury aktualnej, tylko po prostu spada powoli aż się oprze o słupek.....
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Piątek, 27.04.2007, 14:11:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Stan"
chodzi wiatrak chłodnicy który po 2min wyłączył się. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że wskazówka temp. była może 2mm nad białym polem
czujnik temp, plynu padl
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #5 - Piątek, 27.04.2007, 14:13:28 - NIEPRZECZYTANA »

raby, niekoniecznie u mnie też temperatura cieczy kiedyś oscylowała  w okolicach 1/4 skali, a po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Wentylatory chodziły wtedy normalnie - czasem też jak zwykle zostawały na jakiś czas włączone po wyłączeniu silnika.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Piątek, 27.04.2007, 14:19:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
raby, niekoniecznie u mnie też temperatura cieczy kiedyś oscylowała w okolicach 1/4 skali, a po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy. Wentylatory chodziły wtedy normalnie - czasem też jak zwykle zostawały na jakiś czas włączone po wyłączeniu silnika.
wentylator nie ma prawa sie wlaczyc jezeli temp. plynu nie wzrosnie do tych ok 95st (no chyba ze jest uszkoczony wlacznik went.) ale jak padnie czujnik plynu to termostat pracuje ok i wentylator tez ale wskaznik pokazuje co innego.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #7 - Piątek, 27.04.2007, 14:24:17 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik podający sygnał na deskę jest w bloku silnika, czujnik włączający wentylatory w obudowie chłodnicy - między nimi mogą być rozbieżności.. Nie pisałbym tego, jakbym tak nie miał - czujnik mam cały czas sprawny.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Piątek, 27.04.2007, 14:42:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
Czujnik podający sygnał na deskę jest w bloku silnika, czujnik włączający wentylatory w obudowie chłodnicy - między nimi mogą być rozbieżności.. Nie pisałbym tego, jakbym tak nie miał - czujnik mam cały czas sprawny.
wszystko sie zgadza ale...
Z poprzedniego postu to rozumiem ze jak sie wlaczal u Ciebie wentylator to wskaznik pokazywal 1/4 skali a to byla wina termostatu - jak dla mnie beszens  :neutral:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #9 - Piątek, 27.04.2007, 15:03:34 - NIEPRZECZYTANA »

Ale tak było... Może dokładnie 3/8 skali przy właczaniu się wentylatorów chłodnicy.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
IbizaLodz
Gość



« Odpowiedz #10 - Piątek, 27.04.2007, 20:19:17 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj wymieniłem termostat + czujnik termiczny wentylatora
Sytuacja wygląda tak, że podczas jazdy mam stałą temperaturę ok 85 stopni (ok 3mm od pionowej kreski). Jeżeli jest prawie w pionie to załącza się I bieg wentylatora ( II bieg jeszcze się nie włączył nawet przy dużych korkach). Praktycznie zawsze jak wrócę z pracy (jazda w korkach) to autko ma załączony I bieg.
Czyżby u mnie było coś nie tak ?

wcześniej było napisane, że I bieg załącza się ok 92-97 stopni, a przecież są różne czujniki i różne termostaty... generalnie zasada jest prosta... najlepiej jak temperatura nie przekracza 90stopni.

Proszę o jak najwiecej wypowiedzi na ten temat. Wszystkim nam zależy na jak najniższym spalaniu :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Piątek, 27.04.2007, 20:36:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "IbizaLodz"
Czyżby u mnie było coś nie tak ?
wyglada na to ze jest OK
Musisz sie liczyc z tym ze jest pewne przeklamanie na wskazniku http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3149.0&highlight=wskazniku
Jak podlaczysz sie do VAGa to dokladnie sprawdzisz jaka jest temp.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
IbizaLodz
Gość



« Odpowiedz #12 - Sobota, 28.04.2007, 15:06:14 - NIEPRZECZYTANA »

Jednak u mnie jest coś nie tak...
Jechałem stałą prędkością i przejechałem około 40kilometrów. Wskazówka przez całą drogę była tak 2mm w lewo od środkowej kreski (ok 85 stopni). Specjalnie zatrzymałem się na chwilę żeby sprawdzić czy działa wiatrak no i faktycznie włączony był 1 bieg... wychodzi na to, że załącza się za wcześnie ale czujnik jest nowiutki i termostat też(2x był wymieniany)...
Panowie co jeszcze może być nie tak ? co należy sprawdzić ?
Silnik pracuje równo, nie ma skoków itp..
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #13 - Sobota, 28.04.2007, 19:59:48 - NIEPRZECZYTANA »

może - tak jak raby napisał - przekłamywać nieco wskaźnik, lub czujnik włączający wentylator trochę za wcześnie go włącza.. podłącz pod VAG-a jak Ci zależy i będziesz wiedział co i jak..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 29.04.2007, 09:25:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "IbizaLodz"
Jechałem stałą prędkością i przejechałem około 40kilometrów. Wskazówka przez całą drogę była tak 2mm w lewo od środkowej kreski (ok 85 stopni). Specjalnie zatrzymałem się na chwilę żeby sprawdzić czy działa wiatrak no i faktycznie włączony był 1 bieg... wychodzi na to, że załącza się za wcześnie ale czujnik jest nowiutki i termostat też(2x był wymieniany)...
Panowie co jeszcze może być nie tak ? co należy sprawdzić ?

Przeciez to jest wskaznik nie miernik. Nie mozna wymagac od niego wielkiej precyzji. U mnie w garazu  wskazowka djdzie do pionu (90stC) i tez sie wlaczy wentylator na postoju, a VAGpokaze ok100stC. To juz taka chyba natura tego wskaznika, ze miedzy jakies 85 a 105 wskazowka stoi w okolicy pionu.
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Czujnik termiczny i termostat
Skocz do: