+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czyszczenie zaworu EGR
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czyszczenie zaworu EGR  (Przeczytany 97055 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Cysters
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin

« Poniedziałek, 16.04.2007, 17:57:06 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.Rok temu były znajomy mechanik stwierdził,że zapycha mi się zawór EGR.Czy może to być związane z tym,że samochód już nie przyspiesza tak jak kiedyś? Przyznam szczerze,że po wymianie przepływomierza wóz skakał do przodu,że aż nie wierzyłem, że tak potrafi. Po dwóch latach niestety przyśpieszenie jest,ale to już nie to samo. Czy można samemu bezpiecznie czyścić ten zawór i jak? I czy prawdą jest,że podczas tego zabiegu powinno się odłączyć akumulator,bo komputer nałapie jakiś błędów?
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 17.04.2007, 13:09:09 - NIEPRZECZYTANA »

Mozesz wyczyscic sam, kwestia odkrecenia kilku srubek i wygrzebania syfu, powinno cos pomoc jezeli jest mocno zasyfiony.
Zapisane

Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 20.11.2007, 06:28:48 - NIEPRZECZYTANA »

witam wszystkich
Od pewnego czasu dręczy mnie temat odnośnie czyszczenia zaworu EGR. Dlatego chce to zrobić, ponieważ wydaje mi sie ze coś sie dzieje z moim autkiem. Czasami zbiera sie fajnie, jest ciche i naprawde fajnie sie jezdzi.  A od pewnego czasu zauważam, że pracować zaczyna głośno, naprawde, taki warkot a do tego jakby było przyklejone, albo jechałbym na ręcznym, poprostu czuję, że autko sie męczy. Nie jeste specem od Diesla, ale troszkę czytałem i znalazłem że może to być zanieczyszczony zawór EGR albo N75 lub ostatecznie turbina. Chciałbym zacząć od EGR-u ale niemam pojęcia ( szczeże ) gdzie go znaleść i jak to wygląda oraz jak się go czyści. To co udało mi sioe znaleść odnośnie N75 i tego jak ma pracować to wydaje mi sie że z nim jest ok i dlatego chce wyczyścić EGR. Dodam że mam Ibize, 1.9 TDI 90 KM, silnik ALH a ma przejechane 182kkm . Byłbym wdzięczny, jakby ktoś mi dokładnie napisał jak to wykonać dobrze, jakieś zdjęcia takiego zaworu też były by pomocne. A jeżeli jestę w błędzie odnośnie że to może być sprawa zanieczyszczonego EGR, to proszę o rade co może być przyczyną i jak sprawdzać, czy coś przeczyścić itp. Dodam że byłem w serwisie i sprawdzali czy mam jakieś błędy i nic nie wykazało, i wszystko jest ok.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 20.11.2007, 11:06:54 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3478.msg39131#msg39131
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4853.msg56461#msg56461

+ http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3380.0
Profil!
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 20.11.2007, 11:26:22 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 20.11.2007, 11:20:06 - NIEPRZECZYTANA »

Ja na Twoim miejscu bym się nie bawił w czyszczenie tego badziewia,tylko bym go programowo(w kompie) odłączył i dodatkowo jeszcze zaślepił.
Jeśli jednak chcesz sie bawić w czyszczenie,to trza to wykręcić i porządnie wyskrobać i wymyć benzyną ekstrakcyjną.
Najlepszy efekt daje piaskowanie...

EGR to ten srebrny grzybek koło wlewu oleju.

Zapisane
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #5 - Środa, 21.11.2007, 06:17:24 - NIEPRZECZYTANA »

Thx za info gdzie to jest. Ale tak na koniec, czy trzeba na cos zwrócić uwagę podczas czyszczenia oraz z czym mogę mieć ewentualnie problem podczas np.: demontażu czy czyszczenia ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Środa, 21.11.2007, 11:18:08 - NIEPRZECZYTANA »

Pawel25071979, wypelnij profil jak przykazano albo Twoje posty zaczna wylatywac!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
djtonka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Galicja
Samochód: Toledo 2001 1.9 TDi SE

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 23.07.2009, 12:45:39 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Noszę się z zamiarem regeneracji turbo ale tytułem szkolenia i ustalenia efektów końcowych postanowiłem najpierw uczynić to z EGR ;D . Bardziej chciałem przedstawić efekty końcowe, gdyż prawie całą procedurę czyszczenia wykonała za mnie maszyna. Ja tylko uzyskałem efekt końcowy w postaci jednolitej powierzchni. Maszyna ta spryskuję część przez około 2 minuty środkiem chemicznym a potem wszystko dzieje się bezdotykowo. Cały tern cykl nazywa się "Degreasing" i trwa około 40minut. Ja zrobiłem to podwójnie. Po wyjęciu z tej maszyny na pierwszy rzut oka niewiele można było zauważyć różnic w wyglądzie środka. ( trochę mnie to zdziwiło) . Ale przy takiej ilości osadu jaki nagromadził się w środku EGR było to normalne, czyli cały ten syf był popękany i wysuszony do tego stopnia, że wystarczyło lekkie puknięcie i wszystko odpadło ;D  . Na koniec postanowiłem lekko wypiaskować czerwonym aluminium (tak się nazywa ten proszek) Oto efekty końcowe:







od KYS: Znowu zapomniałeś sprawdzić, czy nie ma wątku z tematem, który zakładasz.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 23.07.2009, 13:04:43 wysłane przez KYS » Zapisane

Tylko ten nie popełnia błędów co nic nie robi
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 23.07.2009, 13:02:55 - NIEPRZECZYTANA »

Wof.... nie wiem o co biega za bardzo, ale fachowa robota... wygląda jak nówka  :ok:  :ok:  :ok:
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
jacq Mężczyzna
separator piasku
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: Cordoba Vario '99, 1.9 TDI

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 23.07.2009, 14:36:37 - NIEPRZECZYTANA »

otwór w EGR który się zaślepia to ten na pierwszym zdjęciu?
Zapisane

THOMA$ Mężczyzna
alkoholik niepospolity
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: gdańsk i elbląg
Samochód: TOYOTA COROLLA 2,0 D4D 116HP

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 23.07.2009, 17:58:03 - NIEPRZECZYTANA »

a wypier..... dolić to swinswto w cholere i jeździć bez EGR bo tylko kolektor i turbo po tylku dostaja... sorki za irytacje ale juz to przerobilem tez... na szczescie przy sprzedazy :ok:
Zapisane

nie ważne czym jeździsz.... wazne jak to robisz
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 23.07.2009, 21:16:15 - NIEPRZECZYTANA »

Po co ta robota? Wystarczy zaślepić i po problemie.
Zajrzyj do kolektora "ssącego" tam nieraz jest gorzej niż w EGRze.
Zapisane

djtonka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Galicja
Samochód: Toledo 2001 1.9 TDi SE

« Odpowiedz #12 - Piątek, 24.07.2009, 08:24:51 - NIEPRZECZYTANA »

Po co ta robota? Wystarczy zaślepić i po problemie.
Zajrzyj do kolektora "ssącego" tam nieraz jest gorzej niż w EGRze.
Przecież napisałem, że to tylko wstęp przed turbo a po drugie ja to tylko wykręciłem a reszta zrobiła się sama. A pro po kolektora to też nie problem ;D
Zapisane

Tylko ten nie popełnia błędów co nic nie robi
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 27.09.2011, 12:34:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Miro
Ja na Twoim miejscu bym się nie bawił w czyszczenie tego badziewia,tylko bym go programowo(w kompie) odłączył i dodatkowo jeszcze zaślepił.
a jak to odlaczyc programowo?
czy samo zaslepienie zaworka ma jakies negatywne skutki w ARL?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 27.09.2011, 16:50:41 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pampi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: ZK PO KR
Samochód: Seat Altea AZV+++

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 16.10.2011, 15:35:07 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wie ktoś może gdzie dobrze mogę przeprowadzić czyszczenie EGR i klapy dogaszającej ? Chodzi mi o Poznań i okolice.
Zapisane

Seat Altea TDI+++ Black&Blue
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czyszczenie zaworu EGR
Skocz do: