Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r (Przeczytany 27434 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
soszino
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Czwartek, 05.04.2007, 11:35:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam wszystkich serdecznie.
Jestm tu nowy. Własnie stałem sie posiadaczem ibizy.
Od razu mam pytanie jako swiezy uzytkownik;)
Moje autko to ibiza 1.4 16v 85kucy z 2007roku. W zwiazku z tym jakie sa roznice pomiedzy ta wersja silnikowa a ver. 75 lub 100 koni. W kazdej instrukcji,ksiazce brak jest opisu mojej wersji a widnieja te inne skrajne.
Skad sie bierze ta moc bo baza silnika chyba ta sama tylko moce rozne 75,85 i 100KM.
pozdrawiam
soszino
Zapisane
Jacenty85
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #1 -
Czwartek, 05.04.2007, 13:59:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wiesz szczerze Ci powiem, że nie czytałem na temat tego konkretnego silnika ale wytłumacze Ci to na "chłopski rozum". Zwykle jest tak, że jeśli silnik o większej mocy mechanicznie nie różni się od silnika o mocy mniejszej zwykle chodzi tu o sterowanie silnika komputerem. W niektórych silnikach VW stosowano zwiększone cisnienie sprężania. Jesli natomiast mówimy o silnikach które są identyczne to własnie różnią sie programem w kompie. W zamian za to, że na papierze dostajesz 100 koni, masz od wyższych obrotów dostępny moment obrotowy co w efekcie przekłada się na lepsze przyspieszenie (jeśli będziesz kręcił auto do 6 tyś obrotów) i mniejszą elestyczność. Czyli jadąc na piątce 60km/h wciskasz gaz w podłoge i nic....Ten sam silnik o mocy 75 koni ma moment obrotowy dostępny przy niższej prędkości obrotowej w zamian za co auto jest bardziej elastyczne i jadąc z prędkością 60 hm/h na ostatnim biegu, po wciśnięciu gazu do dechy znacznie lepiej przyspieszy niż rywal o mocy 100 koni. Moc 100 koni czuć dopiero przy górnych wartościach obrotowych (około 5-6 tyś). Ja nie uprawiam takiego stylu jazdy dlatego wolę wersję 75 konną, która lepiej zbiera się od dolnych wartości obrotowych. Należy pamietać dwie rzeczy: moc to tylko wartość na papierku a odczuwasz tylko moment obrotowy. Czym większy i czym bardziej dostępny od niskich obrotów tym lepiej.
Zapisane
soszino
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #2 -
Czwartek, 05.04.2007, 15:44:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zgadzam sie z Toba co do momentu obr ze im wiekszy i nizej polozony tym lepiej. Samochod jest bardziej elastyczny na wyzszych biegach. Moment obr zalezy w duzym stopniu od poj silnika i w tym przypadku te jednostki sa bardzo podobne do siebie. Maja maks moment mniej wiecej w tym samym zakresie obr. 3600-3800.
Jednak moc tez ma spory udzial np jesli chodzi o predkosc maksymalna czy przyspieszenie 0-100.
Wlasnie w tym rzecz ze silnik jest ten sam ma bardzo zblizone parametry pracy a moce odmienne 75,85 i 100koni.
Watpie zeby takie roznice mocy w silniku benz. mozna bylo osiagnac wylacznie poprzez inny program w kompie szczegolnie ze to jednostki bez turbo.
Charakterystyke silnika 16v ogolnie nastawiona jest na osiagi przy wyzszych obrotach w porownaniu z 8v.
Np Skoda Roomster z ta jednostka 85konna prezentuje sie tak:
Zapisane
Jacenty85
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #3 -
Czwartek, 05.04.2007, 17:45:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
No niestety możliwe żeby osiągnięto przez program komputerowy. Wiesz miałem okazje jechać Cordobą 100 koni i swoją 75 konną. W normalnej jeździ 100 konna wydaje się ZAMULONA NA MAKSA dopiero kiedy osiągasz 4.5 tyś dostaje kopa. Pisałem koledze, że 100 konna ma lepsze przyspieszenie ale gorszą elastyczność. Pamiętam nawet w TVN turbo w jednym z pierwszych odcinków Rentgena kiedy jeszcze nie porównywano dwóch samochodów, redaktor przyjechał Seatem Cordobą 1.4 16V 100 koni, do stadliny i powiedział znamienne słowa "dzisiaj zajmiemy się poszukiwaniem koni...bo w tym samochodzie są tylko w prospektach..."
Zapisane
soszino
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 05.04.2007, 18:13:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ciekawe tylko czy czesci sa te same w tych samochodach i w razie czego wedlug jakiego katolagu kupowac zamienniki. Gdy ja mam wersje 85M a w katalogach jest 75 i 100:)
Moze sa jakies niespodzianki w stylu inny uklad dolotowy,wydechowy moze wtryski inne.
niby to samo a moze nie do konca.
Nigdy nie mialem samochodu z koncernu VW to moj pierwszy:)
Dotad wozilem sie renufką a tam byly rozne udziwnienia odnosnie rozwiazan. Co rok to inaczej;)
Moze ktos jeszcze cos dopowie, mysle ze jest tu sporo znawcow Seatow.
Ja dopiero staram sie ibize poznac:)
Zapisane
johnnygdansk
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 05.04.2007, 19:40:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Różnica między silnikiem 75 km a 85 km to tylko i wyłącznie program, tak to nic wiecej nie zmieniło się- silniki są identyczne. Zaś wersja 100 km różni sie znacznie od wersji 75 km np inny jest blok silnika itp. gdyby zaś były identyczne to każdy niskim kosztem z 75 km mógł z łatwoscia zrobic 100KM. a czesciami w katalogu to sie nie amrtw najnowsze wydania etki zawierają czesci do wszystkich wersji silnika.
Zapisane
bart30
Użytkownik
Offline
Skąd: Oświęcim
Samochód: Opel Mokka Cosmo 1.4T 2014 RM2015
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 05.04.2007, 21:57:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "johnnygdansk"
najnowsze wydania etki zawierają czesci do wszystkich wersji silnika.
Niemasz czasem linka do nowej etki lub etosa
Zapisane
Obecnie Opel Mokka Cosmo 1.4T 2014 RM2015
Był Seat Ibiza Signo 1.4 2004
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #7 -
Piątek, 06.04.2007, 07:45:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
A ja się z Wami nie zgodzę. Nawet 10KM więcej w wolnossącym jest cięzko uzyskać samym programem a jak już coś to poprzez zalanie go benzyną ale chyba nie o to producentom chodzi...
Mi się wydaje, że jest to właśnie kwestia detali. Wstryski, drożniejszy dolot/kolektor, przepływomierz, który nie w kazym silniku występuje etc... a programem to można jedynie sobie zakres obrotów podnieść żeby te konie miały się gdzie zmieścić.
Jeśli chodzi o elastyczność to również się nie zgodzę bo z tymi wartościami jest troszkę inaczej. Liczby będę strzelał ale chodzi o ideę
Powiedzmy że ten 75KM ma 120Nm przy 3500obr/min a ten 100KM ma 125Nm przy 4000obr/min i to, że maxymalny moment osiąga przy wyższych obrotach wcale nie oznacza, że przy tych 3500 ma mniej niż 120Nm
Inna sprawa jak porównany 8V do 16V
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Jacenty85
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #8 -
Piątek, 06.04.2007, 13:31:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
A ja się Ciebie spytam wprost: miałeś okazje jechać Ibizą/Cordobą/Fabią 1.4 16V 75koni i tymi samymi autami o mocy 100 koni? Ja miałem. Wrażenia są odwrotnie proporcjonalne do ilości koni. Czym ich więcej tym auto bardziej zamulone od dolnych obrotów a szczerze mówiąc w górnych też nie robi furory. Co innego kiedy weźmiemy silnik VW 1.8 75 koni AAM i 1.8 90 koni ABS - tutaj wyraźnie czuć różnice na strone mocniejszego. Takze 14 16V to silnik specyficzny. Wówczas kiedy silnik 75 konny np BBY zbiera same superlatywy to 100 konny motor jest ganiony za mizerną elastyczność. Do sprawdzenia tych dwóch silników skłonił mnie test w TVN Turbo. Zadzwoniłem do kumpla z salonu Seata i udostępnili mi wersje 100 konną ( 75 konną mam w garażu ) . Oczywiście potwierdzam słowa prowadzące program "rentgen", ze te konie gdzieś uciekły...
Zapisane
soszino
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #9 -
Piątek, 06.04.2007, 13:56:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wiec z tego co mi sie udało znaleźć to
1.4 16v 75km - moc maks przy 5000, maks moment 126Nm przy 3800
1.4 16v 85km - moc maks przy 5000, maks moment 130Nm przy 3600-3800
1.4 16v 100km - moc maks przy 6000, maks moment 126Nm przy 4400
Wyglada na to ze wersje 75 i 85 to to samo tylko z innym programem,inna mapą,
zaś wersja 100 konna rozni sie dosc znacznie jesli chodzi o charakterystyke co wskazuje na jakies zmiany w silniku w porownaniu ze "slabszymi".
Chyba wiec moja wersja to rozwoj jednostki 75konnej. Wrzucono pewnie nowy program co spowodowalo polepszenie charekterystyki,wyzszy moment w wiekszym zakresie obr. a i troszke mocy przybylo.
Z tym ze to ciagle moje domysły. Moze ktos bedzie wiedzial cos na temat zmian w wersji 85 konnej na rok 2007 w stosunku do satrszego brata 75 z lat poprzednich.
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #10 -
Piątek, 06.04.2007, 14:53:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ok to porównanie jednak pokazuje, że nie znam tych silników
nie mniej jednak widać, że jakąkolwiek regułę też ciężko wypracować bo o ile 100KM ma tyle samo niutków przy wyższych obrotach co 75 to ten 85 zachowuje obroty a i niutków jest więcej.
Ale dalej uważam, że ciężko jest samym softem pokręcić wolnssaka 1.4 o 10 kucy zachowując spalanie na podobnym poziomie. Różnice nie są duże więc moze to być kwestia nawet drożniejszedo dolotu i odlotu
A co do tej wersji 100KM to mi się jedna rzecz nasuwa. Widocznie czestotliwość rezonansowa dolotu jest wyższa przez co łatwiej jest wkręcić silnik na obroty gdzie złapie troche mocy ale kosztem tej elastyczności. Oczywiście to pewnie tylko jedna z wielu różnic.
PS: Z ciekawości looknąłem na wykresy z hamowni i 75tka aboza ma 124Nm przy 3875 i 78.8KM przy 4920 a 60tki Doosi i Punchoo ma 123Nm przy 3110/3150
i moc ok 68-69KM
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
SMERU
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #11 -
Piątek, 06.04.2007, 15:30:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Teoretycznie wychodzi, że stara 8V będzie lepiej przyśpieszać przy kręceniu do około 4000rpm, dopiero powyżej tych wartości 16V będzie lepsze Z tego co wiem to 16V są bardziej paliwożerne.
Zapisane
johnnygdansk
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #12 -
Piątek, 06.04.2007, 15:30:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
jak już wczesniej pisałem wersja 75km roznie sie od 85 km tylko i wylacznie programem, ja mam 75 km i chcialem zmienic program na 85 km wiec dowiadywałem sie szczególowo- wystarczy tylko zmienic program no i podobno troche inaczej zestopniowana jest skrzynia biegów, stwierdziłem jednak ze zmiana programu niewiele da i koszty sa zbyt duze. Miałem okazje jezdzic obydwoma i praktycznie nie ma zadnej różnicy, kumpel ma wersje 85 km i spokojnie jestem pierwszy spod swiateł. A co do wersji 100 km to fakt konie są tylko na papierze bo generalnie mówiac jest to zwykły muł!! ale jednak znacznie różni sie technicznie od wersji 1.4 75 km
Zapisane
dominik
SEATpassion
Użytkownik
Offline
Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #13 -
Piątek, 06.04.2007, 16:18:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "johnnygdansk"
jak już wczesniej pisałem wersja 75km roznie sie od 85 km tylko i wylacznie programem, ja mam 75 km i chcialem zmienic program na 85 km wiec ..., ...stwierdziłem jednak ze zmiana programu niewiele da i koszty sa zbyt duze.
Johnny nasze ibi mogą mieć spokojnie mają nawet po około 78KM po hamowaniu więc dla 7KM wydać ok 1200-1500 za program do 85KM nie jest warte.
I prędkości max też się nie różnią zbytnio (zmierzona gtechem 180) nie robi zawalidrogi z 75 konnej wersji
Zapisane
soszino
Gość
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
«
Odpowiedz #14 -
Piątek, 06.04.2007, 16:36:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "johnnygdansk"
wystarczy tylko zmienic program no i podobno troche inaczej zestopniowana jest skrzynia biegów
Masz racje w skrzyni zmieniono przelozenie pierwszego biegu. Jesli dobrze mysle to jedynka jest krótsza w 85 konnej wersji.
75 - 3,455
85 - 3,769
a przyspieszenie katalogowe do 100 jest w 85konnej lepsze o ponad sekunde. Roznica malo znaczaca wszystko zalezy od umiejetnosci kierowcy. Silniki sa baaardzo zblizone osiagami. Moze jedynie 85 konna jest lepiej "ulozona" w pelnym zakresie obr
Cytat: "dominik"
Johnny nasze ibi mogą mieć spokojnie mają nawet po około 78KM po hamowaniu więc dla 7KM wydać ok 1200-1500 za program do 85KM nie jest warte.
Akurat kupujac teraz autko nie ma sie wyboru bo na 2007 jest tylko wersja 85. A przy kupnie nowego autka mysle ze warto wydac tysiac wiecej na te 10 koni katalogowo. Za rownowartosc tej kwoty ciezko cos zmienic aby uzyskac 10 koni
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Ibiza 1.4 16V 85KM 2007r
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...