+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» otwieranie drzwi zimą!!!
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 30   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: otwieranie drzwi zimą!!!  (Przeczytany 244554 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #150 - Czwartek, 22.11.2007, 20:50:02 - NIEPRZECZYTANA »

pomysł pomysłem a jak cos pęknie i nie złoże to wydatek będzie większ, tam jest taki nit w plastiku który uniemożliwia wyjęcie tego czarnego z gniazdem
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #151 - Czwartek, 22.11.2007, 22:13:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Grzech, - WD40 wypłukuje smar - bój się Boga
I po wyschnięciu pozostawia lepki syf. Chyba nic gorszego do smarowania nie widziałem.
Zapisane

zaspany Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: kielce
Samochód: Seat Cordoba 2000 1.9 TDI 110KM>>90KM:( AGR

« Odpowiedz #152 - Piątek, 23.11.2007, 07:30:05 - NIEPRZECZYTANA »

Tzn chyba trzeba podejsc troche innaczej najpierw wd-40 to wypchnecia zamków a później jakis smar do zamków.
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #153 - Piątek, 23.11.2007, 08:58:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
I po wyschnięciu pozostawia lepki syf. Chyba nic gorszego do smarowania nie widziałem.
I to jest prawda ale czasami chodzi tylko o ruszenie np. wkładki zamka a smaruję się zupełnie czym innym, chociaż wkładek się nie powinno smarować niczym-ale jak są nieużywane bo centralny to tak jest.
Odnośnie otwierania drzwi zimą to bez rozebrania zamka nie ma skutecznej metody. Różny syf próbowałem lać w zamki i pomagało na 1 dzień. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
punisher
Gość



« Odpowiedz #154 - Piątek, 23.11.2007, 10:18:47 - NIEPRZECZYTANA »

No to ja Wam powiem, co zrobiłem bez rozbierania zamka na części pierwsze i działa super bez problemów! Za namową znajomego mechanika, ale nie samochodowego tylko precyzyjnego i pod jego okiem:
1. Wyciągnąc cały mechanizm ryglownicy.
2. Nie rozbierac.
3. Przez otwory na śruby mocujące do drzwi wtrysnąc silikon do mechanizmów precyzyjnych w sprayu do środka aż do całkowitego wypełnienia wnętrza. Nie zaszkodzi również spryskac całości z zewnątrz. Nie żałowac silikonu!
4. Tak przygotowany mechanizm układamy do wysuszenia pod ciepłym nadmuchem np. "farelki" aż do całkowitego rozgrzania i wysuszenia mechanizmu. U mnie wystarczyło ok. 30 minut.
5. Rozgrzac smar do mechanizmów precyzyjnych do postaci płynnej (np. w garnuszku na kuchence gazowej) i za pomocą strzykawki zalac do środka przez otwory na śruby.
6. Całośc jeszcze zabezpieczamy smarując pędzelkiem mechanizm na zewnątrz dokładnie wszystkie szpary i otwory również rozgrzanym smarem tym razem np. Łt-4 lub podobnym.
7. Całośc montujemy z powrotem.
Koszty:
- smar precyzyjny 20zł (najlepiej kupic w sklepie wędkarskim - taki smar do kołowrotków nie zamarza)
- silikon w sprayu 30zł
- pędzelek i trochę Łt-4 - grosze
- własna praca - bezcenne :eye:
- za resztę zpłacisz brakiem nerwów w zimie ;D
U mnie teraz zameczek chodzi jak złoto i nie zamarza.
Cytat: woj
wkładek się nie powinno smarować niczym
Nieprawda. Wkładki też są mechanizmem precyzyjnym i wymagają okresowej konserwacji!

Napisano: Piątek, 23.11.2007, 10:10:46


Cytat: raby
Nauczcie sie ze WD40 nie jest smarem do zamkow!
Zgadza się - smarem nie jest, natomiast przed smarowaniem trzeba stary smar zawsze usunąc i wd do tego jest przeznaczony! Znakomicie również usuwa wilgoc. Jaki sens jest smarowac cokolwiek, jak jest mokre - i tak zamarznie! :-X
Zapisane
poulsen
Gość



« Odpowiedz #155 - Piątek, 23.11.2007, 10:53:15 - NIEPRZECZYTANA »

haha ja już miałem przygode tej zimy...wychodze sobie z pracy o 22.00 otwieram autko ormalnie..jade jakieś 5 km do domu no i zonk...chce wyjśc a tu nie ma jak..prawe i lewe drzwi nawet nie drgną...co prawda tylnie sie otwierają ale musiał bym przeskakiwac do tyłu..wkoncu musiałem sie troche powyginac i wyskoczyłem przez szybe :D poszedłem tylko brame otworzyc a tu drzwi sie normalnie otwierają...złosliwosc rzeczy martwych :D  ciekawe co bedzie jak przydjdzie wiekszy przymrozek :D

 :pub:
Zapisane
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #156 - Piątek, 23.11.2007, 15:21:24 - NIEPRZECZYTANA »

gadacie mi tu o smarowaniu jak problemem jest dostać się do zamka, przecież wiem że wd jest do penetrowania a nie do smarowania. Ale smaru na zasyfiony mechanizm nie będę kładł a wchodzi tylko wąska słomka
Zapisane
punisher
Gość



« Odpowiedz #157 - Piątek, 23.11.2007, 15:46:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grzech
gadacie mi tu o smarowaniu jak problemem jest dostać się do zamka
Cytat: Grzech
Ale smaru na zasyfiony mechanizm nie będę kładł a wchodzi tylko wąska słomka
No i OK. Jak dobrze potraktujesz do pełna środek (a jak jest mocno zbrudzony to nawet kilka razy) i przechylisz go tak, żeby się wylał, to wyczyścisz wystarczająco żeby dac nowy smar. Spróbuj, naprawdę nie warto rozbierac, bo możesz narobic szkód. Zresztą myślisz, że w ASO bawią się w rozbieranie zamka!? :)
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #158 - Sobota, 24.11.2007, 17:47:54 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli już ktoś o tym pisał to sory, bo nie szukałem. Ale opisze, bo widze, że z tych zamków to wam smar aż cieknie. ;)
A więc w aso miała być taka akcja serwisowa, gdzie mieli wymieniać sprężyny zamka.Podobno do każdego serwisu rozesłano zestawy naprawcze (mocniejsze sprężynki). Wymiana miała dotyczyć chyba tylko prześciówek z central zamkiem (99-02), ale to już nie jestem pewny. Nie wymieniali bo na auta z tych roczników już się gwarancja skończyła i nie jest to teraz w interesie serwisu.
Sam bym dalej żył w niewiedzy gdyby mi kuzyniak o tym nie powiedział. Dobrze żyje z chłopakami z aso i mu wymienili rok temu sprężyny we wszystkich drzwiach. Tylko, że już za to płacił. Po znajomości skubnęli go na 150zł z montażem. Jak dla mnie to dużo za 4 sprężynki. Ale od tamtej pory nic przy zamku nie robił. Niczym nie psiukał, zamek suchy. Auto cały czas pod blokiem w zimę stało i stoi nadal. Nie bylo czegoś takiego, że go auto nie chciało wpuścić/wypuścić. Aby uszczelki do drzwi przymarzały. A zamek chodzi lux.
Też mam chęć założyć te sprężynki, ale 150zł piechota nie chodzi. Przejade się z kuzyniakiem do nich, może będzie taniej jak bym wziął same spręzynki i sobie we własnym zakresie założył.
A moze od golfa czy czegoś innego by pasowaly?? Może na alledrogo są?? 
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #159 - Sobota, 24.11.2007, 19:46:22 - NIEPRZECZYTANA »

To jak Ci bedą w ASO rozbierali zamki patrz jak to zrobią bo na moje są nierozbieralne.
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #160 - Sobota, 24.11.2007, 20:41:52 - NIEPRZECZYTANA »

Ponieważ MARIAN zapodał więcej info w temacie, ja proponuję:

Klubowicze! Zbierzmy listę osób, które mają aktualnie problemy z zamkami + ewentualnie chętnych, którzy chcieliby zapisać się na taką naprawę. Połączmy przyjemne z pożytecznym - robimy zlot w wybranym ASO, gdzie będą nam naprawiali zamki, a my w tym czasie spotkamy się w miłym gronie klubowiczów. Może Marian niech zagada z kuzynem, żeby ten umówił się z Szefem ASO na konkretny dzień i dajmy na to przyjedzie około 10 Seatów na zrobienie zamków. Wtenczas ASO może zaproponować cenę nie 360pln, czy 150pln, ale może mniej.
Może ktoś ma inny podobny pomysł. Ale dobrze byłoby mieć kogoś znajomego w ASO Seata.

Klubowicze! Trzeba rozmawiać, rozmawiać, rozmawiać.... bez dialogu nic nie wskuramy.   

Może jeszcze inaczej! Niech ktoś pogada z szefostwem ASO Seata, być może zrobili by jakąś akcję w całym kraju usuwania tej usterki i niech podadzą ile takich aut musieliby mieć, żeby im się to opłacało.

Co o tym myślicie?
Zamiast się martwić i kombinować, podjeżdżamy, serwis naprawia, my spotykamy się na kawie, a i nawet obsługę z danego ASO można zaprosić...

więc....????

« Ostatnia zmiana: Sobota, 24.11.2007, 21:13:58 wysłane przez Semir » Zapisane
Marmas Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radlin
Samochód: Ibiza '94 1.4 ABD CLX

« Odpowiedz #161 - Sobota, 24.11.2007, 22:25:36 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie odpukać nie ma na razie i nie było problemu z zamkami, ale ostatnio znajomemu zamarzły jak co roku więc posmarował miejsca jak w instrukcji ale nie pomogło więc wpadliśmy na pomysł i zamek do zamrażarki poszedł na kilkadziesiąt minut po wyjęciu wyszło szydło z wora i ujawniło się miejsce zamarzania tj miejsce gdzie chodzi rygielek do zamykania po konserwacji wrócił do zamrażarki i już działa jak trzeba
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #162 - Sobota, 24.11.2007, 22:32:25 - NIEPRZECZYTANA »

więc??? ehh ale masz marzenia :-X  
Aso mogło zrobic taką akcję i wymieniać spręzynki za friko. Ale po co? Teraz ludziska im przynajmniej płacą za to. Dobrze bedzie niech każdy, o ile ma taką możliwośc popyta sie w swoim najbliższym aso czy jest taka opcja wymiany sprężynek w zamku.
Ja niczego nie objecuje, bo sam nie jestem niczego w 100% pewien.
Może być i tak, że w którymś aso jak im się powie o sprężynkach to oczy postawią. :o
A może w aso vw jest taniej? Czy te zamki to tylko przypadłość seata?? Bo marznąć to pewnie marzną 99% seatmaniakom. :-\
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #163 - Sobota, 24.11.2007, 22:41:44 - NIEPRZECZYTANA »

Klubowicze: drogą dedukcji i Waszych komentarzy to myślę, że skoro:
1. Marmas pisze o nie odbijającym rygielku.
2. mac456x9 pisze o teflonowej części
3. Marian pisze o sprężynce
to jak dla mnie, fabryka Seata dała d....y i do wymiany jest rygielek ze sprężynką. No, albo to dobrze nasmarować!
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #164 - Sobota, 24.11.2007, 22:48:27 - NIEPRZECZYTANA »

Fabryka Seata nie tylko tu dała ciała. Można by trochę sie rozpisać...... :(
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 30   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» otwieranie drzwi zimą!!!
Skocz do: