Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Było 90 a jest 161PS i 351NM
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
9
10
[
11
]
12
13
...
15
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Było 90 a jest 161PS i 351NM (Przeczytany 115162 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tominator
Gość
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #150 -
Środa, 23.05.2007, 22:18:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "nerwus"
Obrty idą proporcjonalnie 5 bieg każde 1000 obr/min to jakieś 50km/h więc przy 205 km/h miałeś około 4100-4200 obr/min.
Ps. moja po VIRUSIE Aliego 5000 obr/min osiąga nie tracąc ciągu
Tak nerwus ale każdy ma inną skrzynię i inne przełożenia i od tego to raczej zależy
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #151 -
Czwartek, 24.05.2007, 00:17:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wiadomo ze im więcej ludzi na pokładzie tym wolniej sie auto napędza Panie Fizyku. Ale jak juz taka krowa sie napędzi to idzie grubo ...
Zapisane
Seat Leon TS bigT
Tominator
Gość
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #152 -
Czwartek, 24.05.2007, 09:54:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "misiu_tdi"
Wiadomo ze im więcej ludzi na pokładzie tym wolniej sie auto napędza Panie Fizyku. Ale jak juz taka krowa sie napędzi to idzie grubo ...
Nie fizyku tylko matematyku jak już coś , ale dalej bzdury piszesz moim skromnym zdaniem bo powyższa Twoja wypowiedx tyczy się tylko zjazdu z górki a na prostej nie ma zastosowania - ja sprawdzam V-max an prostej może dlatego mam taki niski
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #153 -
Czwartek, 24.05.2007, 10:54:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tominator"
Cytat: "misiu_tdi"
Wiadomo ze im więcej ludzi na pokładzie tym wolniej sie auto napędza Panie Fizyku. Ale jak juz taka krowa sie napędzi to idzie grubo ...
Nie fizyku tylko matematyku jak już coś , ale dalej bzdury piszesz moim skromnym zdaniem bo powyższa Twoja wypowiedx tyczy się tylko zjazdu z górki a na prostej nie ma zastosowania - ja sprawdzam V-max an prostej może dlatego mam taki niski
Trudniej jest zatrzymać lżejsze auto czy cięższe? Cięższe jak sie napędzi osiągnie większy Vmax ... cięższemu autu łatwiej pokonać opory powietrza ... oczywiście nie pod górke
Zapisane
Seat Leon TS bigT
the_ozyrys
Administrator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4
WWW
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #154 -
Czwartek, 24.05.2007, 11:08:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sorry, Misiu, ale bzdury piszesz...
Opory powietrza są niezależne od masy, natomiast
wprost proporcjonalne do masy są opory toczenia, także
im większa masa tym Vmax mniejsze... Tylko z górki większa
masa daje większe Vmax bo dokłada się składowa wektora przyciągania
ziemskiego rówloległa do powierzchni...
Zapisane
Tominator
Gość
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #155 -
Czwartek, 24.05.2007, 11:19:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
misiu zrób eksperyment :test: - weź przebiegnij się chwilę i osiągnij swoje Vmax, a potem do rąk dwa cieżarki 10kg każdy i spróbuj wtedy osiągnac tą predkość - podpowiem Ci że nie uda sie, daltego że moc jest bez zmian a waga wzrosła i żeby osiagnać tą samą prędkosć musiałbys kosksu troche podjeść czyli zwiekszyc swoja moc, tak samo jest z autem. Im wiecej osób tym Vmax niższy chyba że lecisz z gorki to wtedy może Ci waga pomóc ale tylko wtedy
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #156 -
Czwartek, 24.05.2007, 11:22:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mysle że przy duzych prędkościach większy wpływ mają opory powietrza niż toczenia. A łatwiej chyba przecinac przestworza większa masa
Zapisane
Seat Leon TS bigT
Tominator
Gość
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #157 -
Czwartek, 24.05.2007, 11:30:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Z lekkiej górki w Niemczech Daewoo Tico jechaliśmy w 5 osób 160km/h- co nie oznacza że to jest jego Vmax
Na prostej a4 jak wracaliśmy z oględzin nieszczesnej Tigry która miala być dla mnie to vmax 150km/h i ani km wiecej. Widać dobrze nawet w małym autku jakie mozna mieć róznice w prędkości w zależności od terenu.
Zapisane
the_ozyrys
Administrator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4
WWW
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #158 -
Czwartek, 24.05.2007, 12:58:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "misiu_tdi"
Mysle że przy duzych prędkościach większy wpływ mają opory powietrza niż toczenia. A łatwiej chyba przecinac przestworza większa masa
Ale Vmax to punkt, gdzie suma wektorowa momentu obrotowego (czyli siła
wprawiająca autko w ruch) i oporów ruchu (czyli do kupy: opory toczenia, opór
powietrza, opory mechaniczne silnika, przeniesienia napędu, łożysk) wynosi zero...
Moment obrotowy na kołach jest zależny od obrotów silnika i przełożenia danego biegu,
natomiast opory toczenia = masa * współczynnik tarcia, tak więc masa wpływa na
Vmax jedynie negatywnie, jako że wpływa jedynie na hamowanie samochodu, nie na
przyśpieszanie... Zwiększając masę zwiększasz jedynie pęd przy danej
prędkości, bo pęd = masa * prędkość... A że auto mając większy pęd wolniej hamuje,
więc może się wydawać, że ma większą prędkość...
Zapisane
Tominator
Gość
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #159 -
Czwartek, 24.05.2007, 13:25:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ozi dobrze prawi, chyba na fizyce w średniej uważał
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #160 -
Czwartek, 24.05.2007, 14:05:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dobrze prawi ale jak już tak sobie o fizyce rozmawiamy to zastanawia mnie czym się wyraża współczynnik tarcia?? Jaki jest na niego wzór??
Bo zakładając, że jest zalezny od 2ch środowik ze sobą "współpracujących" (guma - asfalt) to wychodzi na to , że szerokośc opony nie ma wpływu na opory toczenia bo jej nie ma we wzorze... Przyspieszenie wiadomo - moment koła dochodzi ale jak to jest z Vmax??
Jaki będzie wkońcu wzór na opory toczenia - ale taki juz rozłożony na czynniki pierwsze ??
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #161 -
Czwartek, 24.05.2007, 16:46:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
>>>TUTAJ<<<
masz wzór i trochę wyjaśnienia..
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #162 -
Czwartek, 24.05.2007, 21:45:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "heartless"
>>>TUTAJ<<<
masz wzór i trochę wyjaśnienia..
No z tych wzorów można wywnioskować, że współczynnik jest stałą wartością zależną od współpracujących podłoży (tak jak pisałem) do tego dochodzi promień (czyli przy szerokości opony może pozostac ten sam) no i nacisk ale on też zostaje taki sam. No chyba, że nacisk jednostkowy ale wtedy byłby nawet mniejszy przy szerszym kapciu chociaż musiałby być przemnożony przez szerokość opony a wtedy i tak dałby taki sam nacisk wypadkowy
No chyba, że to jest mit, że przy szerszym kapciu auto wolniej jedzie??
Bo jak ludziska wstawiają fele 16" to ten obwód/promień jednak się zwiększa...
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
nerwus
Gość
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #163 -
Piątek, 25.05.2007, 19:34:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tominator"
nerwus napisał/a:
Obrty idą proporcjonalnie 5 bieg każde 1000 obr/min to jakieś 50km/h więc przy 205 km/h miałeś około 4100-4200 obr/min.
Ps. moja po VIRUSIE Aliego 5000 obr/min osiąga nie tracąc ciągu
Tak nerwus ale każdy ma inną skrzynię i inne przełożenia i od tego to raczej zależy
Oj Tomi z tym "każdy" to troszke przesadziłeś
sprawdzałem na filmiku z Twoim przyspieszeniem i wychodzi bardzo podobnie :test:
Zapisane
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Było 90 a jset 120 PS
«
Odpowiedz #164 -
Sobota, 26.05.2007, 05:30:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "nerwus"
Cytat: "Tominator"
nerwus napisał/a:
Obrty idą proporcjonalnie 5 bieg każde 1000 obr/min to jakieś 50km/h więc przy 205 km/h miałeś około 4100-4200 obr/min.
Ps. moja po VIRUSIE Aliego 5000 obr/min osiąga nie tracąc ciągu
Tak nerwus ale każdy ma inną skrzynię i inne przełożenia i od tego to raczej zależy
Oj Tomi z tym "każdy" to troszke przesadziłeś
sprawdzałem na filmiku z Twoim przyspieszeniem i wychodzi bardzo podobnie :test:
dokladnie moj ma dokladnie takie same przelozenia jak wasze 90
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
Strony:
1
...
9
10
[
11
]
12
13
...
15
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Było 90 a jest 161PS i 351NM
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...