+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» zamek tylniej klapy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zamek tylniej klapy  (Przeczytany 6362 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Środa, 14.03.2007, 10:04:01 - NIEPRZECZYTANA »

Od pewnego czasu zauwazylem ze zamek ( w ksztalcie litery S) dzieki ktoremy mozna otworzyc tylni bagaznik nie wraca do pierwotnego polozenia.Wczoraj dzieki informacjom na forum, udalo mi sie zdjac  plastikowa oslone i dostac sie od wewnetrzenej strony. Niestety na nic. Czy zamek , ucwyt jest rozbieraly ? Czy mozna sie dostac jakos do sprezyny? Wydaje mi sie ze dostala sie tam dosc duza ilosc blota,piachu,wody. Zatarlo sie , zardzeiwialo i szlak trafil ! Czy ktos probowal to jakos ratowac w domowych warunkach? Troche mnie to wkorza bo nie dosc ze trzeba poprawiac ( opuszczac recznie) to jeszcze dosc ciezko chodzi.
Zauwazylem kila jezdzacych seatow ktore rowniez mialy zamek w pozycji "niepowrocnej"
Za jakiekolwiek suygestie z gory dziekuje
Adrian
Zapisane

lubie sobie pokierować
predo
Gość



« Odpowiedz #1 - Środa, 14.03.2007, 11:07:26 - NIEPRZECZYTANA »

ooo swietny temat, podlaczam sie do pytania bo u mnie tez nie wraca do konca i troche jest to irytujace.. ;-) prosimy o jakies wskazowki!
Zapisane
dyzio Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zdolnyśląsk
Samochód: Ibiza, 1.9 TDI AGR+

« Odpowiedz #2 - Środa, 14.03.2007, 15:27:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam taż miałem ten problem ale popryskałem WD40 i na razie pomogło. Sporo tego wylałem wiec może sie przeczyściło.
Zapisane

Seat Ibiza TDI AGR+ by Mirass ok 170KM 370Nm
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #3 - Środa, 14.03.2007, 16:43:01 - NIEPRZECZYTANA »

Faktycznie to jedyny sposob w jaki mozna to ustroistwo przesmarowac. Jednak trzeba to zrobic w miare pojawienia sie pierwszych fazach zatarć.U mnie jest na tyle slabo ze nie dosc ze nie powraca to skrzypi i ciezko chodzi. Pod uchwytem jest mala gumka pod ktora wlalem dosc sporo smaru WD . Po lewej stronie widac kawalek sprezyny na ktora rowniez napsikalem. Nawet udalo mi sie wepchnac rurke i smarnac glebiej. Jednak wszystko na nic :neutral:
Zadna poprawa. Wydaje mi sie ze u mnie zatarta jest oska na ktorej trzyma sie cala emblemat/uchwyt  "S" . Moze  ktos ma jeszcze jakies pomysly.Wizyta w ASO na razie nie wchodzi w rachube ...
Zapisane

lubie sobie pokierować
predo
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 14.03.2007, 18:06:55 - NIEPRZECZYTANA »

a to na 100% element nierozbieralny?
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #5 - Środa, 14.03.2007, 20:25:55 - NIEPRZECZYTANA »

Byc moze jakos to sie i rozklada na czesci pierwsze. Nic mi nie przychodzi do glowy. Popatzre w rysunkach serwisowych i byc moze cos jeszcze wymysle.Odkrecalem sruby ktore sa od wewnetrzenej strony klapy( pod plastikiem) ale wyszedl mi caly moduł.
No nic . Jak dojrze cos na rysunkach i wpadne na jakis pomysl to dam znac.
Ale nadal licze na pomoc  z zewnatrz  :ok:
Zapisane

lubie sobie pokierować
predo
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 15.03.2007, 10:56:02 - NIEPRZECZYTANA »

no moim zdaniem to z etki wynika wyraznie ze to czesc nierozbieralna...
Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 15.03.2007, 12:07:15 - NIEPRZECZYTANA »

Proponuję użyć WD 40 i zaaplikować po podniecieniu uchwytu w rolki.
Pomachać aby się rozeszło i ponownie zapodać.
Miałem ten sam problem i teraz działa elelgancko.

Co rok powtarzać operacje nie czekać aż się znowu zatrze ;-)
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 15.03.2007, 13:26:49 - NIEPRZECZYTANA »

Tak ! To rada ktora nadaje sie w poczatkowej fazie problemow.
 U mnie jednak sprawa wyglada bardziej skomplikowana. Bez rozebrania na czesci " no way".  
Czy pojecie rolki odnosi sie do tulei w ktorej umieszona jest sprezyna?
Tak czy owak dzieks za sugestie .
Zapisane

lubie sobie pokierować
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 15.03.2007, 13:51:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "ADRIANO"
Tak ! To rada ktora nadaje sie w poczatkowej fazie problemow.


nie tylko u mnie wogole nie wracal tylko trza duzo lac i ruszac i z lewej i z prawej strony ale spokojnie ruszac czas okolo 30-45min
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #10 - Piątek, 16.03.2007, 13:03:13 - NIEPRZECZYTANA »

Jezeli ciezko chodzi i czuc mielacy sie piaek  to wystarczy podniesc ucwyt,i potraktowac go woda pod cisnieniem. Nastepnie w tuleje smarnosc czyms rzadkim  np wd-40.Nastepnie smarnowc na zewnetrzne krance na os .
Jednak jezeli slychac skrzypienie to wspomniana metoda moze nie pomoc.
Przyczyna zatarc jest  tarcie na tulei ktora laczy element ruchomy {S} z plasikowa obudowa  calego modulu. Wtedy nalezaloby smarnac od zewnetrznej strony .Jednak wczesniej trzeba  zdjac plastikowa oslone klapy bagaznika, a nastepnie odkrecic 3 nakretki trzymajace zamek w klapie.  Nie wiem czy w kazdym przypadku  w tym miejscu dochodzi do zatarcia, ale u mnie tak sie stalo. Wkrotce znowu bede "wyrywal"oslone i probowal ratowac zamek :) Dam znac czy smarowanie zewnetrze cos pomoglo .
Zapisane

lubie sobie pokierować
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» zamek tylniej klapy
Skocz do: