+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z odpalaniem...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z odpalaniem...  (Przeczytany 88390 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
przemasi Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Reda
Samochód: Ibiza, 1999, APQ 1.4

« Odpowiedz #90 - Piątek, 31.12.2010, 14:39:43 - NIEPRZECZYTANA »

No to sprawa wygląda tak, że coś z zapłonem chyba. Na wolnych chodzi bardzo dobrze. Po dodaniu gazu zaczyna prykać - tak jakby co najmniej jeden cylinder gubił zapłon. Sprawdziłem też na gazie, żeby wykluczyć problem z paliwem. Jest to samo - a wtryskiwacze do gazu są inne, biorą tylko czasy wtrysku z seryjnych i przekazują do komputera od gazu. To wszystko działa. Zacząłem przestawiać sam zapłon i po przestawieniu go w o kilka stopni w jedną stronę - silnik zaczął zachowywać się lepiej. Na benzynie przestał prawie się tak zachowywać, za to wolne obroty falują. Wiem, że to tak zostać nie może i zapłon i tak trzeba ustawić jeszcze raz, ale co jest przyczyną tego, że on tak się zachowuje? Cewka walnięta?

Błędy z komputera (co zrozumiałe przy tym, że nie wszystkie dawki podawanego paliwa są spalane):
00537      Kontrola czujnika tlenu   - ten jest najczęściej w tej chwili
00561      Kontrola dodawania mieszanki
« Ostatnia zmiana: Piątek, 31.12.2010, 14:42:01 wysłane przez przemasi » Zapisane

Ibiza'99 1.4 SE APQ + LPG sekwencja
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #91 - Piątek, 31.12.2010, 14:42:19 - NIEPRZECZYTANA »

A masz rozdzielacz czy cewka poczwórna ?
Jeśli rozdzielacz, to kopułka i palec rozdzielacza do wymiany...
Ewentualnie pozostają kable WN do wymiany. Możesz sprawdzić jak to na wodę zareaguje, daj spryskiwacz do kwiatków i pryskaj po kolei układ WN. Wtedy można wykluczyć przebicie :)
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #92 - Piątek, 31.12.2010, 14:43:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: przemasi
Cewka walnięta?
Może być. Pod lampę strobo podpiąć auto i wszystko będzie widać.
Zapisane
przemasi Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Reda
Samochód: Ibiza, 1999, APQ 1.4

« Odpowiedz #93 - Poniedziałek, 24.01.2011, 16:55:55 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za rady panowie. W poniedziałek dalsze boje. Zobaczymy.

Co do tej kopułki i palca, to trochę wątpię, bo mają z pół roku może i z 10tys. km. Zresztą tak jak świece i przewody. Zdaję sobie sprawę, że wszystko może się w dowolnym momencie zepsuć, więc sprawdzę wszystko pewnie po kolei, ale obstawiam cewkę  :eye:

Napisano: Piątek, 31.12.2010, 14:46:47


Wyobraźcie sobie, że do teraz mam problemy z tym zapłonem. Na szczęście do jeżdżenia na razie mam "zapasowy" samochód.
W Seacie wymieniłem cewkę na nową Beru. Fakt, cewka była już do wymiany, bo stara była pęknięta od dołu. Jest dużo lepiej, bo samochód odpala sam.
Sprawdziłem dzisiaj przewody - na innych jest dokładnie to samo, więc odpada.
Wyczyściłem dokładnie kopułkę i palec.
Wyjąłem świece - wyczyściłem i włożyłem z powrotem w innej kolejności. Sprawdziłem też kompresję i jest wszędzie zbliżona.

Nadal przy ostrym depnięciu z niskich obrotów zdarza się dość często, że przerywa. Już nie wiem co sprawdzać?
Zapisane

Ibiza'99 1.4 SE APQ + LPG sekwencja
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #94 - Środa, 09.03.2011, 16:05:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Kolegów
Ja ogólnie mam takie objawy.
Na początku po wymianie akumulatora po pierwszym przekręceniu kluczyka było słychać pompę, a w momencie przekręcenia w celu odpalenia było słychać tylko chyba jakiś przekaźnik. Po cofnięciu kluczyka i ponownej próbie wszystko w normie.

Po kilku dniach ponownie się tak zdarzyło.

A teraz:
Zdarzyło się, że odpalił i po chwili zgasł, a potem doszło do tego jeszcze, że raz rozrusznik kręci normalnie a raz się ślizga i tylko mocne bzyczenie słychać.
teraz samochód stoi u mechanika i nie wiadomo za co się wziąć, bo raz kręci raz nie.

- chce zakręcić butle z gazem i dolać benzyny do baku
- sprawdzę iskrę i wskazania temp. płynu czujnika w vagu
- a najpierw to chyba rozrusznik.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
daniels81
Gość



« Odpowiedz #95 - Środa, 09.03.2011, 16:11:04 - NIEPRZECZYTANA »

kostka stacyjki, bendix, do sprawdzenia plus masowanie
Zapisane
kamilbd Mężczyzna
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001

« Odpowiedz #96 - Środa, 18.05.2011, 05:08:35 - NIEPRZECZYTANA »

siemka przed chwila mialem zonka!! wsiadam w auto przekrecam kluczyk kontrolki sie swieca, odpalam nic, i znowu nic. zero reakcji, rozrusznika nie slychac. sprawwdzilem czy swiece wpiete, wszytsko ok, aku zrobilem reset dalej nic. auto stoi pod domem, bo spieszno mi bylo do pracy. Do wczoraj bylo wszystko ok(wczoraj rozkrecalem na chwile schowek od strony pasazera ale kabli zadnych nie odpinalem wiec to chyba nic nie ma do tego)
Zapisane

Zimaaaa brrrrrr
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #97 - Środa, 18.05.2011, 07:16:20 - NIEPRZECZYTANA »

akumulator ma prad? kontrolki nie gasna? swiatla, sygnal jest?
jezeli tak to kostka stacyjki lub lub kabel idacy do rozrusznika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #98 - Środa, 18.05.2011, 07:45:07 - NIEPRZECZYTANA »

kamilbd, miałem podobny problem do Ciebie i diagnoza raby'ego
Cytat: raby
akumulator ma prad? kontrolki nie gasna? swiatla, sygnal jest?
jezeli tak to kostka stacyjki lub lub kabel idacy do rozrusznika
u mnie sprawdziła się dwa raz, raz kostka, raz kabel od rozrusznika, stawiam na kostke jesli nie grzebałes nic ostatnio przy aku..
poruszaj kluczem jak już jest w stacyjce takie okrężne ruchy.. może załapie
Zapisane
kamilbd Mężczyzna
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001

« Odpowiedz #99 - Środa, 18.05.2011, 08:21:36 - NIEPRZECZYTANA »

nic a nic nie grzebalem, dzis po tej akcji pierwsze co sprawdzalem czy swiece sa ok i ich przewody. potem odlaczylem akumulator  odczekalem chwile i wpiolem. radio sie wlaczylo odrazu w standardzie. odpalic nadal nie chcialo kontrolki sie pala, swiatla wlaczylem swieca normalnie. wiec albo kostka albo kable to rozrusznika tak jak piszecie
Zapisane

Zimaaaa brrrrrr
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #100 - Środa, 18.05.2011, 09:05:25 - NIEPRZECZYTANA »

Może też bendix klęknął w rozruszniku  :-X Sprawdź czy napięcie dociera do rozrusznika z aku i czy ten cienki kabelek po przekręceniu stacyjki na rozrusznik dostaje 12V.
Zapisane
Winchester Mężczyzna
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM

« Odpowiedz #101 - Środa, 18.05.2011, 13:35:58 - NIEPRZECZYTANA »

W poprzedniej cordobie takie akcje mialem wlasnie z kostka stacyjki. Musialem tam troche ja paluchami podociskac, poruszac i auto odpalalo.

Dwa tygodnie temu natomiast w aktualnym aucie, problemem byl rozrusznik gdzie przepalil mi sie kabel masowy od szczotkotrzymacza.
Zapisane

!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!! Dla klubowiczow znizki!!!
kamilbd Mężczyzna
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001

« Odpowiedz #102 - Środa, 18.05.2011, 18:49:27 - NIEPRZECZYTANA »

Po pracy przyszedł czas na sprawdzenie o co chodzi z tym odpalaniem. Szukam szukam, aż patrze na rozrusznik, a tam wisi jakiś kabelek, okazało się ze ten kabelek jest tym od podawania sygnału ze stacyjki do rozrusznika. końcówka się poluźniła, byla na taki zatrzask, narazie troszkę ścisnołem i wsadziłem w miejsce gdzie powinno być ale wole dopóki pamiętam zmienić na nowy kabelek z nowa kóncowka by bylo pewniejsze. Auto odpala juz normalnie jak ta lala
« Ostatnia zmiana: Środa, 18.05.2011, 18:52:56 wysłane przez kamilbd » Zapisane

Zimaaaa brrrrrr
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #103 - Wtorek, 15.05.2012, 18:40:34 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy, powiedzcie mi czy regulator ciśnienia paliwa, a dokładniej jego uszkodzenie lub zmęczenie może mieć wpływ na odpalanie auta?? wcześniej paliło dosłownie na dotyk, teraz muszę go z 2-3 sekund dłużej pokręcić żeby zapalił.

Po wymianie całej listwy wtryskowej, pojawił się efekt dłuższego kręcenia rozrusznikiem przy pierwszym odpaleniu auta. Na poprzedniej listwie nie było czegoś takiego, mimo że wtryski były już bardzo mocno zmęczone i strzelały jak petardy w sylwestra. Po demontażu ze starej listwy, wspomniany czujnik jest jak nowy.

Niestety w nowej listwie nie sprawdziłem go przed montażem :(
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #104 - Niedziela, 27.05.2012, 20:59:07 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanko, otoz nie jest to seat, ale silnik benzynowy fordowski, ale moze cos doradzicie.

Otoz sprawa wyglada tak, pewna osoba od ktorej mam to auto, jechala podczas zimy, auto zaczelo tracic moc, cos stuknelo, zatrzymala sie, auto jeszcze pracowalo, ale cos stukalo, zgasila i juz nie odpalil.

Pod maska zauwazylem rozwalony kolektor ssacy ( plastikowy), wymienilem ale auto nie odpala.
Iskra poczatkowo byla tylko na 4 garku, na pozostalych zmniejszylem przerwe na swiecy i iskra sie pojawila.
Paliwo jest.
Kompresja tez.
Rozrzad jest na lancuchu, nie sadze aby przeskoczyl.

Podczas proby odpalenia auto slychac ze chechła pyrka w tlumik ale nie odpala.

Moze podpowiedziecie od czego zaczac poszukiwania przyczyny ?
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z odpalaniem...
Skocz do: