Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Automatyczny włącznik / wyłącznik oświetlenia  (Przeczytany 7299 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Marmas Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radlin
Samochód: Ibiza '94 1.4 ABD CLX

« Niedziela, 25.02.2007, 16:50:25 - NIEPRZECZYTANA »

Witam pisałem kiedyś że zapodam instrukcję do owego ustrojstwa więc pisze.
Wybór padł na produkt Iron Elektronics założyłem dwa takie układziki i jestem zadowolony z ich działania (drugi w Suzuki Wagon R+).
Zasada działania jest prosta po załączeniu stacyjki ok 10s układzik załącza się sam a wyłącza po zgaszeniu silnika.
Układ jest prosty mnie kosztował jakieś 25 zł + przesyłka a założenie jakaś godzinka do dwóch.

Narzędzia potrzebne to: nożyk, lutownica + cyna, miernik lub próbnik z żarówką, konektor (samiczke) kombinerki, taśma klejąca, układzik wspomniany wyżej i chęci.

I tak wyciągamy przełącznik świateł (można od spodu go wypchnąć) i tak jest chyba najlepiej najpierw góra, potem dół i mamy go w ręce (przy okazji można wymienić żarówkę jak nie świeci podświetlanie przełącznika).
Z tyłu przełącznika przy kostce są numerki od 1-15 do których podłączone są kabelki, różnie to bywa zależnie od modelu czy mamy w aucie p. mgielne przednie czy nie itp.
U mnie wygląda to tak:
1- szaro niebieski
2- biało czarny
3- puste
4- szaro niebieski
5- czarny
6- szaro czerwony
7- szaro zielony
8- puste
9- brązowy
10- puste
11- czerwono żółty
12- biało szary
13- szaro żółty
14- czerwono szary
15- pusty

W domu lub w garażu należy polutować kabelki z włącznika każdy z osobna aby później nie śniedziały. Podłączenie wygląda tak (w instrukcji dołączonej do włącznika) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4e7e65f1cbdf167.html  

Teraz szukamy właściwych kabelków odpowiedzialnych za światła mijania i światła postojowe, a więc bierzemy miernik lub próbnik, załączamy światła mijanie przykładamy jeden koniec do masy a drugi po kolei do kabelków z tyłu przełącznika gdy znajdziemy właściwy kabelek i próbnik się zaświeci wyłączamy światła i sprawdzamy czy dalej świeci próbnik jak nie to znaczy że mamy 1 kabelek (jeden kabelek jest odpowiedzialny za + po stacyjce, więc do niego podłączymy czerwony kabelek z włącznika) następnie załączamy światła mijania i powtarzamy zabawę mijając kabelki ze świateł postojowych.
Gdy będziemy mieli zlokalizowane kabelki od świateł postojowych, mijania i + po stacyjce zostaje jeszcze jedna rzecz jak wiadomo prawa strona oświetlenia jest osobno od lewej więc musimy zmostkować je na kostce przełącznika.
Ja osobiście układzik podłączyłem do przełącznika (kostki z tyłu)bez cięć oryginalnej instalacji można zastosować jakieś łączniki, ale ja zrobiłem to na wtyk trzyma i sprawuje się już długo.
W mojej Ibi z 94r wygląda to tak: do kabelka 2 podłączyłem kabelek biały z układu następnie kabelki żółty, biały i czerwony łączymy razem i wpinamy na miejsce oznaczone 4 do kabelka 6 podłączamy zaś drugi z żółtych kabli a żeby było wszystko ok tzn żeby świeciła prawa i lewa strona mostkujemy kabelki  6+7+14.
Jak to mamy zostaje założyć konektor (samiczke) na kabel czarny(masowy) i podpiąć masę nad bezpieczniki tam jest dużo miejsca z wyprowadzeniami.
Teraz chwila prawdy czy układ zadziała więc załączamy stacyjkę i czekamy z utęsknieniem jeżeli wszystko ok to musimy jeszcze ulokować przełącznik dodatkowy który pozwoli wyłączyć układ gdy nie chcemy aby świecił. U mnie jest on w tym, miejscu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbe6dcd23310e1e8.html

nie przeszkadza a jest dostępny, oczywiście można gdzieś indziej jak kto chce wybór należy do Was.
I jeszcze jedno jeżeli układ nie zadziała po przekręceniu stacyjki zmieniamy pozycję owego przełącznika i próbujemy jeszcze raz jak to nie pomoże to szukamy błędów. Pamiętajcie że od dokładności zależy efekt końcowy.
Dodatkowo taśmą obwinąć kabelki z układu razem z kablami istniejącymi w instalacji samochodu.  
Teraz wszystko składamy lokujemy układ w miejscu aby nie latał i wszystko ok.

W razie problemów piszcie postaram się doradzić, dodam że układ jest bezproblemowy i za ok 30 zł mamy komfort i więcej w portfelu bo kto wie może wprowadzą jazdę ze światłami cały dzień a kto o tym pamięta w słoneczne dni.

>>> TU MOZNA KOMENTOWAC <<<

>>> WLACZNIKI NA ALLEGRO <<<
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Instrukcje, poradniki, informacje» Automatyczny włącznik / wyłącznik oświetlenia
Skocz do: