+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki akumulator?  (Przeczytany 269344 razy)
0 użytkowników i 30 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #270 - Sobota, 04.02.2012, 21:16:20 - NIEPRZECZYTANA »

Mogę potwierdzić. W ciągniku co najmniej trzyletnie aku Centra agri, ciągnik stał od ponad miesiąca. 10 min na prostowniku (prąd ładowania ok 4A i spadał) i za trzecim razem ciągnik odpalił przy -15st. Akumulatory nigdy nie były wyjmowane ze względu na mrozy, a ciągnik parkuje w nieogrzewanym garażu. W pasku też Centra prawie dwuletnia i nie widać, żeby mrozy miały jakiś większy wpływ na kręcenie rozrusznikiem.
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #271 - Niedziela, 05.02.2012, 00:05:14 - NIEPRZECZYTANA »

ale to nie to co kiedyś... u mnie w beemce jest jeszcze ori i 10latek mu stuknie w tym roku, auto parkuje pod chmurką podładowałem go raz teraz przed mrozami awaryjnie i kręci aż miło
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #272 - Niedziela, 05.02.2012, 09:17:27 - NIEPRZECZYTANA »

ale to nie to co kiedyś... u mnie w beemce jest jeszcze ori i 10latek mu stuknie w tym roku, auto parkuje pod chmurką podładowałem go raz teraz przed mrozami awaryjnie i kręci aż miło
Niestety tylko ori akumulatory wykazują się taką dużą sprawnością i nawet odpowiedniki tych samych producentów nie są w stanie im dorównać. 
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #273 - Niedziela, 05.02.2012, 13:45:49 - NIEPRZECZYTANA »

ja bardzo sobie chwalę akumulatory Boscha.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #274 - Niedziela, 05.02.2012, 13:58:12 - NIEPRZECZYTANA »

A ja Wam powiem, że nie ma reguły.
Chociaż jedną (po tym co do tej pory widziałem) mogę sformułować.
Im mniej wysilony aku (Mały prąd rozruchowy w stosunku do pojemności) to dłużej pożyje.
Ostatnio pomagałem koledze który ma w samochodzie 6cio letni akumulator Kager. I po naładowaniu jeszcze żyje w te największe mrozy.
A parametry? 60Ah i 450A rozruchowy (jeżeli dobrze pamiętam).
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 05.02.2012, 13:59:15 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #275 - Niedziela, 05.02.2012, 14:14:31 - NIEPRZECZYTANA »

No własnie mam Kagera 70Ah i Varte 77Ah i dziś zamieniłem na Kagera , bo jeden i drugi jest nowy a Varta raz daje rade raz nie.
Bedzie eksperyment.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #276 - Niedziela, 05.02.2012, 15:09:10 - NIEPRZECZYTANA »

No własnie Tracer,
też mam nowiutką 3miesięczną vartę 52Ah Silver i myślałem, że będzie lepiej dawać rade. Jeszcze mnie nie zawiodła, ale napięcie na podpiętych klemach po 24h od zrobienia trasy 180km to 12,14V... przy -20.
A ładowanie po trasie miałem 14,08V.
Zapisane
xenites Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza

« Odpowiedz #277 - Niedziela, 05.02.2012, 15:48:35 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich,
auto odmówiło posłuszeństwa i muszę kupić nowy akumulator.
Samochód Ibiza 6L 1.4 85KM, 2007/2008, wersja SRC2, klimatyzacja manualna, alarm. Przejeżdżam ok. 100 km w ciągu tygodnia po mieście. W nocy samochód stoi przed blokiem.
Niestety nie wiem czym się kierować przy wyborze, a nie jestem całkiem zorientowany w temacie, choć usiłowałem szukać przydatnych opinii. Może ktoś pomoże wybrać coś konkretnego?

Pozdrawiam
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #278 - Niedziela, 05.02.2012, 15:58:53 - NIEPRZECZYTANA »

Gdzieś ostatnio czytałem - że akumulatory Kager rąbią na tej samej linii montażowej co Bosch'a.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #279 - Niedziela, 05.02.2012, 16:11:30 - NIEPRZECZYTANA »

xenites, Poczytaj ten wątek.
Jeżeli bym miał kupić teraz to bym wział tego kagera.
Do Twojego auta 56 albo 60Ah.
Z ciekawości. Miałeś ori Aku? Czy ktoś go wczesniej podmienił?
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 05.02.2012, 16:20:23 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #280 - Niedziela, 05.02.2012, 17:27:28 - NIEPRZECZYTANA »

Gdzieś ostatnio czytałem - że akumulatory Kager rąbią na tej samej linii montażowej co Bosch'a.
To była linia Boscha , ale teraz są modne ze srebrem, to na starej linii robione sa pod nazwa Kager.

Napisano: Niedziela, 05.02.2012, 17:23:12


No własnie Tracer,
też mam nowiutką 3miesięczną vartę 52Ah Silver i myślałem, że będzie lepiej dawać rade. Jeszcze mnie nie zawiodła, ale napięcie na podpiętych klemach po 24h od zrobienia trasy 180km to 12,14V... przy -20.
A ładowanie po trasie miałem 14,08V.
Ale masz benzyne i robisz trasę.
Najtrudniejszy test jest przy dieslu i krótkich odcinkach .
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #281 - Niedziela, 05.02.2012, 17:54:16 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer, no dobrze. Ale dla mnie to kiepski wynik. Po trasie 12,14V... to malutko.
Ale jak na razie nie narzekam :)
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #282 - Niedziela, 05.02.2012, 18:18:08 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer, no dobrze. Ale dla mnie to kiepski wynik. Po trasie 12,14V... to malutko.
Ale jak na razie nie narzekam :)
Akumulatora nie mierzy sie napięciem, bo pomiar zakłócany jest przez odbiorniki prądu.
To taki pomiar orientacyjny. Może np. pokazać , ze cela jest walnięta.
Po za tym nie wiadomo czy miernik Ci dobrze pokazuje....
Ważna jest pojemnośc w Ah, ale to trudno zmierzyć.
Potrzebny jest amperomierz i np. żarówka oraz czas......;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #283 - Niedziela, 05.02.2012, 18:33:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Potrzebny jest amperomierz i np. żarówka oraz czas

Albo cęgi i to też nie jest idealny pomiar...
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #284 - Niedziela, 05.02.2012, 18:44:55 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam oryginalny i chyba powoli się kończy, chociaż jeszcze jakoś pali przy -20* stojąc pod chmurką, astra ma 7 lat, mam nadzieję, że tą zimę jeszcze przeżyje  ;)  ostatnio kolega z pracy wymieniał w swojej 11 letniej octavii (też miał oryginalny), koleś z warsztatu, gdzie wymieniał przecierał oczy jak patrzył na datę produkcji  ;) 
Zapisane

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Jaki akumulator?
Skocz do: