Witam, wracam z logami po przerwie, jak widać auto mam po chipie, nie wiedziałem co kupuje.
Proszę o ocenę logów. Autko w zakresie od 900 do 2000 obrotów słabiutko ciągnie, ponadto dużo pali 8l/100.
http://vaglog.rtnet.pl/distri_47801.htmlhttp://vaglog.rtnet.pl/distri_47802.htmlhttp://vaglog.rtnet.pl/distri_47803.htmlCo do spalania sprawdzilem czujnik temperatury wg. tego opisu:
"
termostat oraz G2/G62
niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.
w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.
w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.
czujniki związane z badaniem termostatu:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:
01-Engine: 007;
17-Instruments: 003.
pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.
1. pomiar na zimnym silnku*.
*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.
jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.
temperatury należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.
wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.
jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2. "
Temperatury, które zanotowałem to:
1.Zimny silnik:
007:
Fuel Temp = 14.4~15.3 raz pokazywało 14.4, później 15.3
Intake Air Temp = 13.5
Coolant Temp = 12
003:
Temperature 12 / ok / temperature 10 / N/A
2. Przy 90 stopni na wskaźniku
007: Fuel Temp = 31.5
Intake Air Temp = 31.5
Coolant Temp = 80.1
003:
Temperature 80 / pl / 83 / N/A
Czy termostat lub czujnik temperatury jest uszkodzony ?
Mam wysokie spalanie w mieście nawet 8.6 litra, strzałka na wskaźniku temperatury silnika nie stoi pionowo z kreską 90, jest od niej odchylona minimalnie w prawo.
Czy takie spalanie może być związane z uszkodzeniem turbiny?