Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
turbina przeladowuje
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
11
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: turbina przeladowuje (Przeczytany 116221 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #105 -
Piątek, 21.11.2008, 21:33:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: skiba
dzieki za scalenie no i pyt aktualne
Jakie pytanie?
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #106 -
Piątek, 21.11.2008, 21:45:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris Piątek, 21.11.2008, 21:33:19
Cytat: skiba
dzieki za scalenie no i pyt aktualne
Jakie pytanie?
"Czy w silniku ASV można podmienić zawór EGR z N75, w celu sprawdzenia zaworu N75"
(Tak to jest jak zadaje się pytanie w temacie)
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
skiba
Klubowicz
Offline
Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #107 -
Piątek, 21.11.2008, 22:28:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
faktycznie moze troche zamieszlem,wybaczcie jak mozecie,obiecuje ze to przedostatni raz
Zapisane
rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #108 -
Sobota, 22.11.2008, 18:42:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KYS
"Czy w silniku ASV można podmienić zawór EGR z N75, w celu sprawdzenia zaworu N75"
Do prób tak., w zasadzie można tak jeździć, tylko należy zaślepić wężyk idący do EGRa i wychodzący z zaworka do EGRa. Są prawie identyczne, mają tylko inne charakterystyki i czasy otwarcia/zamknięcia. Jak N75 jest padnięty to po podmianie napewno zobaczysz różnicę.
Zapisane
skiba
Klubowicz
Offline
Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #109 -
Niedziela, 30.11.2008, 20:54:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
mam jeszcze jedno pytanie mam nadzieje ze nic nie zchrzanie tym razem-jaka moze byc przyczyna ze "zacina sie" tylko na zimnym silniku,po zgaszeniu i odpaleniu i dalszym rozgrzaniu sie silnika jest ok,sprawdzany byl Vagiem w czasie jazdy-kierownice chodza super-turbo czyszczone ok 8 mies temu-bo podejzewalem je.zalozylismy inny N75 i jest lepiej tz.nie zawsze na zimnym sie zatnie czasem jest ok,ale tem zawor to jest z takich-uzywany i raczej sprawny-wiec padl pomysl wziecia ze sklepu nowki N75,podpiecia i pozostawienia na pare dni na testy,w dobra strone zmierzamy?
Zapisane
rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
pol_sc
Szary Sombra
Użytkownik
Offline
Samochód: Seat Ibiza 6L TDI
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #110 -
Poniedziałek, 01.12.2008, 00:14:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
dzisiaj wracajac z Krakowa oprocz normalnego objawu przeladowania turbiny ;( w pewnym momencie mialem bardzo slaby objaw. otoz auto wogole stracilo moc, turbina przestala ladowac, po dodaniu gazu auto probowalo pompowac ale nic, moze 0,2 bara i dalej nic. Zatrzymalem sie, po otwarciu maski nic nie bylo slychac aby powietrze uciekalo bokiem. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu turbina wrocila. Auto dalsza czesc trasy (150km) jechalo normalnie (tzn turbina dzialala ale przeladowanie bylo
). Zaden blad komputera nie pojawil sie na desce.
Co moglo byc przyczyna takiej usterki ? Mozliwe ze zawor N75 mi pada i stad takie wariacje ?
Zapisane
POL_SC
qlczy
Qlczy
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1999-2002, 1.9 TDI AGR
Jaka wartość doładowania w AGR
«
Odpowiedz #111 -
Wtorek, 23.12.2008, 19:30:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam Wszystkich serdecznie.
Ostatnio po wielkich perypetiach z 1.9 TDI AGR (wymiana intercoolera, rur dolotowych, N75 i regulacji komputerka) usłyszałem, że turbo za mocno dmuchało. Dodatkowo stwierdzili, że rura dolotowa do turbiny była praktycznie zdjęcia i turbina zasysała tlen z komory silnika. Ponadto z mądrego urządzenia wyczytali że turbina przeładowywała bo miała 1,5 bara. Wszystko zostało naprawione - rura założona reszta w/w części wymieniona. Tyle że na mój gust to powinno dać kopa tej 90 KM jednostce.
Silniczek został przebadany na hamowni i wyszło że jest 97 KM i 200 Nm.
I tu mam problem to uważam że samochód osłabł i nie jeździ jak wcześniej.
Ponadto w dniu dzisiejszym zainstalowałem sobie program komputerze (stacjonarnym
) z którego wynika że doładowanie na turbinie w 1.9 tdi AGR winno wynosić 1.5-1.75 bara.
Tak więc proszę o pomoc w temacie czy turbina w mojej ibi winna mieć 1,5 czy 1 bar ?
Dodam jeszcze, że na wydruku z hamowni mam taki parametr jak "ciśnienie: 99,8kPa" i nie wiem co to jest.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam serdecznie
Zapisane
Qlczy
Bzysiek
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #112 -
Środa, 24.12.2008, 11:05:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ciśnienie doładowania w AGR powinno wynosić 0,8 czy 0,9 bara. 1,75 bara, to co najwyżej łącznie z ciśnieniem atomosferycznym, które jest podawane w VAG COM'ie.
Auto mogło się wydawać trochę mocniejsze, bo w końcu dmuchało turbo 1,5 bara, a nie tyle co powinno. Zrób sobie softa i po problemie
.
Zapisane
the_ozyrys
Administrator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4
WWW
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #113 -
Środa, 24.12.2008, 14:23:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Moja turbina też dmuchała 1.5 bara i autko super ciągnęło, ale na skutek tego się zesrała,
a była dokładnie taka jak Twoja, więc jak chcesz więcej mocy, to zmień turbo i zrób program...
I jest dokładnie tak jak kolega wyżej pisze, że VAG podaje ciśnienia bezwzględne, więc jeśli
maksymalne ciśnienie doładowania masz teraz 1.75 bara bezwględnie to to jest ok. 0.75
bara efektywnie, więc lekkie niedoładowanie bo powinno być 0.85 - 0.9 bara...
«
Ostatnia zmiana: Środa, 24.12.2008, 14:25:35 wysłane przez the_ozyrys
»
Zapisane
Macieksoko
Świeżak
Offline
Skąd: Ropczyce
Samochód: Seat Cordoba Vario 1,9 TDI 2000 r.
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #114 -
Sobota, 27.12.2008, 23:07:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam! Napiszę w tym wątku bo miałem również objaw przeładowania turbiny. Znalazłem chwile czasu i zabrałem się za swój silnik, wyciągnąłem turbinę (nie obyło się bez urwania szpilki) przeczyściłem ją, zmieniałem wszystkie wężyki podciśnieniowe, zmieniłem N75 (kupiłem na allegro za 115 zł). Auto śmiga aż miło, zero przeładowań.
Zapisane
qlczy
Qlczy
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1999-2002, 1.9 TDI AGR
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #115 -
Niedziela, 28.12.2008, 19:00:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Dzięki za podpowiedzi.
Jak pisałem tu niedawno zmieniłem N75 a tu od dwóch dni mam objaw że na 4 i 5 biegu jak daje gazu podczas jazy to przy 2300-2450 (w tym zakresie) nagle chwilowy (sekunda może 1,5) objaw jakby turbo przestało działać a potem już lepiej. Sam już nie wiem co się dzieje bo przecież silnik badałem dwa tygodnie temu i było ok. Na biegu 1,2,3 wszystko ok.
Cholera lubię ibizę ale od jakiegoś czasu mam jej serdecznie dosyć.
Czy tym razem może pada przepływomierz czy coś innego już sam nie wiem. Mam nadzieję że to nie turbina.
Oczywiście konieczne będzie znowu badanie którego koszt 250 zł (hamownia) w pewnej warszawskiej firmie która wystawia samochody na 1/4 mili. Nie jest drogo ale badanie co dwa tygodnie po 250 zł to już dla mnie lekka przesada.
Co o tym myślicie?
Zapisane
Qlczy
qlczy
Qlczy
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1999-2002, 1.9 TDI AGR
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #116 -
Poniedziałek, 29.12.2008, 20:59:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam ponownie.
Jestem już po zabiegu wymienienia przepływki... jasna cholera ale udało się zakupić lekko używaną i oryginalną a nie jak nieświadomie posiadałem jakiegoś syfa.
Samochód śmiga jak trzeba choć i tak zdecydowałem się na zmianę softu co by było 115 KM.
Dzięki za pomoc i dobre rady.
Pozdrawiam Was serdecznie i szczęśliwego nowego roku.
Zapisane
Qlczy
toka
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #117 -
Niedziela, 09.05.2010, 22:06:45 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam, chodzi znowu o 1.9 TDI, nie wiem czy to na 100 % przeładowanie ale dzieje się coś takiego że jak jadę np. na dwójce przez daną chwilę (ok. 30 sekund jednakowa prędkość) np. przy 2 tys. obrotów i dodam trochę więcej gazu to tak jakby zamulało auto, ( objaw podobny do zamulania w silnikach z filtrami DPF gdy są delikatnie zapchane,) tak z 3 razy po sekundzie może to trwa takie delikatne jakby odcięcie gazu i dalej idzie normalnie.. To przeładowanie? Umówiłem się w końcu wstępnie z Danielem na poprawę programu, może w końcu przestaną być problemy z tym autkiem.. A tak w ogóle autko sprzedane mojej lubej - zarejestrowana pod nazwą kato
Napisano: Piątek, 07.05.2010, 23:17:43
Dzięki za odpowiedzi
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #118 -
Niedziela, 09.05.2010, 22:29:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
mnie to nie wygląda na przeładowanie, raczej coś z układem paliwowym, filtr kiedy zmieniałeś? może pompka powoli kaputt...
po za tym to troche wróżenie z fusów... ostatnio się postarałeś i wrzuciłeś filmik, to może teraz też coś się postaraj i np zrób logi.. jak ciągle Ci coś nie pasuje, albo coś się psuje to kabel tak czy inaczej sie przyda i to dobra inwestycja...
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 09.05.2010, 22:32:16 wysłane przez kacperix
»
Zapisane
toka
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #119 -
Poniedziałek, 10.05.2010, 20:38:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix
mnie to nie wygląda na przeładowanie, raczej coś z układem paliwowym, filtr kiedy zmieniałeś?
Przy przeglądzie na 90 tys czyli jakies dwa miesiące temu były wymieniane filtr oleju, paliwa, powietrza, teraz jest 97 tys.. W środe jestem umówiony do Daniela ( w końcu
)
Na logach co wychodzi? Dawka paliwa? bo jeśli tak to była sprawdzana jakieś 20 tys temu i było ok
Zapisane
Strony:
1
...
6
7
[
8
]
9
10
11
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
turbina przeladowuje
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...