+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: turbina przeladowuje  (Przeczytany 116100 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #90 - Wtorek, 02.09.2008, 19:13:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Turbinka wyczyszczona, wyczyszczony dolot i autko śmiga aż miło! Idzie za gazem w całym zakresie - super! Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.
Zapisane
Macieksoko Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ropczyce
Samochód: Seat Cordoba Vario 1,9 TDI 2000 r.

« Odpowiedz #91 - Poniedziałek, 22.09.2008, 17:55:27 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Zna ktoś może warsztat lub kogoś kumatego który zajął by się podobnym problemem? Okolice Rzeszowa, Tarnowa, Dębicy? Ostatnim razem znalazłem wąż przy turbinie który spadł i problem zniknął na 8 tyś km i dziś znów powrócił. Jednak ten wąż jest na swoim miejscu. Wielkie dzięki za pomoc. Problem powyżej 120 km/h po zgaszeniu i ponownym zapaleniu śmiga.
Zapisane
kamil
Gość



« Odpowiedz #92 - Poniedziałek, 22.09.2008, 20:57:32 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem, moze dv-t?
oni chyba z ropczyc...

Napisano: Poniedziałek, 22.09.2008, 21:53:03


edit: ozarowa jednak. :)
http://www.dv-t.pl/
Zapisane
pol_sc Mężczyzna
Szary Sombra
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L TDI

« Odpowiedz #93 - Piątek, 17.10.2008, 17:04:07 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

mam problem z autkiem, otoz przeladowuje mi turbina.
Autko ma nowa sprezarke zalozona 2 miesiace temu. powiedziano mi zeby na poczatku jezdzic spokojnie itp ale obawiam sie ze jezdzilem za spokojnie maks 2,5 tys rpm.
Do tej pory wszystko bylo ok a od jakiegos miesiaca rzecz dzieje sie nastepujaca.
Oczywiscie po nagrzaniu silnika dociskajac gaz turbina przeladowuje (mam wskaznik - strzalka leci do oporu, przy dluzszym gazie potrafi przycisnac dwa bary w overboost'cie - raz sie tak zdarzylo gdy zauwazylem problem). Sytuacja powtarza sie dopoki kilka razy mocniej nie docisne, oczywiscie tak aby nie przeladowac 1.3 bara. po kilku takich docisnieciach turbina laduje wporzadku.
Sytuacja powraca gdy silnik ostygnie lub nawet postoi na wolnych obrotach kilkanascie minut.

Co moze byc przyczyna? jakis sterownik czy zapieczone kierownice?

Dodam dla wyjasnienia ze wzkaznik doladowania mam dobry :)
Auto powinno ladowac 1 bar ( w overboostcie 1.3).

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam Pawel

Edit by aboz: Scalone. Używaj opcji szukaj.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 17.10.2008, 17:52:37 wysłane przez aboz » Zapisane

POL_SC
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #94 - Piątek, 17.10.2008, 17:21:08 - NIEPRZECZYTANA »

N75?
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #95 - Piątek, 17.10.2008, 17:52:21 - NIEPRZECZYTANA »

Proponuję przeglądnąć ten wątek od początku.
Zapisane
pol_sc Mężczyzna
Szary Sombra
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L TDI

« Odpowiedz #96 - Sobota, 18.10.2008, 12:03:45 - NIEPRZECZYTANA »

Proponuję przeglądnąć ten wątek od początku.

przejrzalem watek.

mozliwe przyczyny, zawor lub zapieczone kierownice.

tylko u mnie jest inna opcja.

turbina przeladowuje do momentu az pare razy dam gazu tak aby nie przeladowala.
po paru razach jak docisne itp to pozniej ladowanie wraca do normy i trzyma 1-1.3 bara.
sytuacja jest ok dopoki silnik nie ostygnie lub nie pochodzi dluzej na wolnychobrotach....
Zapisane

POL_SC
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #97 - Sobota, 18.10.2008, 12:48:00 - NIEPRZECZYTANA »

Proponuję zacząć od vaga. I sławny N75 sprawdzić.
Zapisane
pol_sc Mężczyzna
Szary Sombra
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L TDI

« Odpowiedz #98 - Sobota, 18.10.2008, 13:00:17 - NIEPRZECZYTANA »

Proponuję zacząć od vaga. I sławny N75 sprawdzić.

a przeciez vag wywala blad jak auto wchodzi w tryb serwisowy tak?
a tutaj nic takiego sie nie dzieje, auto chodzi bez problemu, nie traci mocy itp...
Zapisane

POL_SC
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #99 - Sobota, 18.10.2008, 13:19:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pol92
a przeciez vag wywala blad jak auto wchodzi w tryb serwisowy tak?
Zacznijmy od tego, że Vag nie służy wyłącznie do sprawdzania i kasowania błędów. Jak ktoś wie gdzie, może sprawdzić odczyty wszystkich czujników w silniku i na tej podstawie zdiagnozować usterkę. Stąd moja sugestia żeby podpiąć i pogonić autem jak przeładowuje i jak jest ok. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. Poza tym sprawdzenie samego N75 nie jest jakąś skomplikowaną sprawą.
PS. Jesteś z Wawki, więc zawsze możesz skorzystać z porady jakiegoś tunera np. Mastersa, Unitroników itp. Auto masz po chipsie, z tego co się zorientowałem, więc uderz do tego kto Ci go robił.
Zapisane
pol_sc Mężczyzna
Szary Sombra
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6L TDI

« Odpowiedz #100 - Niedziela, 26.10.2008, 00:32:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pol92
a przeciez vag wywala blad jak auto wchodzi w tryb serwisowy tak?
Zacznijmy od tego, że Vag nie służy wyłącznie do sprawdzania i kasowania błędów. Jak ktoś wie gdzie, może sprawdzić odczyty wszystkich czujników w silniku i na tej podstawie zdiagnozować usterkę. Stąd moja sugestia żeby podpiąć i pogonić autem jak przeładowuje i jak jest ok. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. Poza tym sprawdzenie samego N75 nie jest jakąś skomplikowaną sprawą.
PS. Jesteś z Wawki, więc zawsze możesz skorzystać z porady jakiegoś tunera np. Mastersa, Unitroników itp. Auto masz po chipsie, z tego co się zorientowałem, więc uderz do tego kto Ci go robił.

autko nalezalo kiedys do kogos zwiazanego z unitronikiem ale teraz nie mam co liczyc na pomoc tam bo lukasza nie ma w firmie...
takze zostaje mi jakas firma typu VTG lub specjalista od turbin

Napisano: Sobota, 18.10.2008, 18:19:16


Chcialbym dodac ze turbina przestala przeladowywac, po nagrzaniu silnika pracuje prawidlowo i rownomiernie, nie przeladowuje. pomoglo prawdopodobnie wypad do krakowa :)
takze dziekuje wszystkim za uwage i POZDRAWIAM.
Zapisane

POL_SC
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #101 - Niedziela, 26.10.2008, 00:39:47 - NIEPRZECZYTANA »

W Wawie masz jeszcze Rogala, nie tylko VTG.
Zapisane
daro266 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: seat toledo,2002r,1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #102 - Poniedziałek, 17.11.2008, 21:03:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Miałem podobny problem z przeładowaniem, ale został usunięty poprzez wyczyszczenie kierownic. Autko śmigało około 2 dni aż pojawił się inny problem. Auto rozpędza się do prędkości 140 km/h na 5 biegu (około 3000 Obr /min) i dalej nie jedzie. Nie jest to ciągły objaw, innego dnia jest ok. Dodam tylko że miałem objaw zaniknięcia wspomagania hamulca na pewien moment, czyżby to problemy z vacupompą jak pisze kolega KKKKris, vag nic nie pokazuje. 
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #103 - Poniedziałek, 17.11.2008, 21:16:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
czyżby to problemy z vacupompą jak pisze kolega KKKKris, vag nic nie pokazuje.
Niemożliwe. Jeśli podczas logów dynamicanych to się pojawi to musi być widać. Zobacz króciec przy vacu, często się luzuje. Albo połączenia wężykami, ewentualnie aku podciśnienia.
Zapisane

skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #104 - Piątek, 21.11.2008, 21:10:01 - NIEPRZECZYTANA »

jak w temacie,wlasnie gadalem z kumplem "od diesli" i powiedzial ze przy ASV nie mozna tego podmieniac,nawet zeby sprawdzic N75,dobrze gada czy sciemnia

od KYS: Scalono - szukanie nie boli.

Napisano: Piątek, 21.11.2008, 20:48:40


Cytat: skiba
od KYS: Scalono - szukanie nie boli.
.chodzilo mi typowo o sama podmianke tych zaworow ale ok,dzieki za scalenie no i pyt aktualne
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Skocz do: