+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: turbina przeladowuje  (Przeczytany 116232 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #75 - Niedziela, 24.08.2008, 17:19:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
ruszałem dzisiaj sztangą i wszystko chodzi ok.
Nie jest do końca dobrze. Zwróć uwagę, że w lini 23 następuje przłączenie N75, a dopiero w lini 33 następuj ustabilizowanie ciśnienia. To o wiele za długo. Ja jeszcze nie mam ideału i trwa to 2-3 linie (po ok0,4 sek) Podobnie w drugą stronę. Coś za wolno chodzi Ci regulacja ciśnienia. To, że  sztanga chodzi nie znaczy, że chodzi dobrze, jakiś element regulacji jest zbyt wolny i dlatego przy wzroście obrotów nie można zbić ciśnienia w krótkim czasie i jest notlauf.
Jeśli nie masz elementów na 100% sprawnych na podmianę, to możesz z tym się długo męczyć. Jeśli nie czujesz się na siłach to posłuchaj Mira.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #76 - Niedziela, 24.08.2008, 17:34:59 - NIEPRZECZYTANA »

opadanie sztangi to chyba nie ma problemu... a w przypadku przeładowania powinna być na dole - prawda? Czyli możliwe że to zaworek?. Jeszce pytanko - pomiędzy zaworkiem N75 a akumulatorem podciśnienia jest dodatkowy zaworek - czarno- biały , okrągły - rozumiem, że ma on trylko przepuszczać w jedną stronę - tak?

P.S. - owa "leniwość logów (zmiany doładowania) mogły być spowodowane testem na podpiętym zaworze N18(podmiana z N75). A N18 ma znacznie mniejszą (przekrojowo) rurkę metalową (widoczną po rozbiórce) więc są większe opory podciśnienia. 
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 24.08.2008, 19:31:09 wysłane przez nitka » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #77 - Poniedziałek, 25.08.2008, 06:16:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
a w przypadku przeładowania powinna być na dole - prawda?
Tak, aby zbić ciśnienie.
Cytat: nitka
pomiędzy zaworkiem N75 a akumulatorem podciśnienia jest dodatkowy zaworek - czarno- biały , okrągły - rozumiem, że ma on trylko przepuszczać w jedną stronę - tak?
Tak.
Cytat: nitka
P.S. - owa "leniwość logów (zmiany doładowania) mogły być spowodowane testem na podpiętym zaworze N18(podmiana z N75). A N18 ma znacznie mniejszą (przekrojowo) rurkę metalową (widoczną po rozbiórce) więc są większe opory podciśnienia.
U siebie kiedyś nie zauważyłem różnic, ale ciśnienie powinno w obie strony stabilizować się szybciej.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #78 - Wtorek, 26.08.2008, 07:56:37 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie - patrząc na rysunek na stronie 3 naszego tematu wychodzi, że kiedy zaworek podciąga sztangę do góry to jest najmniejsze natarcie gazów na turbinę(żaluzje zamknięte) A kiedy jest odpuszczona sztanga na sam dół to jest największe natarcie spalin. Czy ten rysunek jest poprawny??? na moje to właśnie przy niskich obrotach powinno być największe natarcie gazów. Czy u Was po odpaleniu silnika grucha jest zassana? bo u mnie tak jest. Z tego wynika, że na małych obrotach bez obciążenia jest najmniejsze natarcie gazów. Czyli przy dużej prędkości i obciązeniu np na 4 biegu zworek powinien podciągnąć całkowicie gruchę do góry aby zamknąć żaluzje czy opuścić na dół?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #79 - Wtorek, 26.08.2008, 08:37:31 - NIEPRZECZYTANA »

VAG, BS 11. Tam podejrzyj. Będziesz miał pewność czy przy małym ciśnieniu jest sztanga w górze czy na dole. Patrz na sztangę i na ciśnienie w VAGu.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #80 - Wtorek, 26.08.2008, 17:54:33 - NIEPRZECZYTANA »

i zmiana zaworka na nowy nic nie dała... już nie mam siły na ten ... NIgdy więcej TDI - przysięgam! Zamieszczam logi prawie takie same. Gruszka chodzi bez zarzutów. Nie wiem - może coś w wydechu zapchane jest...Da się to jakoś sprawdzić? Vagiem albo czymś innym? POMOCY
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #81 - Wtorek, 26.08.2008, 17:58:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
NIgdy więcej TDI - przysięgam!
Kolego,nie p....l tylko jedź pod któryś z tych adresów jakie ci na PW posłałem.

Cytat: nitka
zmiana zaworka na nowy nic nie dała...
Bo najpierw trzeba dokładnie zdiagnozowac problem,a potem kupować części.

Cytat: nitka
już nie mam siły
Ja nie wiem jak cię przekonać,żal ci było 100zł na diagnoze? Za niepotrzebny zaworek pewnie dałeś tyle samo...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #82 - Wtorek, 26.08.2008, 21:51:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
i zmiana zaworka na nowy nic nie dała...
Pisałem:
Cytat: KKKKris
Jeśli nie masz elementów na 100% sprawnych na podmianę, to możesz z tym się długo męczyć. Jeśli nie czujesz się na siłach to posłuchaj Mira.
podmiana, nie zakup i experymenty.
Przczytałem cały wątek i nie wiem skąd przyszło Ci do głowy wymieniać N75, tym bardziej że zamiana na zawór od EGRa nie dała żadnej poprawy. Nie wiem też czy zastosowałeś się do polrad. Nic nie piszesz czy wymontowałeś siłownik, sprawdziłeś jak chodzi dźwignia od kierownic na turbinie, w jakim stanie jest kolektor ssący. Wiem tylko, że sprawdziłeś połączenia wężyków i podmieniłeś N75. Co do reszty to wydaj mi się, że tylko popatrzyłeś jak chodzą poszczególne elementy i ponieważ nie zauważyłeś nic podejrzanego wymieniłeś N75.
I znów przytoczę mądre zdanie:
Cytat: Miro
Bo najpierw trzeba dokładnie zdiagnozowac problem,a potem kupować części.
Ja już od dłuższego czas też mam niewielkie przeładowania turbiny, ale trybu awaryjnego nie łapię i w miarę możliwości (a raczej czasu) sprawdzam kolejne elmenty, ale nic nie kupuję dopóki nie będę miał 100% pewności, że coś jest ewidentnie do wymiany.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #83 - Środa, 27.08.2008, 09:53:57 - NIEPRZECZYTANA »

masz na myśli zapchany kolektor już za EGR? czy jest drożny? EGR czyściłem a za nim nic nie ruszałem. Siłownik chodzi bez zarzutów.
Zapisane
mirass Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław/Oborniki Śl.
Samochód: była Ibiza 1,8 T 20VT jest Golf VII R

« Odpowiedz #84 - Środa, 27.08.2008, 14:54:14 - NIEPRZECZYTANA »

po logu widać że masz przypieczone kierownice - kierownice mają opór w pewnym momencie. bez ingerencji turbiniarzy nie obędzie się. wypiaskuj ja i będzie ok
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #85 - Środa, 27.08.2008, 19:07:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mirass
po logu widać że masz przypieczone kierownice
Więc jednak się zacinają.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #86 - Czwartek, 28.08.2008, 09:14:53 - NIEPRZECZYTANA »

Byłem wczoraj u fachowców i stwierdzili, że jednak nie schodzi sztanga do samego dołu...KKKKris - wyciągałeś swoją dmuchawkę z Variotki? Da się ją wyciągnąć do góry??
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #87 - Czwartek, 28.08.2008, 09:41:12 - NIEPRZECZYTANA »

Nie miałem tej "przyjemności" . Przy pierwszych przeładowaniach zdrowo poganiałem autko na wysokich obrotach i zbiornik paliwa zrobił swoje. U mnie dużo pomogło, ale nie miałem aż takich ciśnień jak u Ciebie, trochę leiej mi to chodziło.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #88 - Poniedziałek, 01.09.2008, 21:21:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam po krótkiej przerwie. Właśnie skończyłem składać turbawkę- kierownice były zapieczone - a właściwie na płaskiej powierzchni turbiny do których przylegają kierownice - tam przyrdzewiało i turbinka kulała. Nadmieniam, że o dziwo na pierścieniu i rolkach - śladu nalotów itp. jutro montaż i próba. dodam, że w jednej z firm w W-wie krzyknęli sobie za wyczyszczenie z demontażem 1000 zł  :o  Mi wyszło niecałe 200. Pozdrawiam
p. s. KKKKris - da się wyjąć turbawkę górą - trzeba dolot tylko ściągnąć, który też wyczyścić warto. Pozdro
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #89 - Poniedziałek, 01.09.2008, 21:58:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
trzeba dolot tylko ściągnąć, który też wyczyścić warto.
Chyba warto. Na razie spalanie wg kompa jest mniejsze o ok 10%. Ciekawe jak wyjdzie z dystrybutora.
Zapisane

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Skocz do: