Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
turbina przeladowuje
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
11
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: turbina przeladowuje (Przeczytany 116199 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #60 -
Czwartek, 21.08.2008, 14:44:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: nitka
czasem nie do końca domyka się klapa odcinająca powietrze w EGR.
Masz na myśli "grzybek" w EGR, czy tą przepustnicę obok EGR?
Zapisane
nitka
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #61 -
Czwartek, 21.08.2008, 15:53:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
przepustnicę obok EGR - Grzybek chodzi dobrze - czyściłem EGR i sprawny
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #62 -
Czwartek, 21.08.2008, 19:49:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Przepustnicda powinna być stale otwarta, dopiero po wyłączeniu zapłonu na krótko się zamyka i za chwilę znów otwiera. Wiem, że i bez tej przepustnicy autka jeżdżą. Nie bardzo wiem jak zaobserwowałeś, że się nie domyka. Ona jest tylko chwilę zamknięta. No i problem by był gdyby się nie otwierała do końca. Pomiar ciśnienia jest przed nią, więc jeśli byłaby prawie zamknięta to chyba ciśnienie byłoby duże, ale mały przepływ. Tworzyłoby się "wąskie gardło"
Nie masz przypadkiem silnika ALH? ECU jest od nigo.
Zapisane
nitka
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #63 -
Piątek, 22.08.2008, 18:57:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
tak ALH - zauważyłem podczas gaszenia - kolega gasił silnik a ja obserwowałem przepustniczkę - jak się do końca zamknie to po chwili od wyłączenia silnika jest specyficzny odgłos "cmok" podczas otwierania się jej do stanu spoczynkowego.
Napisano: Czwartek, 21.08.2008, 21:32:17
no i chyba sprawa jest jasna... Sztanga nie opada całkowicie na dół... dopiero jak się dmuchnie w wężyk to spada do końca - lipa!
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #64 -
Piątek, 22.08.2008, 19:35:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
No to pozostaje sprawdzić czy to siłownik, czy kierownice się zacinają.
PS. dotarł drugi email? Jak nie to mogę wysłać dopiero w pn z pracy
Zapisane
nitka
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #65 -
Piątek, 22.08.2008, 21:05:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeszcze mam pytanie- Czy podczas pełnej mocy sztanga od turbo powinna być podciągnięta czy opuszczona?KKKKris mail nie dotarł.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #66 -
Piątek, 22.08.2008, 21:27:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: nitka
KKKKris mail nie dotarł.
No to do poniedziałku. Net w domu nie jest relacyjny.
Cytat: nitka
Czy podczas pełnej mocy sztanga od turbo powinna być podciągnięta czy opuszczona?
Kiedyś tak mi odpowiedziano:
"sterowanie turbiną VTG jest na podcisnieniu , odpalasz -silownik wciaga sztange (pozycja max cisnienie turbiny ) ,depczesz /cisnienie w dolocie rosnie do zadanego z mapy ,N75 zmniejsza podcisnienie i grucha na turbo popuszcza sztange /cisnienie w dolocie jest ograniczane
Na poczatku kiedy przyspieszasz kierownice sa ustawione tak ze kat ataku spalin na lopatki jest najwiekszy i turbo pompuje z max mozliwa wydajnoscia zalezna od "obiciazenia" turbo(przekroje rur w dolocie i takie tam) oraz dynamiki gazow wylotowych. Takie polozenie kierownic uzyskujesz puszczajac cale podcisnienie z vacum pompy na silownik (N75 zamkniety, wsp wypelnienia impulsu w 4 polu 011 minimalny).
Jak sobie tak przyspieszasz w pewnym momencie dynamika gazow wylotowych jest tak duza, ze cisnienie w dolocie wytwarzane przez turbo staje sie za duze i zeby je ograniczyc ecu wysterowuje (owtiera impulsowo, wypelnienie na pozycji 4 w kanale 011 rosnie) n75 powodujac zmniejszanie podcisnienia podawanego na szilownik, w ktorym sprezyna zaczyna "wypychac sztange" - bez podcisnienia, kiedy zawor n75 jest zupelnie otawrty i pompa vacum nie wysysa powietrza z silownika sprezyna ustawia kierownice tak, ze kat natarcia jest najmniejszy -> najmniejsza wydajnosc turbo.
Caly proces jest tak naprawde regulacja, ecu reguluje cisnienie na wyjsciu turbo na podstawie wartosci zadanej z mapy za pomoca wysterowania zaworka n75. "
Zapisane
nitka
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #67 -
Sobota, 23.08.2008, 12:42:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
hm.. dodatkowo po zmianie zaworków N75 z N18 klapa gasząca (odcinająca powietrze przy EGR) nie zamyka się do końca i silnik telepie przy gaszeniu. Już zgłupiałem - nie wiem co mam uszkodzone.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #68 -
Sobota, 23.08.2008, 12:54:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: nitka
Już zgłupiałem - nie wiem co mam uszkodzone.
Cytat: nitka
no i chyba sprawa jest jasna... Sztanga nie opada całkowicie na dół... dopiero jak się dmuchnie w wężyk to spada do końca - lipa!
To jest przyczyna przeładowania. Po zamianie zaworków też przeładowuje?
No i czy wężyki połączone prawidłowo?
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 23.08.2008, 12:56:12 wysłane przez KKKKris
»
Zapisane
nitka
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #69 -
Sobota, 23.08.2008, 14:49:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
no po zmianie też przeładowuje. Sztanga teraz opada na sam dół i nadal to samo. Wężyki podłączone ok. Będę dziś działał dalej. Szkoda że nie mam kanału bo bym chociaż turbawkę wyjął i zobaczył jak chodzą kierownice. Chyba że to wina mieszka...
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #70 -
Sobota, 23.08.2008, 15:09:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Moższ próbować od góry. Siłownik jest przykręcony od spodu do takiej blachy dwoma nakrętkami M6. Wtedy ciągnąc za gruchę, będziesz miał jakieś pojęcie jak chodzą kierownice. Tylko trzba zdjąć węża do EGRa i sam EGR. Żeby wyjąć siłownik chyba trzeba demontować kolektor - przynajmniej ja tak robiłem. U mnie klucz imbusowy, ale trafiają się torxy. Uszczelka pod kolektor jest metalowa i raczej nadaje się do ponowngo użycia. Ja kupiłem nową (10PLN), ale i tak zostawiłem starą. Problem jest z zabezpieczeniem na dźwigni kierownic - ciężko ją zdjąć. Mnie przy demontażu spadła i zginęła, musiałem szukać innej. U mnie po podniesieniu dźwigni kierownic bez gruchy wystarczy j ą lekko ruszyć i sama opada do dołu.
Zapisane
nitka
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #71 -
Sobota, 23.08.2008, 20:07:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
jeszcze raz sprawdziłem wężyki, i nic z tego. Teraz siłownik spada na sam dół. Nadal pompuje 2500bara. Więc albo mam pecha i obydwa zaworki N 18 i N75 są niesprawne albo już nie mam pomysłów. A może to jest jakiś błąd czujnika doładowania?? Można to sprawdzić jakoś? nie mam już siły do tego auta...
żebym jeszcze stosował PSJ ale nie- jeżdżę dynamicznie. Kto wymyślił tą zmienną geometrię...
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #72 -
Sobota, 23.08.2008, 20:55:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czujnik ciśnienia jak padnie to nie daje pomiaru. Bardzo dużą rzadkością jest jego uszkodzenie polegające na oszukiwaniu pomiaru.
Zapisane
nitka
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #73 -
Niedziela, 24.08.2008, 15:56:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
oto logi easy settings - blok 011
ruszałem dzisiaj sztangą i wszystko chodzi ok. Spada na sam dół a o to przecież chodzi żeby nie przeładowywyała. NIe mam już pomysłów
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 24.08.2008, 15:59:03 wysłane przez nitka
»
Zapisane
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
Odp: turbina przeladowuje
«
Odpowiedz #74 -
Niedziela, 24.08.2008, 16:05:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
NIe mam już pomysłów
W wawce masz kilku speców od TDI,którzy w pare minut zdiagnozują Twój problem.
Zapisane
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
11
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
turbina przeladowuje
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...