+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: turbina przeladowuje  (Przeczytany 116220 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #60 - Czwartek, 21.08.2008, 14:44:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
czasem nie do końca domyka się klapa odcinająca powietrze w EGR.
Masz na myśli "grzybek" w EGR, czy tą przepustnicę obok EGR?
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #61 - Czwartek, 21.08.2008, 15:53:04 - NIEPRZECZYTANA »

przepustnicę obok EGR - Grzybek chodzi dobrze - czyściłem EGR i sprawny
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #62 - Czwartek, 21.08.2008, 19:49:59 - NIEPRZECZYTANA »

Przepustnicda powinna być stale otwarta, dopiero po wyłączeniu zapłonu na krótko się zamyka i za chwilę znów otwiera. Wiem, że i bez tej przepustnicy autka jeżdżą. Nie bardzo wiem jak zaobserwowałeś, że się nie domyka. Ona jest tylko chwilę zamknięta. No i problem by był gdyby się nie otwierała do końca. Pomiar ciśnienia jest przed nią, więc jeśli byłaby prawie zamknięta to chyba ciśnienie byłoby duże, ale mały przepływ. Tworzyłoby się "wąskie gardło"

Nie masz przypadkiem silnika ALH? ECU jest od nigo.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #63 - Piątek, 22.08.2008, 18:57:04 - NIEPRZECZYTANA »

tak ALH - zauważyłem podczas gaszenia - kolega gasił silnik a ja obserwowałem przepustniczkę - jak się do końca zamknie to po chwili od wyłączenia silnika jest specyficzny odgłos "cmok" podczas otwierania się jej do stanu spoczynkowego.

Napisano: Czwartek, 21.08.2008, 21:32:17


no i chyba sprawa jest jasna... Sztanga nie opada całkowicie na dół... dopiero jak się dmuchnie w wężyk to spada do końca - lipa!
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #64 - Piątek, 22.08.2008, 19:35:40 - NIEPRZECZYTANA »

No to pozostaje sprawdzić czy to siłownik, czy kierownice się zacinają.
PS. dotarł drugi email? Jak nie to mogę wysłać dopiero w pn z pracy
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #65 - Piątek, 22.08.2008, 21:05:13 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze mam pytanie- Czy podczas pełnej mocy sztanga od turbo powinna być podciągnięta czy opuszczona?KKKKris mail nie dotarł.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #66 - Piątek, 22.08.2008, 21:27:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
KKKKris mail nie dotarł.
No to do poniedziałku. Net w domu nie jest relacyjny.
Cytat: nitka
Czy podczas pełnej mocy sztanga od turbo powinna być podciągnięta czy opuszczona?
Kiedyś tak mi odpowiedziano:
"sterowanie turbiną VTG jest na podcisnieniu , odpalasz -silownik wciaga sztange (pozycja max cisnienie turbiny ) ,depczesz /cisnienie w dolocie rosnie do zadanego z mapy ,N75 zmniejsza podcisnienie i grucha na turbo popuszcza sztange /cisnienie w dolocie jest ograniczane

Na poczatku kiedy przyspieszasz kierownice sa ustawione tak ze kat ataku spalin na lopatki jest najwiekszy i turbo pompuje z max mozliwa wydajnoscia zalezna od "obiciazenia" turbo(przekroje rur w dolocie i takie tam) oraz dynamiki gazow wylotowych. Takie polozenie kierownic uzyskujesz puszczajac cale podcisnienie z vacum pompy na silownik (N75 zamkniety, wsp wypelnienia impulsu w 4 polu 011 minimalny).
Jak sobie tak przyspieszasz w pewnym momencie dynamika gazow wylotowych jest tak duza, ze cisnienie w dolocie wytwarzane przez turbo staje sie za duze i zeby je ograniczyc ecu wysterowuje (owtiera impulsowo, wypelnienie na pozycji 4 w kanale 011 rosnie) n75 powodujac zmniejszanie podcisnienia podawanego na szilownik, w ktorym sprezyna zaczyna "wypychac sztange" - bez podcisnienia, kiedy zawor n75 jest zupelnie otawrty i pompa vacum nie wysysa powietrza z silownika sprezyna ustawia kierownice tak, ze kat natarcia jest najmniejszy -> najmniejsza wydajnosc turbo.

Caly proces jest tak naprawde regulacja, ecu reguluje cisnienie na wyjsciu turbo na podstawie wartosci zadanej z mapy za pomoca wysterowania zaworka n75. "
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #67 - Sobota, 23.08.2008, 12:42:28 - NIEPRZECZYTANA »

hm.. dodatkowo po zmianie zaworków N75 z N18 klapa gasząca (odcinająca powietrze przy EGR) nie zamyka się do końca i silnik telepie przy gaszeniu. Już zgłupiałem - nie wiem co mam uszkodzone.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #68 - Sobota, 23.08.2008, 12:54:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nitka
Już zgłupiałem - nie wiem co mam uszkodzone.
Cytat: nitka
no i chyba sprawa jest jasna... Sztanga nie opada całkowicie na dół... dopiero jak się dmuchnie w wężyk to spada do końca - lipa!
To jest przyczyna przeładowania. Po zamianie zaworków też przeładowuje?
No i czy wężyki połączone prawidłowo?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 23.08.2008, 12:56:12 wysłane przez KKKKris » Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #69 - Sobota, 23.08.2008, 14:49:21 - NIEPRZECZYTANA »

no po zmianie też przeładowuje. Sztanga teraz opada na sam dół i nadal to samo. Wężyki podłączone ok. Będę dziś działał dalej. Szkoda że nie mam kanału bo bym chociaż turbawkę wyjął i zobaczył jak chodzą kierownice. Chyba że to wina mieszka...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #70 - Sobota, 23.08.2008, 15:09:32 - NIEPRZECZYTANA »

Moższ próbować od góry. Siłownik jest przykręcony od spodu do takiej blachy dwoma nakrętkami M6. Wtedy ciągnąc za gruchę, będziesz miał jakieś pojęcie jak chodzą kierownice. Tylko trzba zdjąć węża do EGRa i sam EGR. Żeby wyjąć siłownik chyba trzeba demontować kolektor - przynajmniej ja tak robiłem. U mnie klucz imbusowy, ale trafiają się torxy. Uszczelka pod kolektor jest metalowa i raczej nadaje się do ponowngo użycia. Ja kupiłem nową (10PLN), ale i tak zostawiłem starą. Problem jest z zabezpieczeniem na dźwigni kierownic - ciężko ją zdjąć. Mnie przy demontażu spadła i zginęła, musiałem szukać innej. U mnie po podniesieniu dźwigni kierownic bez gruchy wystarczy j ą lekko ruszyć i sama opada do dołu.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #71 - Sobota, 23.08.2008, 20:07:53 - NIEPRZECZYTANA »

jeszcze raz sprawdziłem wężyki, i nic z tego. Teraz siłownik spada na sam dół. Nadal pompuje 2500bara. Więc albo mam pecha i obydwa zaworki N 18 i N75 są niesprawne albo już nie mam pomysłów. A może to jest jakiś błąd czujnika doładowania?? Można to sprawdzić jakoś? nie mam już siły do tego auta...
żebym jeszcze stosował PSJ ale nie- jeżdżę dynamicznie. Kto wymyślił tą zmienną geometrię... :'(
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #72 - Sobota, 23.08.2008, 20:55:30 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik ciśnienia jak padnie to nie daje pomiaru. Bardzo dużą rzadkością jest jego uszkodzenie polegające na oszukiwaniu pomiaru.
Zapisane

nitka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #73 - Niedziela, 24.08.2008, 15:56:46 - NIEPRZECZYTANA »

oto logi easy settings - blok 011
ruszałem dzisiaj sztangą i wszystko chodzi ok. Spada na sam dół a o to przecież chodzi żeby nie przeładowywyała. NIe mam już pomysłów
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 24.08.2008, 15:59:03 wysłane przez nitka » Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #74 - Niedziela, 24.08.2008, 16:05:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
NIe mam już pomysłów
W wawce masz kilku speców od TDI,którzy w pare minut zdiagnozują Twój problem.
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» turbina przeladowuje
Skocz do: