+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» jaki olej?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 28   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jaki olej?  (Przeczytany 298187 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
pestkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km

« Wtorek, 13.02.2007, 09:12:59 - NIEPRZECZYTANA »

Muszę wymienić olej w moim silniku 1.9 TDi ASV rocznik 2000 110km z box 20km.Przebieg 120 tyś. Mam problem bo nie wiem jakim  był ten silnik zalany wczesniej olejem.nie ma zadnej kartki przy silniku a nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem.Nie chodzi mi o wymiane w ASO.Jaki olej polecacie do takiego silnika?
czy lać do niego MObila 5W40 z normą 505.01?I czy tylką z taka normą?
Z góry dziękuje za info


Cytuj
Lista norm:

    VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
    VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
    VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
    VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
    VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
    VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.
    VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
    VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
    VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
    VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).
    VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.
« Ostatnia zmiana: Środa, 27.01.2016, 21:57:18 wysłane przez raby » Zapisane
Kashi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: Leon '04, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 13.02.2007, 10:11:15 - NIEPRZECZYTANA »

Mam ten sam problem co i ty
ten sam silnik i brak informacji
chetnie uslysze jakies porady
Zapisane

1.9 Leon TS '04
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 13.02.2007, 10:19:11 - NIEPRZECZYTANA »

Jak Wam nie bierze oleju to wlejcie Mobil1 5W40 i obserwujcie czy nie pojawią się wycieki.

Możesz też wlać 505.00.

Zawsze też możecie przejść na 10W40 Mobila.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 13.02.2007, 10:38:00 - NIEPRZECZYTANA »

Jak lubisz przycisnąć turbinkę to lej coś dobrego, może być Mobilek...
Ważne żebyś lał pełny syntetyk, cyfra przed "W" w oznaczeniu nie ma
aż takiego wielkiego znaczenia, określa lepkość oleju zimnego, po
odjęciu od niej 35 otrzymuje się minimalną temp. bezpiecznego rozruchu,
np. 5W40 pozwala na rozruch przy 5-35 = -30°C...
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 13.02.2007, 10:51:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Możesz też wlać 505.00.

To jak w końcu jest z tą normą olejów do pompowtryskiwaczy?
505.00
505.01
504.00
507.00
 :?:  :?:  :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 13.02.2007, 10:59:21 - NIEPRZECZYTANA »

505.00 nie jest do pompek...

Koledzy mają "zwykłe" TDI,na pompie VP.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 13.02.2007, 11:21:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Koledzy mają "zwykłe" TDI,na pompie VP.

Kurcze, jakoś wydawało mi się, że 110KM ASV to PD... dzięki za sprostowanie  :ok:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
pestkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 13.02.2007, 11:35:07 - NIEPRZECZYTANA »

MIro- czyli lać 5W40 np.Mobila z normą 505.00

oleju mi nie bierze

Ale właśnie nie wiem co moze być z rozszczelnieniem,tymbardziej ze wybieram sie w trase.
Myśle o 10W40 i mam sie trzymać normy 505.00.tak?
Norma 505.01 jest dla wolgswagenowskich silników z pompowtryskiwaczami tak?
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 13.02.2007, 11:38:24 - NIEPRZECZYTANA »

Norma 505.00 to minimum dla Twojego silnika,nie ma przeszkody by lać lepszy olej np 505.01

Jeżeli jesteś pewien tych 120tys przebiegu,to wlej raczej pełen syntetyk.
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 13.02.2007, 11:39:35 - NIEPRZECZYTANA »

ASV to VP.
Ja tez nie bylem pewny ale tez nie chcialem sie bawic tak jak pisze Miro i dlatego od razu nalazlem 10W40 z Mobile Performance (czy jakos tak) autko pali super i nie narzekam.
Mysle ze najlepsze rozwiazanie jak sie nie jest pewnym co bylo wczesniej.
Moj silniczek ma juz 150kkm wiec tez nie zaszkodzi taka zmiana (w koncu kiedys i tak bym musial)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
pestkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 13.02.2007, 11:49:50 - NIEPRZECZYTANA »

z tym bawieniem ...no jest to jakieś wyjscie ale czasowo nie domagam nie bedzie mnie z 1,5 mieczha w kraju a musze pokonac za pare dni 1200km
dzieki za info
Zapisane
dyzio Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zdolnyśląsk
Samochód: Ibiza, 1.9 TDI AGR+

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 13.02.2007, 18:54:09 - NIEPRZECZYTANA »

Też miałem taki problem jak kupiłem swoja ibizke i zalałem Castrol TXT pełen syntetyk. Mam przebieg 150000. Przejechałem jakieś 7tys na tym oleju.  Ubyło mi jakies 3 mm na bagnecie(mówią ze to normalne przy tych silnikach).
Zapisane

Seat Ibiza TDI AGR+ by Mirass ok 170KM 370Nm
Kashi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice
Samochód: Leon '04, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 13.02.2007, 19:51:09 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mysle o jakims polsyntetyku
mimo ze oleju nie bierze ale 150tys km juz ma
Zapisane

1.9 Leon TS '04
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 13.02.2007, 22:26:16 - NIEPRZECZYTANA »

Mam Shell Helix Ultra 5W40 od 20tysi. Wcześniej był Aral ale nie pamietam jaki dokładnie poprzedni właściciel lał. I śmiga łasdnie
Wg. książki obsługi:
Do VP 505.00
Do PD 505.01 koniecznie :!:
Wielosezonowe oleje syntetyczne odpowiadające klasie jakosciowej VW 505.00
to SAE 5W30, 5W40 SAE 10W30, 10W40.   Zastosowanie od -30st.C do +40st.C
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
maciek
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 13.02.2007, 22:55:54 - NIEPRZECZYTANA »

Siemka.Gdy kupiłem moją cordi miała 65000km,nie wiedziałem na jakim chodziła oleju więc zalałem castrol 10w-40MAGNATEC-półsyntetyk.Wymieniam co15000km.Teraz ma191000 i od wym do wym obniża się poziom na bagnecie z maxa do połowy.POZDRO
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» jaki olej?
Skocz do: