+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» jaki olej?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 28   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jaki olej?  (Przeczytany 298570 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #225 - Czwartek, 03.09.2009, 09:40:39 - NIEPRZECZYTANA »

Popychacze do zmiany, odrazu uszczelniacze zaworowe do zmiany, olej syntetyk 10W-40 i bedzie dobrze.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #226 - Czwartek, 03.09.2009, 16:56:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Kobiety się czepiasz, ma prawo dziewczyna nie wiedzieć....więc po kiego ta ironia?
a) Nie czepiam się, tylko naprowadzam na właściwą nazwę,
b) Nie ironizuję, tylko staram się wyjaśnić.

Na przyszłość może przydać się znajomość poprawnej nazwy.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Skulek Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Olsztynek
Samochód: Cupra 6k2

« Odpowiedz #227 - Czwartek, 03.09.2009, 21:14:01 - NIEPRZECZYTANA »

Minerał dla TDI to śmierć :] Taka mała sugestia... Raczej jak przejdziesz na markowy 10w40 to powinno byc ok. Ja wymieniłem popychacze i niestety nadal przy starcie rano pocykają 1-2sek. i cisza... Motul 10w40 ... Świeżo zalany
Zapisane

Było: AFN -> 185KM@380NM
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #228 - Piątek, 04.09.2009, 07:59:49 - NIEPRZECZYTANA »

Czy ktoś zna argumenty no pojawiające się tutaj opinie odnośnie oleju mineralnego jako zabójczego środka dla silników TDI.

Skoro producent oleju zapewnia, że jego produkt się nadaje. Skoro producent auta zgadza się co do spełnienia normy.
To dlaczego wiele osób uważa inaczej :?:

Takie opinie stawiają pod znakiem zapytania wszystkie normy i zapewnienia producentów oleju, a ja wolałbym wiedzieć co kiedy można, a czego nie można zalewać do konkretnych silników...

A może to tylko tzw. urban legends. Może technologia produkcji olejów mineralnych się zmieniła i nowoczesny olej mineralnie wcale nie zabije TDI np. takiego 1Z czy ALH na pompie wtryskowej...

Zna ktoś odpowiedź popartą sensownymi argumentami :?:

To nie prowokacja, ironia, czy jakakolwiek inna forma złośliwości.
Pytam, bo nie wiem.  ;)
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #229 - Piątek, 04.09.2009, 14:40:56 - NIEPRZECZYTANA »

Ja nie jestem znawcą ale kiedyś gdzieś czytałem że jeśli w silniku są zastosowane hydrauliczne popychacze zaworów to taki silnik konstrukcyjnie nie jest przygotowany na smarowanie olejem mineralnym. Była to wypowiedz jakiegoś gościa z serwisu VW na pytanie właśnie jaki olej stosować do takich silników tylko już nie pamiętam gdzie to czytałem.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #230 - Piątek, 04.09.2009, 21:02:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: burbur
że jeśli w silniku są zastosowane hydrauliczne popychacze zaworów to taki silnik konstrukcyjnie nie jest przygotowany na smarowanie olejem mineralnym. Była to wypowiedz jakiegoś gościa z serwisu VW na pytanie właśnie jaki olej stosować do takich silników tylko już nie pamiętam gdzie to czytałem.
Tak samo.
Cytat: Skulek
Ja wymieniłem popychacze i niestety nadal przy starcie rano pocykają 1-2sek. i cisza...
Nie przesadzaj, w końcu mija chwila zanim się napełnią olejem.
Zapisane

andre7725 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin
Samochód: Toledo '00, 1.9 TDI AHF+ by Tune-Up

« Odpowiedz #231 - Piątek, 04.09.2009, 21:11:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Cytat: SkulekJa wymieniłem popychacze i niestety nadal przy starcie rano pocykają 1-2sek. i cisza...
Nie przesadzaj, w końcu mija chwila zanim się napełnią olejem.

A więc normą jest ze popychacze po odpaleniu chwile słychac?? Niedawno wymieniałem i właśnie po odpaleniu słysze je przez 1-2 sekundy. Olej 10w40 mobil
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #232 - Piątek, 04.09.2009, 21:16:59 - NIEPRZECZYTANA »

Oczywiście i to im dłużej auto stoi nie jeżdżone tym dłużej cykają. W końcu grawitacja jest nieubłagana i zawsze trochę oleju spłynie z popychaczy. No i mija też chwila po odpaleniu zanim wzrośnie w nich ciśnienie. U mnie jest tak samo, jak auto stoi tydzień nie odpalane to słychać je kilka sekund.
Zapisane

andre7725 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin
Samochód: Toledo '00, 1.9 TDI AHF+ by Tune-Up

« Odpowiedz #233 - Sobota, 05.09.2009, 08:04:10 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, ale piszesz że jak postoi dłużej to cykają. Ja np wracam o 22 a wyjeżdzam rano o 7. Czyli 9 godzin między zgaszeniem a ponownym odpaleniem. I wtedy właśnie cykają 1-2 sekundy. Tak ma być??
Zapisane
jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #234 - Sobota, 05.09.2009, 16:32:01 - NIEPRZECZYTANA »

a wymiana popychaczy to drogi interes? umnie szkanki cykaja dosc dlugo  przestaja dopiero  po przejechaniu ok. 10km, silniczek raz pieknie mruczy a raz chodzi jak traktor, nie wiem od czego to zależy ale na pewno coś jest nie tak
« Ostatnia zmiana: Sobota, 05.09.2009, 16:33:40 wysłane przez jarq » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #235 - Sobota, 05.09.2009, 18:52:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: andre7725
I wtedy właśnie cykają 1-2 sekundy. Tak ma być??
To jest jak najbnardziej w normie.
Nie szukaj na siłę usterek.
Zapisane

andre7725 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin
Samochód: Toledo '00, 1.9 TDI AHF+ by Tune-Up

« Odpowiedz #236 - Niedziela, 06.09.2009, 20:32:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Nie szukaj na siłę usterek.

Nie szukam, ale jestem troche pewnie przewrażliwiony na tym punkcie. Zobacz tutaj.http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=7339.msg179006#msg179006
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #237 - Niedziela, 06.09.2009, 21:17:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: andre7725
Musiał być jakiś ewenement. Jakoś nikt nie spotkał się z czymś takim.
Zapisane

andre7725 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin
Samochód: Toledo '00, 1.9 TDI AHF+ by Tune-Up

« Odpowiedz #238 - Poniedziałek, 07.09.2009, 20:07:29 - NIEPRZECZYTANA »

No sam widzisz, więc poprostu sie upewniam jak to jest  z tymi szklankami.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 07.09.2009, 20:08:30 wysłane przez andre7725 » Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #239 - Poniedziałek, 07.09.2009, 20:12:28 - NIEPRZECZYTANA »

pojutrze jadę wymienić olej. Mobil 10W40 za/przeciw? (na tym jeżdżę teraz) jakieś typy co do zmiany oleju?
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» jaki olej?
Skocz do: