+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» jaki olej?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 28   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jaki olej?  (Przeczytany 298559 razy)
0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #120 - Poniedziałek, 11.08.2008, 09:08:01 - NIEPRZECZYTANA »

W niektórych autkach wymienia się tylko wkład. Obudowa filtra jest odkręcana a pod nią jest papirowy wkład. U mnie przy licznikowym przebiegu 170kkm zalałem 5W50 i po 10kkm ubyło ok. 3mm na miarce.
Zapisane

Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #121 - Poniedziałek, 11.08.2008, 11:41:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
W TDI'kach wymienia się tylko wkład filtra - nie cały filtr...
Nie we wszystkich. U mnie wymienia się cały filtr, w nowszych TDI tylko wkład filtra.

Cytat: macko
5W40 czy 10W40 przebieg 118tys
Zdecydowanie 5W40, np. Motul Specific 505.01
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 11.08.2008, 11:44:47 wysłane przez Rene » Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

macko Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Leżajsk
Samochód: Ibiza 6L 2003r 1.4 TDi AMF

« Odpowiedz #122 - Poniedziałek, 11.08.2008, 12:23:24 - NIEPRZECZYTANA »

czyli ten  http://www.allegro.pl/item409772148_motul_specific_505_01_5l_hurt_gliwice_tanio.html   ?? :) dzięki za porady
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 11.08.2008, 12:39:49 wysłane przez macko » Zapisane
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #123 - Poniedziałek, 11.08.2008, 15:57:47 - NIEPRZECZYTANA »

hmm, jakiś taki tani na tej aukcji. Na innych kosztuje ok. 180 zł. Ja, podobnie zresztą jak wielu innych,  kupowałem od użytkownika mammoth2002: http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=573622
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

mar85ibiza95
Gość



« Odpowiedz #124 - Czwartek, 11.09.2008, 22:24:40 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.. wiem ze tematy tego typu już były, ale jednak prosiłbym o zapoznanie sie z tym konkretnym przypadkiem :P

Na wstępie chciałem sie pochwalic ze zamieniłem ibizke 95 TD (AAZ) na Toledo II 99r. 1,9TDI 110km (AHF), jak go ładnie umyje:P i bede miał troche czasu to wrzuce do "naszych aut" :P

Do rzeczy:
Nie wiem jaki zalać olej na druga wymiane... Za pierwszym razem zalałem go Shell helix Diesel 10w40, bo nie wiedziałem co było wczesniej, wiec uznalem połsyntetyka za najrozsadniejsze wyjscie.

Po przejechaniu 7.000km wział mi NIE WIECEJ niz 200ml co wydaje sie byc niezłym wynikiem gdyż troszke go cisłem szczegolnie na autostradzie praktycznie za kazdym razem 160-190 miejscami troche szybciej :P

Samochod ma na liczniki 158.000 km, kupilem go jak mial 148.000 jest serwisowany do konca 2005roku i w listopadzie 2005 roku mial na pewno 134.000km... w zasadzie mam jakies podstawy i powody aby wierzyc w ten przebieg, ale wole załozyc ze nie ma wiecej niz 210tys :P

Moc seryjna wedlug papierów 110km i 235Nm na hamowni wyszlo 122km i 245 Nm wiec serie trzyma chyba lepiej niz bardzo dobrze :) 12km i 10Nm bonusu to chyba jest bardzo OK w 9letnim aucie biorac pod uwage ze to VP a nie PD (gdzie te bonusy mocy sa wieksze)

Zmienilem soft u Ali'ego, ale na taki bardzo lajtowy, obecnie jest 137km i 298Nm i własnie z tego powodu myslalem nad tym, zeby zalac go czyms lepszym. Chodzi mi po glowie pelny syntetyk MOTULA 5w40 8100 xCess. Ale boje sie troche... nie chce zeby sie cos zlego stalo.. i nie mam na mysli wyciekow... bo zawsze moge przejsc niemal od razu spowrotem na polsyntetyk, Powiedzcie mi co innego niepowołanego moze sie stac jesli ta wymiana na full syntetyk by mu zaszkodzila ??

I doradzcie mi cos czy warto bawic sie w takie "zabiegi" przechodzic na tego pelnego syntetyka ?? czy moze sobie podarowac...   

używaj opcji szukaj bo nastepnym razem będzie nagroda...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 12.09.2008, 07:18:58 wysłane przez daniels » Zapisane
Wojtach Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI

« Odpowiedz #125 - Czwartek, 11.09.2008, 23:48:03 - NIEPRZECZYTANA »

Przeczytaj ten artykuł może coś Ci pomorze ja bym lał syntetyk, jeżeli chcesz taniej to półsyntetyk.

http://www.autocentrum.pl/go/338__Syntetyczny_olej_silnikowy_%26%238211%3B_zalety%2C_wady_i_mity__1740329131.html
Zapisane
Fifker
Gość



« Odpowiedz #126 - Piątek, 12.09.2008, 06:42:13 - NIEPRZECZYTANA »

10 W 40
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #127 - Piątek, 12.09.2008, 07:15:43 - NIEPRZECZYTANA »

Ja w ten rocznik zalałem 5W50 i napewno nie doleję do wymiany, choć turbinka trochę smaruje dolot.
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #128 - Piątek, 12.09.2008, 08:00:20 - NIEPRZECZYTANA »

Ja wlasnie tez u siebie leje teraz motula polsyntetyka, i zastanawiam sie czy nie zalac go syntetykiem, przebieg to 155tys. W/g tego artykul nic nie powinno sie stac ;)
Zapisane
Kuman
Gość



« Odpowiedz #129 - Piątek, 12.09.2008, 14:17:09 - NIEPRZECZYTANA »

Ja do Golfa AFN 220tys przelotu lałem Motula 6100+ 10W40 z tym, że w DE śmigał właśnie na pół syntetyku i nie chciałem przechodzić na synetyk.

Do Ibizy ASV 159tys przelotu leję X-Cess 5W40 i wszystko OK, poprzedni właściciel lał Mobila 1 0W40 Turbodiesel.

Znam osobiście przypadek (co prawda Honda Civic VTI B18C4), że po przejściu z pół na pełnego syntetyka wypłukało silnik i brał ponad 1l/1000km. Po zalaniu 6100+ zużycie oleju spadło do normy (wiadomo, że każda Honda pali na VTEC olej).
Zapisane
mar85ibiza95
Gość



« Odpowiedz #130 - Piątek, 12.09.2008, 17:28:16 - NIEPRZECZYTANA »

Wojtach dzieki za tego linka :)

Według artykulu powinno byc ok, chyba sprobuje go wlasnie zalac syntetykiem :D

Kuman a nie wiesz jak to jest z tymi olejami, mam na mysli ze jest cos takiego jak liczba zasadowa TBN ktora okresla zdolnosc do czyszczenia silnika ten olej co mam teraz shell helix 10w40 ma liczbe TBN 10,4  a motul xcess 8100 pelny syntetyk ma 10,3 wiec skoro ten shell nic nie wyplukal to ten motul tez nie powinnien ?? czy zle mysle ?
 

Zapisane
Kuman
Gość



« Odpowiedz #131 - Piątek, 12.09.2008, 20:05:44 - NIEPRZECZYTANA »

mar85ibiza95, Nie mam pojęcia. Z wypłukaniem motoru znam tylko przypadek z Hondą. Najlepsze jest to, że w ASO Honda właśnie zalali motor mający 180tys przelotu właśnie syntetykiem (wcześniej był półsyntetyk).
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #132 - Piątek, 12.09.2008, 21:37:19 - NIEPRZECZYTANA »

Z liczba zasadową w oleju, to akurat im wyzej, tym lepiej, bo ta własciwośc zapogiega nadmiernemu zakwaszaniu sie oleju w czasie uzytkowania, a kwaśny odzcyn oleju powoduje zwiekszona korozje par trących.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mar85ibiza95
Gość



« Odpowiedz #133 - Sobota, 13.09.2008, 17:02:35 - NIEPRZECZYTANA »

Wsumie to zastanawiam sie tez nad motulem polsyntetykiem 10w40 SYNERGIE PLUS tylko ze on ma wlasnie ta liczbe zasadowa TBN dosyc mala bo 8,6mg KOH/g i to mi nie daje troche spokoju :P:P

No nic chyba zarezykuje i zaleje go pelnym syntetykiem motul 5w40 8100 xcess
Zapisane
macko Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Leżajsk
Samochód: Ibiza 6L 2003r 1.4 TDi AMF

« Odpowiedz #134 - Sobota, 20.09.2008, 17:42:20 - NIEPRZECZYTANA »

zdecydowałem że będe kupował Mobil1 jest tańszy jak Motul a i Leemarvin zamieścił wyniki z testów różnych  olei i tam Mobil1 wypadł najlepiej tylko że testowane były oleje do  silników PB/LPG ?? a i jaki byście polecali dokładnie ten Mobil1 konkretna nazwa plz :) Ibi ma  przejechane 120tyś.
Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» jaki olej?
Skocz do: