+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» jaki olej?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 28   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jaki olej?  (Przeczytany 298417 razy)
0 użytkowników i 29 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #195 - Czwartek, 23.07.2009, 21:47:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: edo-ldz
mam pytanko co oznacza liczba 30 badz 40 ??
Zaglądnij na pierwszą stronę tego wątku (dokładniej 4 wypowiedź).
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #196 - Czwartek, 23.07.2009, 22:27:55 - NIEPRZECZYTANA »

Kupilem Castrol Edge 5W30 full synthetic wiec jeszcze mam pytanko co oznacza liczba 30 badz 40 ??
http://www.ravenol.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=8&Itemid=7
Cytuj
Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala ?W? (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.
(...)
Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa ?wytrzymałość oleju?, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C

Indeks lepkości syntetycznych olejów silnikowych zwiera się od 0W do 10W, gdzie często oleje 10W są wytwarzane również jako półsyntetyczne. Oleje oznaczane jako 15W i wyżej są z reguły olejami mineralnymi.
 
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Nikita Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba Coupe '00, 1.9 TDI

« Odpowiedz #197 - Środa, 02.09.2009, 11:39:55 - NIEPRZECZYTANA »

W mojej Cordobie był lany Lotos 15W/40. Chcę zmienić na Motul 4100 15W/50 - http://motul.auto.pl/index.php?p=171.
Tylko właśnie wątplwiości - Motul jest do autek z większym przebiegiem, więc pasuje, ale jednak wygląda na zamianę mineralnego na syntetyk  :huh:  stąd wątpliwości. Czy jednak zostać przy http://motul.auto.pl/index.php?p=172 ?



Juz od dawna jest taki temat i to nie jeden. Szukanie nie boli!
Scalono
« Ostatnia zmiana: Środa, 02.09.2009, 14:55:52 wysłane przez raby » Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #198 - Środa, 02.09.2009, 12:38:39 - NIEPRZECZYTANA »

Według mnie spokojnie możesz wlać tego Motula lub Motul 6100+ 10W/40- ja na takim jeżdze, a wogóle to zmień olej jak najszybciej bo ten silnik nigdy nie powinien jeździć na mineralnym to dla niego zabójstwo. Kogoś kto wlał taki olej do tego silnika to powinno się za ja... powiesić  :nonono:
Zapisane
Nikita Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba Coupe '00, 1.9 TDI

« Odpowiedz #199 - Środa, 02.09.2009, 12:43:55 - NIEPRZECZYTANA »

A dlaczego? Z tego co czytałam jak silnik ma duży przebieg (prawie 200tys u mnie) i bierze olej to lepiej przejść na mineralny.
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #200 - Środa, 02.09.2009, 13:25:59 - NIEPRZECZYTANA »

Nie zmieniaj oleju lotos mineral to super olej polecam wszystkim do TDI :ok:
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #201 - Środa, 02.09.2009, 13:54:52 - NIEPRZECZYTANA »

Żadszy syntetyk na zimnym silniku szypciej "wypełnia" silnik, a w przypadku posiadania turbiny chłodzonej olejem pozwala to na wcześniejszą ostrą jazdę (i bezpieczniejszą jeśli ktoś nie wie jak należy traktować silnik z turbiną), ale jak ktoś ma olej  :P  w głowie to i mineralny w TDI jest ok.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Nikita Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba Coupe '00, 1.9 TDI

« Odpowiedz #202 - Środa, 02.09.2009, 13:58:23 - NIEPRZECZYTANA »

No dobra, ale z kolei czytałam, że przy silnikach już mocno wyeksploatowanych  zmiana z mineralnego na syntetyk może zasyfić silnik czy coś. Tyle że ten Motul jest właśnie do autek wyeksploatowanych, ale też nie jest napisane że jest syntetyczny tylko w technologii syntetycznej - to oznacza to samo?
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #203 - Środa, 02.09.2009, 14:09:12 - NIEPRZECZYTANA »

Do tego silnika można lać tylko olej spełniający normę VW 505.00 jeśli mnie pamięć nie myli. Niestety olej mineralny lotosu nie spełnia takiej normy. Z tym że do silników z dużym przebiegiem powinno się stosować olej mineralny to prawda jednak odnosi się to do starszych samochodów. Volkswagen budując silnik TDI nigdy nie przewidywał że będzie on smarowany olejem mineralnym i nie dopuszczał takiego rozwiązania. Jeśli masz w miarę nowoczesne auto ze skomplikowanym silnikiem i pali ci olej to masz dwa wyjścia - naprawić silnik żeby nie palił oleju lub wymienić auta na inne.   
Zapisane
Nikita Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba Coupe '00, 1.9 TDI

« Odpowiedz #204 - Środa, 02.09.2009, 14:11:00 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra czyli sprawa jasna - zlikwidować przyczynę znikania oleju i zalać Motul 15W/50 :) Dziękuję za pomoc
Zapisane
THOMA$ Mężczyzna
alkoholik niepospolity
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: gdańsk i elbląg
Samochód: TOYOTA COROLLA 2,0 D4D 116HP

« Odpowiedz #205 - Środa, 02.09.2009, 14:12:14 - NIEPRZECZYTANA »

burbur taki olej polecil mi dobry elblaski warsztat ktory specjalizuje sie w grupie vag... notabene mi nie palil oleju a ztego co wiem to u Nikity ucieka a nie sie spala...
Zapisane

nie ważne czym jeździsz.... wazne jak to robisz
Nikita Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba Coupe '00, 1.9 TDI

« Odpowiedz #206 - Środa, 02.09.2009, 14:15:47 - NIEPRZECZYTANA »

Fakt że na stronie Motul są podane 3 oleje do tego silnika i żaden nie jest mineralny. A co się dzieje z olejem jest do wyjaśnienia, niestety wcześniej nie sprawdzałam więc nie wiem od którego momentu olej zaczął znikać.
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #207 - Środa, 02.09.2009, 14:26:10 - NIEPRZECZYTANA »

To napewno nie jest dobry warsztat radze w przyszłości go unikać, założe się że ich specjalizacja kończy się na Golfie II. Takich warsztatów jest pełno dla przykładu kiedyś miałem Fiata Uno 1,5 i pojechałem do warsztatu specjalizującego się właśnie we Fiatach i co powiedzieli mi że silnika 1,5 to w Uno nigdy nie było i gadam głupoty.

Napisano: Środa, 02.09.2009, 15:20:13


Nikita zalej auto Motulem i zobacz co będzie się działo nie wiem jaki masz styl jazdy ale przy ostrym piłowaniu TDI zawsze trochę przepala oleju, pamiętaj żeby kontrolować jego stan na bieżąco bo turbina nie lubi gdy jest go za mało. Nie wiem co może być przyczyną jego ubytku skoro wcześniej nic się nie działo może gdzieś jest wyciek to najlepiej zdiagnozować na kanale. Jeśli masz osłonę pod silnikiem to czasem nawet nie wiesz że cieknie ci olej bo kapie na osłonę i nie zostawia plam pod samochodem
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #208 - Środa, 02.09.2009, 14:33:30 - NIEPRZECZYTANA »

burbur a jak się ma norma producenta do klasy jakościowej oleju i lepkości?
To to samo czy zupełnie coś innego?

Co jeśli mamy dwa niby identyczne oleje (ta sama klasa jakościowa i ta sama lepkość) ale jeden spełnia normę producenta auta, a drugi nie?

A tak swoją drogą to:
Cytat: burbur
Do tego silnika można lać tylko olej spełniający normę VW 505.00 jeśli mnie pamięć nie myli. Niestety olej mineralny lotosu nie spełnia takiej normy.
nie jest zgodne z prawdą. Patrz tu: http://www.lotos.pl/konsumencki/produkty/oleje_lotos/408_lotos_mineralny_15w_40
« Ostatnia zmiana: Środa, 02.09.2009, 14:36:41 wysłane przez tchopz » Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #209 - Środa, 02.09.2009, 15:00:07 - NIEPRZECZYTANA »

Jest zgodne z prawdą mówimy tu o oleju Lotos Diesel a nie Lotos Mineralny patrz tu http://www.lotos.pl/konsumencki/produkty/oleje_lotos/409_lotos_diesel_15w_40

pozatym co do tej normy nie jestem na 100% pewny pisałem z pamięci możliwe że jest to norma VW 505.01 ale to musiałbym poszukać.
Zapisane
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» jaki olej?
Skocz do: