+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozladowujacy sie akumulator
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: rozladowujacy sie akumulator  (Przeczytany 70567 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 20.06.2011, 10:10:10 - NIEPRZECZYTANA »

Dokładnie, podczas odpalania aku jest najbardziej obciążony, rozrusznik pobiera wtedy w zależności od auta jakieś 200 A, 10 odpaleń przy starym aku które do tego stało bez doładowywania przez jakieś 2 tyg jak piszesz w zupełności mogło wystarczyć do rozładowania aku...
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #31 - Poniedziałek, 20.06.2011, 13:21:28 - NIEPRZECZYTANA »

No i sprawa sie wyjasnila orginalne radio gamma 4 robilo tez robote... a wiec czasem nie wylaczalo sie do konca i pobieralo 0.4 ampera orginalnie jest tak ze po wyciagnieciu kluczyka sie wylacza a ono czasem tego nie robilo dzis wchodze do auta a slysze szumi w glosnikach. Radio dalem na off i pobor pradu wyszedl z 0.45 na 0.08 ... zobaczymy
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #32 - Poniedziałek, 20.06.2011, 19:14:14 - NIEPRZECZYTANA »

Może stacyjka nie do końca odbija?
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 20.06.2011, 22:01:27 - NIEPRZECZYTANA »

odbija radio bylo chyba grzebane... na drugim jest ok
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
ic3ek
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Audi A4 , Ibiza 6L

« Odpowiedz #34 - Wtorek, 28.02.2012, 18:13:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Otóż mam koledzy problem, Moje autko to Ibiza 6L 03r. i mam problemz rozładowywujacym sie akumulatorem.
Sprawdziłem pobór prądu i tak przy podładzonych wszystkich odbiornikach "radio,alarm,radiopowiadomienie" pobór wacha sie w okolicy 0,3 A co po 3 dniach postoju auta daje znak rozładowanym AKU.

Poszedłem dalej rozłaczony alarm odłaczone radio odłaczone radiopowiadomienie, czyli wszystko co zbędne, prąd poboru z Aku wacha sie w okolicy 0.12-0.15 A

Dodam oczywiscie że aku 44Ah zakupiony 4 miesiace temu a ładowanie z alternatora na poziomie 14,2 V

Poszedłem dalej i sprawdziłem pokolei wszystkie bezpieczniki wyciągajac pokolei i mierząc pobór.
Doszedłem do wniosku że winny jest bezpiecznik nr 30 "5A" "Zespół sterowania zasilania układu pokładowego"
Po wyciagnieciu go pobór pradu "przy odłaczonych wszystkich zbednych odbiornikach" spada do 0.01A
Ale najlepsze jest to że po ponownym go włożeniu w swoje miejsce prad nie wzrasta do 0,14 A tylko nadal trzyma sie w granicy 0.01A, i wszystko było by ok gdyby nie to że po rozblokowaniu auta i ponownym go zamknieciu prad już nadal jest 0.14A.

Czy ktoś koledzy miał podobny już problem ??

Potrzebuje schematu za co odpowiada ten bezpiecznik gdzie ida od niego kable i co on zasila, bez tego ani rusz.
Posiada ktos schemat ibizy 6L , bo juz wysiadam z tym autem.


od KYS: Dopisuj się do istniejących wątków!

Napisano: Wtorek, 28.02.2012, 01:41:01


No i jak koledzy nikt mi nie jest w stanie pomoc lub chociaż naprowadzić gdzie szukać błędu?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 28.02.2012, 18:27:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ic3ek
Czy ktoś koledzy miał podobny już problem ??
mialem cos takiego, centralny zamek pobieral prad w czuwaniu
po kilkukrotnym wyciaganiu bezpiecznikow w poszukiwaniu usterki wszystko wrocilo do normy
Cytat: ic3ek
prąd poboru z Aku wacha sie w okolicy 0.12-0.15 A
tylko ja u siebie takie wartosci uznaje za norme, problem byl jak wzroslo do 0,25A
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 28.02.2012, 18:30:19 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #36 - Czwartek, 01.03.2012, 05:52:11 - NIEPRZECZYTANA »

Prąd pobiera układ komfortu odpowiedzialny za zamykanie auta  ect.
0,14 to to nie jest straszy wynik . Problem jest powyżej np 50 mA, bo przy mrozach,
gdy pojemność potrafi spaśc do 20% ma to znaczenia szczególnie przy dieslach.
ja bym sie nie przejmował.
Jak się ma rózne niefabryczne ustrojstwa np. alarm to one moga byc odpowiedzialne za
brak mozliwości startu z aku  w zimie.
Aku 44 Ah troche mały. Ja bym 54 dał jak są dodatki.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #37 - Czwartek, 01.03.2012, 06:22:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
0,14 to to nie jest straszy wynik . Problem jest powyżej np 50 mA

Przecież 0,14A>50mA
???
Wg mnie mały ten prąd nie jest, ale nie robiłbym tragedii. No i aku z punktu widzenia użytkownika diesla też wydaje się taki mały.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 01.03.2012, 06:28:17 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #38 - Piątek, 02.03.2012, 19:10:16 - NIEPRZECZYTANA »

Taaa 0,14 A to 140 mA. Coś mi siadło na oczy.
Zapewnie to dokładany alarm , bo mam podobny wynik z takim alarmem .
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
ic3ek
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Audi A4 , Ibiza 6L

« Odpowiedz #39 - Niedziela, 04.03.2012, 21:13:10 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie  i nici z tego.
Przeczytajcie dokładnie mój post, wyraznie w nim napisałem, ze wszystkie zbedne odbiorniki w aucie sa poodłączane.

Czyli alarm odłaczony, radio odłączone , odłaczone powiadomienie, wszystko to co zbedne odłaczone.
A i tak pobór wacha sie w okolicy 110mA.


Problem rozwiązany ,ale ... Naszukałem sie troche. Posprawdzałem całe auto i okazuje sie że wszytko jest OK.

Otóż moduł komfortu ktory steruje wiekszoscia elektroniki, ma tzw funkcje uspienia,
Ale ta funkcja w tym module jest strasznie długo uaktywniana.
W wiekszosci aut trwa to z 5 min. A tu aż 30min.
Po tym czasie moduł  przełacza sie w oczekiwanie i pobiera znikomy prąd.
Przy odłączonych odbiornikach które wypisałem wyżej prad spada do 10mA Co jest wynikiem bardzo przyzwoitym.
Czyli wszystkie pomiary trzeba robic dopiero po 30min.

Dokładany alarm to SEO wiec górna półka , i nie jest on problemem.

Po podłaczeniu wszystkiego i wejsciu komfortu w stan uspienia prad poboru w granicy 50mA razem z powiadomieniem. Także wynik całkiem niezły.

Pisze żeby zostało wszysko dla potomnych.

Pozdr
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #40 - Wtorek, 06.03.2012, 01:25:39 - NIEPRZECZYTANA »

Nie masz ori alarmu to i moze ori krancowki w masce nie masz. Ja kiedys sprawdzalem pobor w 6L, to po wcisnieciu palcem zamka maski pobor od razu spadl. Bo normalnie maska otwarta czyli modul prad pobiera i jest w gotowosci. No ale pisales ze nie masz przewodow przy zamku. Chyba ze moze masz uszkodzona ktoras krancowke drzwi i trzyma Ci te ustatawowe 30minut i wylacza pobor w celu oszczednosci aku...
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #41 - Wtorek, 06.03.2012, 12:32:48 - NIEPRZECZYTANA »

Marian, ale to chyba by się paliło światełko w kabinie koło lusterka?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #42 - Wtorek, 06.03.2012, 19:57:45 - NIEPRZECZYTANA »

ja musialem zatraskiwac zamek maski do pomiarow bo komfort ciagle pracowal
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
opony_biz_pl Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon

« Odpowiedz #43 - Piątek, 09.03.2012, 13:37:06 - NIEPRZECZYTANA »

Zawsze przy sprawdzaniu poboru trzeba wcisnąć zamek maski ;)
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #44 - Piątek, 09.03.2012, 23:37:56 - NIEPRZECZYTANA »

Jak maska jest otwart to zadne oswietlenie wnetrza nie pracuje. Inna rzecz to ibi 6L nie ma kontrolki otwarcia klapy tyl i czasem tam piny od tejze kontrolki sie poprzez sniedz polacza i nic o tym nie informuje a autko mysli ze bagaznik jest otwarty:)
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Strony: 1 2 [3] 4 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozladowujacy sie akumulator
Skocz do: