+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» sztywność nadwozia i podwozia
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: sztywność nadwozia i podwozia  (Przeczytany 5727 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Sobota, 03.02.2007, 19:24:33 - NIEPRZECZYTANA »

1.Przy podnoszeniu lewarkiem auta w jednym z punktów(lewy próg-przód) mam problemy z zamknięciem drzwi - opadają. W pozostałych trzech punktach jest OK. Oglądałem od spodu nic nie wygląda na spawane ani zardzewiałe. Mam się czym martić?
2.Pod półką z głośnikami z tyłu jest blaszana przegroda z niewielkimi 10cm otworami na kosze/magnesy przetworników. Chce "je" powiększyć do 20cm! Czy to może zagrozić sztywności konstrukcji?
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Sobota, 03.02.2007, 20:17:52 - NIEPRZECZYTANA »

1. Normalka, że nadwozie nie jest sztywne jak beton - zdziwiłbyś się, ale jednymi z elementów "usztywniających" są szyby. Moim zdaniem nie masz się czym przejmować. Stal się ugina i nic na to nie poradzimy. O ile drzwi zamykają się normalnie po opuszczeniu, to nie ma się czym martwić. Jak mi zmieniali opony na podnośniku "czteropunktowym" też się klapa nie bardzo zamykała, a dźwięk towarzyszący zamykaniu drzwi mnie przerażał - po opuszczeniu wszystko wraca do normy..

2. Nie mam pojęcia.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
dziadek
Gość



« Odpowiedz #2 - Sobota, 03.02.2007, 23:01:45 - NIEPRZECZYTANA »

1. Mój sąsiad ma kabriolete - Barchettę jemu po podniesieniu na podnośniku drzwi się otwierają :zakrecony: więc u ciebie nie jest tak żle
2. Nic się nie stanie jeżeli zostanie 3-4cm metalu jeszcze, bo największe naprężenia są zawsze na zewnętrznych krawędziach - popatrz na perforowane elementy wewnątrz skrzydeł samolotów. A jak chcesz być świętrzym od papieża to wytnij otwór 19cm i jego krawędzie podginaj żabą i popraw to jeszcze młotkiem.
2a. Ja nie mam Cordi SX i w zyciu nie widziałem jak ta przegroda wygląda :ny:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 04.02.2007, 02:22:06 - NIEPRZECZYTANA »

1. Ja u siebie czegos takiego nie zaobserwowalem... dzwi sie raczej otwieraly i zamykaly ale bym sie nie przejmowal... moze jakos tak nadwozie utracilo sztywnosc ale ... Kumpel mi kiedys mowim ze cinkuaczento (czy jak sie to pisze) po podniesieniu podnosnikiem dzwi sie nie dalo otwierac.
2. Tnij to raczej nie zaszkodzi.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 04.02.2007, 10:31:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "dziadek"
2a. Ja nie mam Cordi SX i w zyciu nie widziałem jak ta przegroda wygląda


wystepuje to w kazdej Cordobie ... nie tylko w SX-ach

Cytat: "Shizo"
2.Pod półką z głośnikami z tyłu jest blaszana przegroda z niewielkimi 10cm otworami na kosze/magnesy przetworników. Chce "je" powiększyć do 20cm! Czy to może zagrozić sztywności konstrukcji?


nie powinno ... pod tą metalową półką (przegrodą ) idzie coś w rodzaju ceownika odpowoednio wygiętego który ma prawdopodobnie za zadanie m.in utrzymywać sztywnośc konstrukcji ... jezli powiększysz otwory bez naruszania tel belki to nic to nie zmieni w sztywności konstrukcji  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
dziadek
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 04.02.2007, 11:46:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
wystepuje to w kazdej Cordobie ... nie tylko w SX-ach

Ale ja mam... Toledo


P.S. punkt 2a to był żart :mrgreen:
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 04.02.2007, 20:44:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "dziadek"
Ale ja mam... Toledo


no 1L 2,0 16V ... to akurat zauwazylem w twoim podpisie  :czytaj:  ale raczej też masz cos w rodzaju tej belki tylko moze jest bardziej obudowana czy coś w tym stylu i nie rzuca się w oczy  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 04.02.2007, 20:53:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
cinkuaczento (czy jak sie to pisze)

Pisze się cinquecento  ;-)

Cytat: "Shizo"
Przy podnoszeniu lewarkiem auta w jednym z punktów(lewy próg-przód) mam problemy z zamknięciem drzwi - opadają.

Masz nadwozie samonośnie. Takie nadwozia 'pracują' i w zależności od sił działających na nie występują różne naprężenia...
Jeżeli chcesz całkowicie sztywnego nadwozia to rozglądnij się za samochodem z nadwoziem ramowym (np. jakaś terenówka)  :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
dziadek
Gość



« Odpowiedz #8 - Niedziela, 04.02.2007, 21:31:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
też masz cos w rodzaju tej belki tylko moze jest bardziej obudowana czy coś w tym stylu i nie rzuca się w oczy  

spieszę Ci z odpowiedzią, że w Toledo 1L - stare autko typu liftback, nie ma takowej belki, tylko wyjmowana półka, a głośniki 4x6 (do pipla, jeśli admin uważa,że to niewłaściwe słowe to przeedytuje) są w badziewnych dwóch półeczkach plastikowych nad amorkami,
poza tym wszystko sie zgadza, pozdrawiam
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 04.02.2007, 21:34:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "dziadek"
stare autko typu liftback


no masz rację w przypadku liftback-a tej belki ni ma  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» sztywność nadwozia i podwozia
Skocz do: