+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Nowa Turbina do AFN oraz Intercooler
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowa Turbina do AFN oraz Intercooler  (Przeczytany 11994 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Tominator
Gość



« Czwartek, 01.02.2007, 02:07:17 - NIEPRZECZYTANA »

Zastanawiam się nad kupnem nowej turbiny do auta-moja jest w bardzo dobrym stanie ale chcę wymienić na mocniejszą np od 130PD. Czy kupno takiej turbiny za 400-500zł z allegro to dobry pomysł?Nie mam narazie kasy na nową :ok:
Chciałbym też wymienić IC na jakiś wydajniejszy(taki mały tuning - większe turbo+wiekszy IC+korekta softu).Wtryski to za duży wydatek i pompy też narazie nie wymienie bo najtańsza to nie jest poza tym oprócz Ic i nowego turba nie będę już pakował kasy w to auto bo coś mis się marzy BPX :zakrecony: . Czy nie wejdzie mi jakiś plug and play np od nowszej ibizy 130PD bez cofania chłodnicy i krojenia zderzaka oraz zabawy przez kilka dni? Chcę to jakoś tanio zrobić jak sie da no chyba że się nie da to będę musiał poczekać
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 01.02.2007, 10:12:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Zastanawiam się nad kupnem nowej turbiny do auta-moja jest w bardzo dobrym stanie ale chcę wymienić na mocniejszą np od 130PD. Czy kupno takiej turbiny za 400-500zł z allegro to dobry pomysł?Nie mam narazie kasy na nową :ok:
Chciałbym też wymienić IC na jakiś wydajniejszy(taki mały tuning - większe turbo+wiekszy IC+korekta softu).Wtryski to za duży wydatek i pompy też narazie nie wymienie bo najtańsza to nie jest poza tym oprócz Ic i nowego turba nie będę już pakował kasy w to auto bo coś mis się marzy BPX :zakrecony: . Czy nie wejdzie mi jakiś plug and play np od nowszej ibizy 130PD bez cofania chłodnicy i krojenia zderzaka oraz zabawy przez kilka dni? Chcę to jakoś tanio zrobić jak sie da no chyba że się nie da to będę musiał poczekać


Ibizy 6k to mam w malym palcu :) wiec smialo mozesz pytac mnie o wszystko :D
Co do turbiny to ja jedna z allegro kupilem - niby regenerowana. Jak mi jebla to na pol pekła  :los:  :los:  wiec .... kumpel kupil i musial od razu gruche zmieniac bo walnieta byla itd..
powiem Ci ze poszukaj moze masz w okolicy tunerow co wezma powiedzmy 800zl z montazem ale dadza Ci gwarancje rozruchowa i raczej sprawdza ja ile sie da nim wsadza Ci pod maske.
Co do coolera to zapewne widziales moj watek o BPX na SR. Wchodzi tam ale dwa dni zabawy jak nic. Tak samo iveco - wymaga krojenia pasa przedniego. Jesli natomiast chcesz po taniosci to sprobuj od sharana. To taki maly prostokatny (cos jak org ale dluzszy ze 2x) powinien w kratke pod rejestracja wejsc. Minusem natomiast napewno bedzie to ze jedna rurke bedziesz musial na druga strone przerzucic co moze byc trudniejsze niz montaz BPX bo tam wyloty masz z jednej strony i fajnie pod org orurowanie to podchodzi.
Jak masz klime to juz praktycznie kazdy fmic bedzie rzezba....
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Tominator
Gość



« Odpowiedz #2 - Czwartek, 01.02.2007, 12:05:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Ibizy 6k to mam w malym palcu  wiec smialo mozesz pytac mnie o wszystko  

Dzięki  za deklaracje pomocy :mrgreen:

Czyli trubo kupować już sprawdzone a nie ryzykować z allegro? Z tym IC to muszę coś wymyślić żeby nie rzeźbić i kombinować - niestety lub stety mam klime  :roll:

Podzwonię do tunerów z okolicy może będą mieli jakieś sprawdzone turbo od 130 PD(chciałbym zostawić w rozliczeniu to moje turbo bo jest w bdb stanie jak sie da)

Myślisz zę nowe turbo+IC+nowy soft to sensowny zestawik? Jaki moment i jaką moc może mi to dać w porównaniu do tego co mam w tej chwili?
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 01.02.2007, 13:03:39 - NIEPRZECZYTANA »

IC da swierzy oddech, turbo podciagnie Ci troche momentu u gory.
Generalnie obstawialbym ok 145KM i 350Nm z ladnym przebiegiem do 4500-4800
pozdrawiam
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Tominator
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 02.02.2007, 00:40:52 - NIEPRZECZYTANA »

Ale nowe turbo oraz IC nie wpłyną na szybkość spadania momentu?Poniżej zamieściłem przebieg momentu jaki chciałbym uzyskać po tych modyfikacjach - czy to co narysowałem szarym kolorem jest możliwe(w tej chwili mam czerwony)?Czy seryjne sprzęgło i skrzynie nie zacznom się sypać(po wirusie przejechałem 11tkm i jak narazie wszystko gra)?

Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 04.02.2007, 22:06:42 - NIEPRZECZYTANA »

Jest to do zrobienia na takim setupie jaki chcesz miec pod warunkiem ze masz w pelni wydajna pompe paliwa.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Tominator
Gość



« Odpowiedz #6 - Wtorek, 13.02.2007, 01:21:15 - NIEPRZECZYTANA »

rob555 IC o jakich wymiarach i wydajnośći  byłby dla mnie dobry z tych w poniżyszm linku:
Index
 Wymiary Kolor Cena
TUALT-651 DŁ. 710mm * WYS. 160mm * GRUB. 65mm SREBRNY 1134,6
TUALT-652 DŁ. 710mm * WYS. 210mm * GRUB. 65mm SREBRNY 1171,2
TUALT-653 DŁ. 710mm * WYS. 238mm * GRUB. 65mm SREBRNY 1215,12
TUALT-654 DŁ. 710mm * WYS. 255mm * GRUB. 65mm SREBRNY 1281
TUALT-655 DŁ. 710mm * WYS. 270mm * GRUB. 65mm SREBRNY 1354,2
TUALT-656 DŁ. 790mm * WYS. 210mm * GRUB. 65mm SREBRNY 1244,4
TUALT-657 DŁ. 790mm * WYS. 238mm * GRUB. 65mm SREBRNY 1317,6
TUALT-658 DŁ. 790mm * WYS. 255mm * GRUB. 65mm SREBRNY 1376,16
TUALT-659 DŁ. 790mm * WYS. 270mm * GRUB. 65mm SREBRNY 1442,04
TUALT-801 DŁ. 440mm * WYS. 215mm * GRUB. 80mm SREBRNY 841,8
TUALT-802 DŁ. 710mm * WYS. 170mm * GRUB. 80mm SREBRNY 1185,84
TUALT-803 DŁ. 710mm * WYS. 215mm * GRUB. 80mm SREBRNY 1244,4
TUALT-804 DŁ. 710mm * WYS. 233mm * GRUB. 80mm SREBRNY 1281
TUALT-805 DŁ. 710mm * WYS. 264mm * GRUB. 80mm SREBRNY 1376,16
TUALT-806 DŁ. 710mm * WYS. 300mm * GRUB. 80mm SREBRNY 1442,04
TUALT-807 DŁ. 790mm * WYS. 215mm * GRUB. 80mm SREBRNY 1354,2
TUALT-808 DŁ. 790mm * WYS. 264mm * GRUB. 80mm SREBRNY 1442,04
TUALT-809 DŁ. 790mm * WYS. 300mm * GRUB. 80mm SREBRNY 1500,6
Zapisane
Nawias
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 18.03.2007, 01:53:23 - NIEPRZECZYTANA »

To teraz jeszcze ja zapytam mam nadzieje ze jeszcze ktos tu zajrzy:) Czy turbina od 130pd wersji wejdzie bez wiekszego problemu pasuje do mojego silnika(afn 110km)? i najważniejsze czy konieczna będzie zmiana intercoolera?
Zapisane
cinek
Gość



« Odpowiedz #8 - Niedziela, 18.03.2007, 10:20:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nawias"
To teraz jeszcze ja zapytam mam nadzieje ze jeszcze ktos tu zajrzy:) Czy turbina od 130pd wersji wejdzie bez wiekszego problemu pasuje do mojego silnika(afn 110km)? i najważniejsze czy konieczna będzie zmiana intercoolera?


OD silnika 130pd (AWX) pasuje praktycznie idealnie, jedyną zmianą jest przerobienie flanszy pod wydech, bo tutaj występuje różnica.
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 18.03.2007, 10:24:04 - NIEPRZECZYTANA »

Nawias wejsc powinno IC niekoniecznie ale poco wieksze turbo jak nie bedziesz zmienial softu pod nie, a jak juz bedziesz zmienial to IC bedzie raczej potrzebne
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Nawias
Gość



« Odpowiedz #10 - Niedziela, 18.03.2007, 23:59:55 - NIEPRZECZYTANA »

vertor soft tez bede zmieniał... :) ale z tego co zdążyłem sie dowiedziec to z IC jest dużo roboty wiec myślałem ze sama turbina + soft bedzie si..:( a tu słyszę ze nie bardzo..:( A nie wiecie ile moze orientacyjnie kosztować wymiana tyrbiny? (chodzi mi o sam montaż)
A znacie moze dokładny model czy symbol tej turbiny od silnika AWX?
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 19.03.2007, 00:56:54 - NIEPRZECZYTANA »

Koszt wymiany ca. 200zł
Zapisane
cinek
Gość



« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 19.03.2007, 07:20:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nawias"
A nie wiecie ile moze orientacyjnie kosztować wymiana tyrbiny? (chodzi mi o sam montaż)

200-300zł + uszczelka pod turbo.

Cytat: "Nawias"
A znacie moze dokładny model czy symbol tej turbiny od silnika AWX?

Garrett GT1749VA
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Nowa Turbina do AFN oraz Intercooler
Skocz do: