+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Szwankujące kierunkowskazy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szwankujące kierunkowskazy  (Przeczytany 45330 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Poniedziałek, 29.01.2007, 15:01:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

mam problem od czasu jak zaczely sie mrozy zaczely szwankowac kierunkowskazy
mianowicie jak wlacze kierunkowskaz to albo nie dziala wcale albo kilka razy mignie i przestaje. poprzedni wlasciciel twierdzi ze rok temu zima tez mu sie to zdarzalo ale przeczyscil styki (nie powiedzial ktore) i dzialalo.
moze ktos wie gdzie tkwi przyczyna? za co sie zabrac zeby to naprawic? bo nie chce czyscc stykow ktore "naprawiaja" na chwile chce calkoicie wyeliminowac awarie zeby ,mnie gdzies na drodze nie zaskoczylo...

pozdrawiam
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 29.01.2007, 17:05:50 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz czy dzieje Ci się to na jednej i drugiej stronie.
Przerywacz kierunkowskazów ma czujnik obciążenia i podobne zachowanie może wystepowac kiedy nie kontaktuje któras z żarówek nawt ta 5W z boku samochodu.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 29.01.2007, 17:46:00 - NIEPRZECZYTANA »

Żeby się nie dublować z tematem - ja zauważyłem inny przypadek u mnie.
Jeżeli autem startuje ( silnik zimny - np po nocy - auto garażuję ), po całodziennym postoju pod pracą - przy obecnych warunkach pogodowych - to włączając kierunkowskaz - kierunkowskaz pracuję szybciej - objaw spalonej żarówki. Natomiast po rozgrzaniu silnika - wszystko wraca do normy.
Gdzie błąd ???
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 29.01.2007, 18:45:45 - NIEPRZECZYTANA »

Wstrzasy lub wilgoc poprawiają kontakt żarówek, a mróz i lód pogarszają.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 29.01.2007, 19:23:28 - NIEPRZECZYTANA »

na obu stronach tak samo
po prostu przestraje dzialac, dzisiaj akurat dzialalo ale wczoraj nie dzialaly kompletnie kierunki obie strony
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 29.01.2007, 21:53:19 - NIEPRZECZYTANA »

Jesli tak samo to zapewnie przerywacz bo w nim jest bimetal i jego działanie zalezy od temperatury.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 29.01.2007, 22:00:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
esli tak samo to zapewnie przerywacz bo w nim jest bimetal

Co prawda nie rozbieralem, ale chyba juz elektronika.
Proponuje sprawdzic kolejno bezpiecznik (gniazdo) przeaznik (rowniez obejrzec gniazdo) sprawdzic wtyczki w rozdzielce i dalej to chyba juz przelacznik.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 29.01.2007, 22:58:04 - NIEPRZECZYTANA »

Na pocztek bym podmienil przerywacz a pozniej sie zaja wlacznikiem przy kierownicy.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Nice Mężczyzna
Beka musi być!!!
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Dacia Duster 1,6 wcześniej: Ibiza SE '97, 1.4 AEX i Renault Scenic 1.9 dCi Sport Way

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 30.01.2007, 06:47:53 - NIEPRZECZYTANA »

dzieki za pomoc :)
teraz jeszcze moze ktos mi powie jaki to przekaznik i jaki ma symbol.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 30.01.2007, 10:56:34 - NIEPRZECZYTANA »

http://www.klubseata.pl/forum/index.php?topic=3399.0&highlight=przekaznik
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 30.01.2007, 12:21:39 - NIEPRZECZYTANA »

Co do przerywacza to czyścić możne te mechaniczne, ale one były stosowane kupe lat temu i są stosowane w autach starszych. Natomiast ty napewno masz elektroniczny i tam sie nic nie czyści a tym bardziej rozbiera i naprawia. Po prostu sie wymienia, ponieważ szkoda zachodu a nie wiem czy coś sie uda zaoszczędzić bo nowy kosztuje niewiele a  i bedzie znowu na kupę czasu.
Narqa
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 30.01.2007, 12:48:05 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam autko z 99 i nie to wyglada na zwykły elektromechaniczny z bimetalem.
nr 21
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Śmielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 30.01.2007, 18:09:35 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie szybko migający kierunek był afektem braku styku w oprawce przedniej żarówki... troche przeczyściłem styki w oprawce, delikatnie podgiołem śróbokręcikiem dla pewności i śmiga bez problemu.

Z drugiej strony męczy mnie czasem brak lewego kierunku prawdopodobnie spowodowane jest to  usterka przełącznika zespolonego przy kierownicy, zapewne tutaj też jest to efektem braku styku ( wypaliło sie coś, zaśniedziało może). Pryskanie WD etc. nie pomaga ;| MAcie może jakis pomysł co dalej z tym robić? POMOCY !

P.S. raz po nieudanej próbie zasygnalizowania skrętu w lewo zauważyłem taki mały obłoczek dymu wydostający sie gdzies z okolic włącznika świateł awaryjnych (panika). Szybko zgasiłem auto, kluczyk ze stacyjki co by ewentualnie zapobiedz pożąrowi i jakos przestało 'dymić', po czym zapaliłem auto i jest do tej pory okey. Troche zrobiło sie nie fajnie :/ Wizja ewentualnego pożaru delikatnie mnie przeraża !!! Ostatnio w Łodzi spalił sie juz jeden SEAT na środku drogi ( nie wiem z jakich przyczyn)... nie chce byc drugi :|!!!
Zapisane

Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 30.01.2007, 18:17:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Śmielu"
Z drugiej strony męczy mnie czasem brak lewego kierunku prawdopodobnie spowodowane jest to usterka przełącznika zespolonego przy kierownicy, zapewne tutaj też jest to efektem braku styku ( wypaliło sie coś, zaśniedziało może). Pryskanie WD etc. nie pomaga ;| MAcie może jakis pomysł co dalej z tym robić?
Rozbierz przelacznik na czesci, przeczysc i podoginaj styki.
Ja tak reanimowalem. Tez czsami nie dzialal w lewo (kontrolka sie palila i bylo slychac brzeczenie z przelacznika)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Śmielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 01.02.2007, 00:14:34 - NIEPRZECZYTANA »

duzo jest roboty przy wyjmowaniu przełącznika zespolonego ? trzeba zdejmowac kierownice?
Zapisane

Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Szwankujące kierunkowskazy
Skocz do: