+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» Łuszczące się wkładki na podłokietnikach
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Łuszczące się wkładki na podłokietnikach  (Przeczytany 34960 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 01.05.2007, 19:37:02 - NIEPRZECZYTANA »

rrob - malarzem też nie jestem. Ale jak się do czegoś zabieram to szukam "języka na dany temat". Jest internet , są sklepy z farbami.
Nie polecam LEROY MERLIN - jak kolesia zapytałem o spray do Aluminiowych felg - to powiedział że jest 2 alejki dalej i tyle. Głąb nic więcej.
Jak poszedłem do chemicznego z farbami - to nie dość , że mi doradzili jaką farbę, dobrali odcień to jeszcze powiedzieli co dokupić i jak zrobić żeby było dobrze.

Dodam , że już był temat schodzącej farby z klamek!!!! Dobrze sobie to oklei okleiną .
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Gruby
Gość



« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 07.05.2007, 10:17:22 - NIEPRZECZYTANA »

Kupiłem w sklepie z lakierami spray do plastików. Dobierałem odcień chyba przez pół godziny. Sprzedawca doradził mi inny lakier niż do zderzaków -  szary półpołysk (satyna). Nie oczyściłem dokładnie i po pomalowaniu powychodziło parę włosków, które przykleiły się w trakcie "malowania" na wolnym powietrzu.

Wygląda o wiele lepiej niż takie obdrapane. Aby nie było różnicy natrysnąłem też lakier na tą nakładkę przy klamce (już bez skrobania starego "firmowego" lakieru).

Odkryłem przynajmniej nowość dla mnie, że te wkładki są wymienne przód-tył. Jeżeli ktoś nie ma elektr. szybek z przodu to można podmienić.
Zapisane
predo
Gość



« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 07.05.2007, 17:53:29 - NIEPRZECZYTANA »

a ja z kolei odrapalem ze starej gumy i calosc po fakcie przejechalem tempo troche... normalnie miod malinka tak ladnie wyglada... nie potrzeba malowac! :-)
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 07.05.2007, 19:05:33 - NIEPRZECZYTANA »

a moża tak dalibyście jakieś fotki na potwierdzenie tych wszystkich prób malarskich?
Zapisane
pablotor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Ibiza 1.4MPI 2000r.

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 18.06.2007, 18:51:27 - NIEPRZECZYTANA »

Ja u siebie zdrapując ten dziwny lakier/gumę korzystałem z denaturatu. Jak się to trochę namoczy to nawet schodzi, ale jakoś te uchwyty mi się nie widzą. Widać jakieś smugi, przebarwienia czy zmatowienia i nie wiem co teraz mam zrobić...

za polakierowanie lakiernik zawołał 100zł za dwa uchwyty i osłonki klamek. Wydaje mi się to niedużo ale boję się trochę co z tego wyjdzie...czy to będzie ładnie wyglądać... niby coś mówił że najpierw da na to jakiś łącznik potem podkład i dopiero lakier z utwardzaczem, ale ja to się znam na lakierowaniu jak piekarz na spawaniu :)

Sam nie pomaluję bo niepotrafię :)

Polecili mi pastę TEMPO na te przebarwienia że niby ma to ładnie ujednolicić kolor ale coś średnio to wyszło.

Może wiecie co z tym zrobić aby pozbyć się tych smug ? Bo jak na moje to nie musiałbym lakierować...takie czarne by mi pasowały
Zapisane

Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM
MacArtur
Gość



« Odpowiedz #20 - Wtorek, 19.06.2007, 16:17:18 - NIEPRZECZYTANA »

Mam ostrzeżenie dla tych, którzy zabierają się za zdzieranie wierzchniej warstwy przy pomocy chemii. Ja robiłem benzyną ekstrakcyjną. Dolna klamka - wyszło pięknie, mam idealną czarną na połysk i nie chcę mieć innej. Ale uwaga: górna część (ta od klamki do otwierania drzwi i joysticka od lusterek) od benzyny zaczął mi pękać plastik i łamać w rękach!! Jak odwrócicie plastiki i zobaczycie od tyłu, znajdziecie napis z czego jest dany detal zrobiony. Jeśli z ABSu (znajdziecie napis >ABS<) to ok - ten jest odporny na benzynę. Ale poliwęglan (czyli >PC<) już nie jest. U mnie górny plastik był właśnie z PC! Więc uważajcie. Proponuję wtedy inne metody. Kolega doradził mi alkohol, ale jeszcze nie byłem w sklepie :-)
Zapisane
Piotrek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łomża
Samochód: Cordoba 2000 r. 1.6i

« Odpowiedz #21 - Środa, 20.06.2007, 13:25:54 - NIEPRZECZYTANA »

MacArtur własnie działam teraz tak jak napisałes benzyna ekstrakcyjna,schodzi ale deczko ciezko,trzeba trzec az palce bola :zakrecony: u mnie ten gorny plastik ( od klamki otwierania dzwi i joysticka od lusterek ) jest wykonany rowniez z >ABS'u< nom coz działam dopiero nad pierwsza wkładka,zobaczymy jak to pojdzie dalej,potem wrzuce jakies foto z prac hehe ;-)
Zapisane

MacArtur
Gość



« Odpowiedz #22 - Środa, 20.06.2007, 14:47:15 - NIEPRZECZYTANA »

Nie trzeba trzeć aż palce boją tylko musisz namoczyć szmatkę benzyną, przyłożyć do plastiku i trochę odczekać - ta guma namięknie i będzie schodzić bardzo lekko.
Wczoraj zabrałem się za usuwanie gumy z PC. Schodzi od denaturatu, trochę powoli, ale idzie i będzie ładnie. PC denaturat nie atakuje.
Zapisane
pablotor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Seat Ibiza 1.4MPI 2000r.

« Odpowiedz #23 - Czwartek, 21.06.2007, 22:09:49 - NIEPRZECZYTANA »

a u mnie za to te osłonki klamki są chyba dwie różne bo prawa widzę że po zdrapaniu byłaby czarna za to lewa taka jakaś mleczna :/
ciekawostka...
A te uchwyty to dokładnie...trzeba namoczyć szmatkę i odczekać i dosyć nieźle to schodzi...
potem się zaparłem i dość intensywnie i z należytym namaszczeniem pieściłem owe uchwyty pastą TEMPO.
Efekt podoba mi się...tylko nie wiem co z tymi osłonkami
Zapisane

Seat Ibiza 1.4 MPI 60KM
gulat
Gość



« Odpowiedz #24 - Piątek, 22.06.2007, 06:10:30 - NIEPRZECZYTANA »

W moim Toledo też nie mogłem na to badziewie patrzyć , próbowałem czyścić sam ale się poddałem, więc zaniosłem je do tapicera aby okleił czarną skórą, niestety powiedział że ze względu na ich skomplikowany kształt będzie drogo i nie gwarantuje efektu. Zaproponował abym mu je zostawił to da do polakierowania tak też uczyniłem walnął w czarnym macie mam już rok zapłaciłem 40 zł i praktycznie nie różnią się od oryginału.
Zapisane
sobi82 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: wlkp
Samochód: ibiza 1.4MPI AKK, wer2000rok99

« Odpowiedz #25 - Sobota, 23.06.2007, 10:50:01 - NIEPRZECZYTANA »

ja własie drapie na raty lewą strone ale też mi jakies smugi zostają:(. mam akurat paste tempo wiec jeśli polecacie i mówicie ze sie sparawdza to moze zaryzykuje ale mam nadzieje ze za mocno tego plastkiu mi nie porysuje.
Zapisane

seat ibiza,1.4mpi,wer.2000r.
Piotrek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łomża
Samochód: Cordoba 2000 r. 1.6i

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 24.06.2007, 21:48:53 - NIEPRZECZYTANA »

Sobi zrob tak jak ja i MacArtur troche posiedzisz na tym,ale efekt zadowoli Cie ;-)
Zapisane

emjot Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: wawa
Samochód: Vario '02 TDI AGR

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 25.06.2007, 10:11:58 - NIEPRZECZYTANA »

Takie pytanko może głupie...  :neutral:

Czy jest gdzieś instrukcja jak zdemontować podłokietniki? Szczególnie przy kierowcy (lusterka, szyby). Szukam i szukam, ale jakoś nie mogę znaleźć... może słabo szukam?
Zapisane

- mocno nieaktualne
Gruby
Gość



« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 25.06.2007, 10:16:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "emjot"
Takie pytanko może głupie... :neutral:


Nie ma głupich pytan, są głupie odpowiedzi.

Oczywiście, że tak - słabo szukasz !!!

Nawet to jest w moim temacie:  http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3763.0
Zapisane
emjot Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: wawa
Samochód: Vario '02 TDI AGR

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 25.06.2007, 11:09:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gruby"


Hem... czytam i nie widzę w tym temacie informacji jak to rozmontować,  :niewiem: tylko jakich środków chemicznych używać raczej...  ;-) dlatego dopisałem się na końcu  :papa: . Padła gdzieś sugestia, aby poszukać wśród postów - próbowałem szukać po różnych słowach i nic...
Zapisane

- mocno nieaktualne
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» Łuszczące się wkładki na podłokietnikach
Skocz do: