Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach  (Przeczytany 73317 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Wtorek, 23.01.2007, 10:42:57 - NIEPRZECZYTANA »

Na początek witam wszystkich  :ok:
Mam ogromne pytanie:
Mam Ibize 1.9 TDI, 2001 , silnik AGR i chciałbym wymienić płyn chłodzący. Rozebrałem chyba ze  3 osłony pod spodem i co zobaczyłem?
 Kurcze nic, ani korka zlewowego ani możliwości dostania sie do jakiego kolwiek węża do chłodnicy. Dodam że mam klimatyzacje, i z tego co zauważyłem to ona mi wszystko zasłania. Czy mószę pół samochodu rozebrać aby wymienić płyn? POMOCY PLZZZZZZ  :sad:  :sad:  :sad:
« Ostatnia zmiana: Piątek, 28.03.2008, 20:02:43 wysłane przez raby » Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 23.01.2007, 11:05:42 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm.. możliwe, że wystarczy zdjąć pompę wspomagania - wtedy jest dojście do termostatu (przynajmniej u mnie - Twój silnik jest o wieeeeleee nowszy) i tamtędy można spuścić płyn (tak się wymienia termostat). Ale do końca nie wiem jak jest w takich nowych autach i jeszcze z klimą. Zajrzyj pod spód i zobacz, czy nie "wystarczy" zdjąć pompy. Pozdrawiam i powodzenia! Myślę, że ktoś mnie jeszcze skoryguje :)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 23.01.2007, 11:24:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
wtedy jest dojście do termostatu

A termostat jest najniższym punktem układu chłodzenia?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 23.01.2007, 13:15:36 - NIEPRZECZYTANA »

Tak mi się wydaje, ale pewien nie jestem...
Jeśli nie termostat, to pewnie dolny wąż od chłodnicy..
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 23.01.2007, 13:44:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
Tak mi się wydaje, ale pewien nie jestem...

Do wymiany płynu chłodzącego przydałoby się, żeby punkt spuszczania płynu był możliwie najniższym punktem układu chłodzenia...  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 23.01.2007, 13:53:29 - NIEPRZECZYTANA »

ano przydałoby się....
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 23.01.2007, 13:54:40 - NIEPRZECZYTANA »

Było by fajnie jak by sie dałą wypiąć rure do chłodnicy, ale aby sie do niej dostac trzeba najpierw zdemontować albo intercooler albo z drugiej strony kompresor i inne pierdoły. Ani tak ani tak. Robota na conajmniej 2-3 godzinki, a dodajac nie mam garażu wiec dupa. A na dworze, stojąc autem na kanale mi sie nie uśmiecha. Podajcie może jakis inny pomysł, plzzzzzzzzzz :nie:
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 23.01.2007, 23:39:52 - NIEPRZECZYTANA »

Jedz do mechanika, jak nie masz garazu to nawet bym sie za to nie zabieral, przynajmniej przy takiej pogodzie. Najlatwiej jest sciagnac waz bezposrednio z chlodnicy ale do tego przydaloby sie sciagnac zderzak, co bez kanalu jest samobojstwem :mrgreen:
Zapisane

jochen Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza, '94, 1.9D

« Odpowiedz #8 - Piątek, 28.03.2008, 19:20:07 - NIEPRZECZYTANA »

Myślę, że wielu z Wam się przyda :) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969&highlight=termostat+wymiana
Zapisane


Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 24.11.2008, 21:18:23 - NIEPRZECZYTANA »

Odgrzewam kotleta.

Dzisiaj zauwazylem cos takiego, przejechalem ok 15km a silnik nawet nie doszedl do 75st C, po pewnej chwili, wskazowka prawie osiagnela 90st, przejachelm moze z 500m z prekoscia z 40km/h, a wskazowka znowu spadla do 75st C.

Czy to termostat ? I czy ktos wie jak go wymienic, albo gdzie sie znajduje w 1.9 TDI AGR ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 25.11.2008, 21:34:01 - NIEPRZECZYTANA »

raczej czujnik temp ale trzeba to potwierdzic obserwujac wskazania na vagu
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kamil
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 25.11.2008, 21:59:08 - NIEPRZECZYTANA »

kilka dni temu mialem to samo. w trasie temperatura osiagnela 90, pozniej jechalem bardzo spokojnie i spadala stopniowo do ponizej 75. zmienilem pozniej temperature grzania i zaczela sie podnosic.
jak znajdziesz rozwiazanie to daj znac. :)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Środa, 26.11.2008, 06:00:40 - NIEPRZECZYTANA »

A może to po prodtu diesel. U mnie 5km i wskazówka nawet nie drgnie. Wysiadam, łapki pod maskę, a węże od chłodnicy zimne.  Więc raczej nie termostat.
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #13 - Środa, 26.11.2008, 14:20:29 - NIEPRZECZYTANA »

No u mnie tez bardzo wolno sie grzeje, myslalem ze to termostat, ale waz od termostatu zimny, a gorny cieply.Chyba taka ich uroda, a ze wskaznikiem temp to chyba mial chwile slabosci po prostu ;)
Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #14 - Środa, 26.11.2008, 16:03:50 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem podobnie jak Kozak
Cytat: kozak
przejechalem ok 15km a silnik nawet nie doszedl do 75st C, po pewnej chwili, wskazowka prawie osiagnela 90st, przejachelm moze z 500m z prekoscia z 40km/h, a wskazowka znowu spadla do 75st C
Wymieniłem termostat i po ok. 10km osiąga temp. 90C i ją trzyma. Zobacz temp. na VAG (blok 7) jesli spada ponizej 70C. na właczonym orgrzewaniu znaczy sie walniety termostat.
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Skocz do: