+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» kupno ibizki/toledo
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: kupno ibizki/toledo  (Przeczytany 15640 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Cobrettii Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Płock
Samochód: Opel Astra 1.7 DTL /CC 900

« Środa, 17.01.2007, 19:59:10 - NIEPRZECZYTANA »

Jak widac jestem tu nowy. Zamierzam se zakupić ibizkę. niestety moje fundusze wystarczą na rocznik 95 góra i to ubogi :(. Oczywiscie dizelek :).

Chciał bym się dowiedzieć na co zwrócic uwagę przy kupnie samochodziku. zapewne poszukiwania mi sporo zajmą bo auta świeżo sprowadzonego nie wezme, a mósze też swoj obecny upłynnić aby móc wogole o zmianie myśleć.

Więc jakie są mankamenty, jak blachy, jak silniczki??

Jak jest gdzieś taki temat to prosze o link, spędziłem troche czasu i nieznalazlem  żadnego co by mi dał odpowiedż na to pytanie.
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #1 - Środa, 17.01.2007, 20:59:45 - NIEPRZECZYTANA »

najlepiej coś poszukaj i wtedy pytaj o konkrety bo to temat rzeka. W każdym poście z działu techniczne dowiesz sie jakie problemy na ciebie czychać mogą.
Zapisane
Cobrettii Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Płock
Samochód: Opel Astra 1.7 DTL /CC 900

« Odpowiedz #2 - Środa, 17.01.2007, 21:05:19 - NIEPRZECZYTANA »

Shizo,  patrzylem, ale to jest śmietnik, w sensie ze jest tam wszystko a to cego szukam jest naprawde mało :| i prędzej oczy mnie rozbolą niż cokolwiek znajde.
chodzi mi o jakieś takie ogólniejsze info, żebym wiedzial gdzie czego szukać, i naco zwrocić uwage ( jasne ze nie każdy feler ) no ale tak np czytalem ze u niektórych blachy gniją, czy to prawda, i gdzie tego efektow szukać ?? silnik to raczej nie do zajeżdzenia jest...
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #3 - Środa, 17.01.2007, 21:30:39 - NIEPRZECZYTANA »

powiem Ci z doświadczenia że jak tu na forum pytasz o wszystko na raz to moło kto jest chętny odpowiedzieć - bo ja na przykład znam sie tylko na kilku rzeczach i co bede się mądrował na przykład jakie tam silniki dobre skoro w miare znam tylko swój? KPW?

[ Dodano: 2007-01-17, 21:32 ]
ja na przykład mam auto z 96r ale z Włoch przywiezione i rdzy jeszcze nie widziałem, generalnie te tematy sie już przewijały np. http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3121.0&highlight=kupie+seata
Zapisane
Cobrettii Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Płock
Samochód: Opel Astra 1.7 DTL /CC 900

« Odpowiedz #4 - Środa, 17.01.2007, 21:40:31 - NIEPRZECZYTANA »

no własnie, ale tam nie ma info których szukam :( i w tym caly ból :/ przeszukałem już forum i efekty ze pytam...

Znalazlem tylko o silniczkach żeczy. a mnie blachy jeszcze obchodzą...
Zapisane
ARKOW Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WARSZAWA
Samochód: Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))

« Odpowiedz #5 - Środa, 17.01.2007, 21:42:12 - NIEPRZECZYTANA »

Pogadaj z Heartlesem on ma Ibizkę 1,9 TD z 94roku.

[ Dodano: 2007-01-17, 21:47 ]
Z tego co wiem to TDi było dostępne od 1997 roku. Silnik TD jest natomiast tańszy w przypadku napraw. Prawidłowo użytkowany turbodiesel wytrzyma napewno 500 tyś.km i więcej. Silniki te są naprawdę bardzo trwałe i mają mały aptety na ropkę.
Zapisane

Leon 1,9 TDI (ASV) 134 KM '03 (była Ibiza GT TDi 90KM (AHU))
mar85ibiza95
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 18.01.2007, 00:07:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cze.. ja posiadam ibize z 95r 1,9TD

a więc tak na temat silnika moge Ci coś powiedzieć... Co do blachy to moją ibizke przywiozlem z niemiec, osobiscie 16 miesiecy temu:) i z blacha nie mam żadnych problemów.. jedynie na niektórych elementach podwozia bylo troche rdzy ale to tylko powierzchowne (papier scierny do reki chwila moment i po sprawie).

Co do silników...jak to ibiza do 95roku to masz do wyboru 1,9D i 1,9TD Ten pierwszy wolnossacy ten drugi turbodoladowany:))) osobiscie polowalbym na 1,9TD (chociaz tak naprawde temu silnikowi jest blizej do wolnossacego niz doladowanego.. -moim zdaniem;)  i to jest zarowno zalęta jak i wadą :)
ponizej troche danych tech. obydwu silnikow

1,9D max. moc 68KM przy 4400obr/min  
max moment obro. 127Nm w przedziale 2200-2600 obr/min

1,9TD max moc 75KM przy 4200obr/min
max moment obro. 150Nm w przedziale 2400-3400 obr/min

po co to pisze... ? :P po to zeby bylo widac i zebys nie pomyslal ze 1,9TD (skoro z turbina to w porownaniu do 1,9D to jakas super blyskawica)  Gdzies czytalem ze turbina w tym silniku ma glownie na celu to aby spaliny byly bardziej czyste... i to jest w duzej mierze racja... tak samo jak to ze silnik ten zostal prawdopodobnie celowo "zdaławiony" przez VW aby TDI mialo lepsze wejscie na rynek. Przez co silnik nie jest w ogole wysilony bo co to jest 75koni z 1,9l ?? tak samo turbina ktora pompuje dosc pozno i pracuje pod nieduzym cisnieniem ( w tym silniku turbo daje 7koni i 23NM(to jest nic patrzac na dzisiejsze turbiny chocby w TDI) i pracuje max pod cisnieniem 0,8bara. podsumowujac silnik super trwaly i wytrzymaly kosztem osiagow...(wiadomo cos za cos) Mi osobiscie to nie przeszkadza bo zalezy mi wlasnie na wytrzymalosci i ekonomicznosci... ale tym samochodem da sie w miare szybko pojechac i na serio nie jednego zaskoczyc szczegolnie na trasie w przedziale 2400-3400 zbiera sie bardzo ladnie:) a i pali smiesznie malo :)) Dodam jeszcze ze ten silnik najlepiej sprawdza sie wlasnie w ibizie poniewaz auto wazy z tym silnikiem 1005kg to nie duzo... i dla silnika to zaden problem poradzic sobie z taka masa.. a dodam ze ten silnik wystepuje zarowno w ciezszym golfie 3, seacie toledo, starym Vw passacie i audi 80 (ktore wazy 1300kg) i ten silnik tez sobie tam radzi... to co dopiero z lekkim seacikiem:)

Moja opinia jest bardzo stronnicza... fakt glownie tylko zachwalam, ale serio mam powody przejechalem prawie 26tys km i nic mi sie w tym aucie nie stalo... wszystko dziala i smiga jak nalezy :))

pozdrawiam i zycze pomyslnych poszukiwań :)
Zapisane
Cobrettii Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Płock
Samochód: Opel Astra 1.7 DTL /CC 900

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 18.01.2007, 15:43:52 - NIEPRZECZYTANA »

mar85ibiza95,  Dzięki za wyczerpującą odpowiedż. z tego co zauważylem to 1.9D pali do litra więcej niż 1.9TD. Jeszcze 1.9 sdi musze coś sie dowiedzieć o nim, bo ten chyba naj oszczędniejszy.

Czyli korozja na podwoziu. to już wiadomo.

a powiem że z marką jestem poniekąd związany, ojciec miał toledo II 1.6 obecnie posiada altee 1.9 TDi
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 18.01.2007, 16:53:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Cobrettii"
Jeszcze 1.9 sdi musze coś sie dowiedzieć o nim, bo ten chyba naj oszczędniejszy.

SDI to dieselek bez tubinki, więc pewnie będzie palił ciut mniej niż TD lub TDI, ale na pewno będzie dużo słabszy...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 18.01.2007, 18:06:51 - NIEPRZECZYTANA »

No to ja też.. Też mam Ibi 1,9 TD - jak jużmar85ibiza95 napisał, pali mało (można poczytać w wątki "ile palą wasze diesle" - czy coś takiego.. Dynamika dla mnie rewelacja jak na 75KM - turbinka w wyżej podanym zakresie obrotów robi swoje. Nie mam porównania do diesla wolnossącego, bo nie jeździłem, ale dla mnie wystarczy - przynajmniej na razie. Brak mocy czuć przy trzeciej osobie w środku - mocniej załadowany przy przyspieszaniu pod górę wymaga redukcji na czwórkę (żeby w ogóle przyspieszał ;)) Na wyprzedzanie też warto mieć kawałek miejsca, chociaż rzadko mi się zdarza "przecenić możliwości", a przejechałem już 40 000 km. Blachy - mam po obu stronach lekko skorodowane progi, ale to spaprana robota lakiernika, porza tym bez śladu korozji. Części tanie, silnik nie do zabicia (chyba, że sie postarasz - wtedy wszystko można popsuć). Mankamentem jest głośność silnika - powyżej 3000 obrotów trochę już przeszkadza na dłuższą metę, ale ja się przyzwyczaiłem ;)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
mar85ibiza95
Gość



« Odpowiedz #10 - Czwartek, 18.01.2007, 19:18:56 - NIEPRZECZYTANA »

Co do wątku o SDI - to wolnassacy tak samo jak D tylko ze nowsza konstrukcja tam juz jest bezposredni wtrysk i komputer. Nie wiem czy dobrze mowie ale ten silnik znajdziesz w modelach gdzies od 96,97 roku nie wiem dokladnie ale napewno nie w IBI do 95r.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 18.01.2007, 19:22:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mar85ibiza95"
Nie wiem czy dobrze mowie ale ten silnik znajdziesz w modelach gdzies od 96,97 roku nie wiem dokladnie ale napewno nie w IBI do 95r.

Silnik 1,9 SDI o oznaczeniu AEY montowano w ibizach w latach 93-99 :!:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Shizo
Gość



« Odpowiedz #12 - Czwartek, 18.01.2007, 19:28:27 - NIEPRZECZYTANA »

AEY montowano od 7/95 do 08/99
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 18.01.2007, 20:11:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Shizo"
AEY montowano od 7/95 do 08/99

Fakt - teraz sprawdziłem dokładniej  :roll:
Silnik ten występował w modelu ibizy od 93 do 99, ale był montowany w drugiej połowie produkcji.

Mały mistake  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Shizo
Gość



« Odpowiedz #14 - Czwartek, 18.01.2007, 20:50:56 - NIEPRZECZYTANA »

patrzyłem na allegro drogie te diesle - czy nie lepiej jakiegos benzyniaka?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» kupno ibizki/toledo
Skocz do: