+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Temperatura ponad 90C !!!!!
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura ponad 90C !!!!!  (Przeczytany 116826 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #75 - Wtorek, 01.07.2008, 13:11:50 - NIEPRZECZYTANA »

Ja znowu, mam niedogrzany silnik w mieście, 70-90 stopni w trasie 60-70, wymienię termostat jesienią, teraz nie ma sensu i tak w trase raz wyjadę tego lata , może dwa...nic mu się nie stanie.
zakladam ze na vagu tego nie sprawdziles :-X
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1167.msg71913#msg71913
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3149.msg44221#msg44221
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Wojtach Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI

« Odpowiedz #76 - Wtorek, 01.07.2008, 14:34:14 - NIEPRZECZYTANA »

Po 10 minutach pracy na jałowym wskazówka doszła do 90 stopni, (pion), kolejne 5 minut i temperatura się nie podniosła, górna rurka nagrzewa się szybciej, ale dolna po 7 minutach też ciepła.
Czyli termostat do wymiany?
Celuje w ten:
http://allegro.pl/item387715336_termostat_vw_seat_skoda_1_4_1_6_najtaniej_kxmk.html
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 01.07.2008, 14:35:57 wysłane przez Wojtach » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #77 - Wtorek, 01.07.2008, 15:02:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Wojtach
Czyli termostat do wymiany?
nie
nie sprawdziles co podaje vag wiec to tylko gdybanie
poczytaj podane linki
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Wojtach Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI

« Odpowiedz #78 - Wtorek, 01.07.2008, 15:06:16 - NIEPRZECZYTANA »

Nie mam nikogo kto ma VAG-a w Łodzi  :(
Nie jest dobrze, bo w trasie mam 60-65 stopni w mieście nie przekracza 90 w korku, podczas jazdy w mieście 75-90 stopni.
Nie słyszałem jak wiatrak w tym aucie pracuje.
Coś musi być kopnięte albo termostat albo króciec albo obudowa termostatu.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #79 - Wtorek, 01.07.2008, 15:14:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Wojtach
Nie jest dobrze, bo w trasie mam 60-65 stopni
wiec pytanie: skad wiesz? napewno nie ze wskaznika!
Cytat: Wojtach
w trasie mam 60-65 stopni w mieście nie przekracza 90 w korku, podczas jazdy w mieście 75-90 stopni.
Nie słyszałem jak wiatrak w tym aucie pracuje.
o ile silnik sie nie grzeje za bardzo to tylko sie cieszyc :-X
do pazdziernika bym sobie glowy nie zawracal
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Wojtach Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI

« Odpowiedz #80 - Wtorek, 01.07.2008, 15:32:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
o ile silnik sie nie grzeje za bardzo to tylko sie cieszyc
tylko jak ma się do tego wszystkiego  spalanie :-X
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #81 - Wtorek, 01.07.2008, 16:12:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Wojtach
tylko jak ma się do tego wszystkiego  spalanie :-X
nijak...
przynajmniej w lecie
ssanie sie szybciej wylaczy niz silnik sie nagrzeje
Cytat: raby
do pazdziernika bym sobie glowy nie zawracal
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #82 - Wtorek, 01.07.2008, 17:53:06 - NIEPRZECZYTANA »

Jak ktoś ma kompa z chwilowym wskazaniem zużycia to polecam zrknąć. U mnie 2 bieg bez gazu (polna droga):
Silnik lekko ciepły ~60st 5,4
Silnik rozgrzany 3,8
Choć nie wiem jak to się ma do benzynek i rzeczywistości.
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #83 - Wtorek, 01.07.2008, 18:17:58 - NIEPRZECZYTANA »

Bo komp diesla zwiększa dawkę i przyśpiesza wtrysk gdy silnik jest zimny,
+ jeszcze przez kilka minut po zapaleniu zimnego świece grzeją...

W benzynie nic takiego nie ma...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #84 - Wtorek, 01.07.2008, 18:27:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: the_ozyrys
+ jeszcze przez kilka minut po zapaleniu zimnego świece grzeją...
Latem??? Przy 60 st na wskaźniku?
Cytat: the_ozyrys
W benzynie nic takiego nie ma...
Tzn czy rozgrzany, czy ciepły pali tyle samo?
Cytat: the_ozyrys
Bo komp diesla zwiększa dawkę i przyśpiesza wtrysk gdy silnik jest zimny,
To akurat jasne i zrozumiałe.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #85 - Wtorek, 01.07.2008, 18:45:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Tzn czy rozgrzany, czy ciepły pali tyle samo?
jak sie ssanie wylaczy to tak :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #86 - Wtorek, 01.07.2008, 18:49:30 - NIEPRZECZYTANA »

To po co grzać silnik do 90 stC, można wywalić ssanie. Np symulując 90st


Jakoś mnie to nie przkonuje.

Napisano: Wtorek, 01.07.2008, 19:48:45


No i co ze sprawnością silnika np przy 40 czy 60st.?
Zapisane

kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #87 - Sobota, 05.07.2008, 13:19:10 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm... a ja wam opiszę teraz mój przypadek....

Wskaźnik temperatury zawsze miałem na "0" albo na 1/8 - 1/4...
przeczytałem ten wątek i sobie pomyślałem... pewnie mam coś walnięte...  i kupiłem dzisiaj nowy czujnik temperatury (czarny z żółtą obręczą).  jazda testowa... po osiedlu i moja radość... wskazówka się podnosi...

Radość nie trwała długo, bo się okazało, że wskazówka doszła do 3/4 skali ! i niebezpiecznie zbliżała się do czerwonego pola... - zaparkowałem pod blokiem, podnoszę maskę... a tam... wentylatorek stoi jak nic... - przewody dolotowe do chłodnicy są gorące, sama chłodnica też... więc... to chyba nie termostat (obwód otwarty - tak to rozumiem)

zajrzałem do schematów i się okazało, że silnik jest włączany takim ustrojstwem (czujnikiem) wmontowanym w chłodnice...  - przy pomiarach mi wyszło, że pomimo gorącej chłodnicy nie daje on napięcia na wentylator :(

A teraz najlepsze... - mam cordobę przez 2 lata... i nigdy nie słyszałem, żeby włączył się wentylator...  :o  - wskazówka temp. płynu chłodzącego zawsze była nisko.. więc mnie to nie niepokoiło...
Wydaje mi się, że mam szczęście jak 150, że do tej pory nie zagotowałem silnika.... (albo wyjątkowo dobry płyn chłodniczy - DYNAGEL 2000  (minus 37st)).

co o tym sądzicie?? - wymiana czujnika to wiadomo.. czy ktoś zna może oznaczenia?
a puki co przed wyruszeniem w trasę  zwieram to złącze na krótko... niech się chłodzi :)
- ale wymiana oleju i płynu chłodniczego na nowy... to chyba musowo po naprawieniu tego czujnika co?
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #88 - Sobota, 05.07.2008, 13:33:06 - NIEPRZECZYTANA »

no tak, to wskaźnik teraz pokazuje Tobie prawidłową temperaturę... uważaj, żeby nie zagotować wody... jak zagotujesz to różne mogą być tego efekty i w najgorszej opcji będziesz musiał planować głowice i uszczelkę pod nią wymieniać...  :o   Jeżeli chłodnica jest ciepła, a nie chodzi wentylator to podłącz wentylator na krótko (czyli tak żeby non-stop się kręcił). Według mnie do wymiany jest czujnik przy wentylatorze... niech mnie ktoś poprawi jak źle myślę...
« Ostatnia zmiana: Sobota, 05.07.2008, 13:37:54 wysłane przez Semir » Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #89 - Sobota, 05.07.2008, 13:35:47 - NIEPRZECZYTANA »

no właśnie wiem... cód, że nie zagotowałem do tej pory...

myślałem, żeby silnik podłączyć do świateł dopóki nie naprawię tego - włączam światła - włącza się wentylator :D :D
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Temperatura ponad 90C !!!!!
Skocz do: