Problem ze znikającym płynem chłodzącym...

<< < (59/62) > >>

k.100.pr:
Obok zbiornika i na zbiorniku nie ma osadu. Nawet po wytarciu i przejechaniu paru km jest mokro.

raby:
osad sie zbiera pod zbiornikiem ale mam rozumiec ze widac plyn po jezdzie?

k.100.pr:
tak, po kazej jezdzie jest plyn wyplywajacy z otworu  odpowietrzajacego spod korka. Nie wywala go jeszcze litram i ubytej plynu jest na razie niezauwazalny. Rano sprawdze stan na zimnym silniku.

raby:
no to wskazuje to na uszczelke
sluchaj czy rano psyknie ze zbiorniczka

k.100.pr:
Samochód odstał swoje, silnik zimny. Stan płynu 7mm poniżej min. Po odkręceniu korka, nie pss, tylko pssssss oraz podniesienie się płynu. Tak było rano.

Dzisiaj postanowiłem trochę przegonić auto na prostej drodze ok.18km. Powycierany zbiornik płynu i w drogę. Po powrocie i wstępnych oględzinach, zdziwienie. Żadnego pocenia, czy płynu wydostającego się przez otwór w zbiorniku, wszędzie sucho. Słychać było jak z pod korka uchodzi ciśnienie z układu chłodzenia. Po kilku godzinach sprawdziłem ponownie i wszystko suche, węże normalne.
Nie wiem czy dobrze myślę, ale czy możliwe jest, że przy porządnym rozgrzaniu silnika, jakaś mała nieszczelność w uszczelce głowicy jest niwelowana przez rozszerzające się z temperatury elementy silnika.

Objawy, o których pisałem wcześniej, czyli wywalanie płynu przez korek, występowały  wyłącznie przy jeździe po mieście. A po mieście wiadomo kilka km (7-15km dziennie) i co chwila parkowanie, auto nawet nie ma się gdzie rozgrzać.

Napisano: Wtorek, 26.02.2013, 13:40:47

Cytat: raby

no to wskazuje to na uszczelke

I po kłopocie. Już 10 dni po wymianie uszczelki pod głowicą. Poziom płynu na zimnym silniku jest stały, nie ubywa. Na silniku ciepłym poziom płynu delikatnie wzrasta, węże nie są już teraz tak twarde jak przedtem. Zbiornik wyrównawczy czysty i suchy, nic nie wywala przez korek. Koszty podałem w wątku o prezentach dla seata (całość 608zł).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona