+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Tarcze i klocki
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 46   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tarcze i klocki  (Przeczytany 408010 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #540 - Czwartek, 07.04.2011, 07:44:02 - NIEPRZECZYTANA »

1) Podejdą zwykłe. Pogadaj z kolegą Maciejek. Tarcze zimmermana i klocki to poniżej 200zł - pełne.
2) Nie za tyle.
3) Zmierz.
4) Wymianę klocków opisał Raby w swojej ibizie. Tarcze to pare śrub więcej.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #541 - Czwartek, 07.04.2011, 16:13:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Podejdą zwykłe

1. Jak ma wentylowane, to nie podejdą pełne, nie pisz głupot. Tarcze 256mm wentylowane to wydatek około 200zł (ATE, TRW, Textar), klocki do tego około 100zł(ATE, TRW, Ferodo, Textar). Zimmermann to miekkie tarcze, przez co szybko lecą, praktycznie równomiernie z klockami.
2. Można znaleść taniej.
3. Inaczej niż zmierzyć to pewnie będzie ciężko :eye:
4. Podstawą wymiany tarcz jest określenie bicia i takie dopasowanie tarczy, aby zminimalizować to bicie. Więc to nie tylko kwestia zrzucenia starych i założenia nowych tarcz. Potrzebny jest porządny klucz trzpieniowy 6mm do śrub zacisku (uwaga na śruby w zaciskach, żeby nie zerwać kluczem) i słuszny młotek do zbicia tarczy z piasty. Pilnik do metalu do wyczyszczenia z rdzy prowadnic klocków również będzie przydatny. Do tego szlifierka do czyszczenia z rdzy. Warto zaopatrzyć się w smar miedziowy i biały smar do prowadnic zacisków.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #542 - Czwartek, 07.04.2011, 19:59:45 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, od punkt 1.
Napisał o tarczach 239, więc odpisałem na temat 239. Coś wiem na ten temat...
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #543 - Czwartek, 07.04.2011, 23:05:09 - NIEPRZECZYTANA »

Chyba nie proponujesz założenia tarcz pełnych zamiast tarcz wentylowanych ze względu na 50zł różnicy w cenie, kosztem skuteczności hamulców, wytrzymałości termicznej i dłuższej żywotności tarcz?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Zupa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Cordoba SE '98 1.6 LPG

« Odpowiedz #544 - Piątek, 08.04.2011, 00:19:19 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie czy naprawdę żywotność wentylowanych przewyższa na tyle tarcze pełne, że warto dokładać? Skuteczność hamowania pomiędzy wentylowanymi a pełnymi, przy masie lekko ponad tonę, oraz 75KM chyba nie robi znaczącej różnicy :)
Macie jakieś polecane sklepy gdzie kupie taki komplet w rozsądniejszej cenie?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #545 - Piątek, 08.04.2011, 10:35:48 - NIEPRZECZYTANA »

Zupa, pisz do maciejek.
Leemarvin, jasne, że nie. Wytłumacz mi tylko, dlaczego seat do 97 roku montował przy 1.4 tarcze pełne a później raptem zmienił na wentylowane? Nie sądzę, żeby inżynierzy się kapnęli, że hamulce są za słabe i pozmieniali tarcze. Prędzej wyciągali z magazynów części przed wejściem nowego modelu w 99roku...
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #546 - Piątek, 08.04.2011, 14:46:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Nie sądzę, żeby inżynierzy się kapnęli, że hamulce są za słabe i pozmieniali tarcze

A ja właśnie sądzę, że tak było. Zawsze tarcze wentylowane mają wyższą skuteczność pod obciążeniem, niż tarcze pełne.

Cytat: mac456x9
Prędzej wyciągali z magazynów części przed wejściem nowego modelu w 99roku...

Problem tylko w tym, że w nowym, liftowym modelu są takie same tarcze i klocki, więc po co mieliby taki zabieg czynić?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
p14c3k Mężczyzna
Adam
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Śląsk Cieszyński
Samochód: Cordoba Vario SPORT - 1.9 TDI (ASV) - 2001

« Odpowiedz #547 - Sobota, 16.04.2011, 09:49:19 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy a co powiecie na mikody ?? W rozmiarze 280x22 4x100 nic zabardzo innego poza MIKODAMI i EBC nie mozna dostac z nacinanych
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #548 - Sobota, 16.04.2011, 10:56:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: p14c3k
MIKODA
to loteria. zalezy jaka partie trafisz.
Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #549 - Sobota, 16.04.2011, 13:26:38 - NIEPRZECZYTANA »

Ja ostatnio wrzuciłem tarcze i klocki Meyle i jak na razie wszystko ok
Zapisane

body69 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lipno
Samochód: IBI FL 1.9 Tdi

« Odpowiedz #550 - Czwartek, 28.04.2011, 21:56:43 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie jakie kupić tarczE?? bo przeglądam allegro i nic sensownego nie moge znaleść, a nie chce kupić gówna co po 10 tys mi się pokrzywi itp..
Seat Ibiza 6l 256 mm 
jakieś przykłady??
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #551 - Czwartek, 28.04.2011, 22:20:17 - NIEPRZECZYTANA »

Tak. Np nie allegro tylko intercars albo ktoś od nas z częściami.
ATE, Ferodo, Zimmermann, EBC(to już drogie...), Bosch.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #552 - Piątek, 29.04.2011, 07:57:04 - NIEPRZECZYTANA »

Też skusiłem się na klocki Meyle na tył, zobaczymy jak się sprawdzą bo jeszcze nie miałem chwili żeby założyć.
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #553 - Niedziela, 01.05.2011, 12:42:06 - NIEPRZECZYTANA »

Czy miał ktoś do czynienia z nawiercanymi tarczami Steinhof? Cena ok 100 zł/szt. Tak wpadły mi w oko i się zacząłem zastanawiać. proximo, Ty masz gładkie?
Zapisane
proximo Mężczyzna
skator
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: 3 city
Samochód: Ibiza 00 AKK

« Odpowiedz #554 - Wtorek, 03.05.2011, 18:13:39 - NIEPRZECZYTANA »

zwykłe (gładkie) steinhof na nasze "bąki" są idealne :D bierz odrazu caly zestaw z klockami bo raz ze tanio wychodzi a 2 to malo pylą

moja wypowiedz z 08.2009 :)

Cytuj
ja właśnie zakupiłem chyba najtańsze hamulce na oś przednia jakie są do mojej ibizy

zestaw firmy Steinhof (polskie) wentylowane tarcze 239mm i klocki do nich - 154 zł (z wysyłka) dla porownania jest to cena 1 tarczy ATE

Sprawdze czy warte sa zakladania, mam nadzije ze do wiosny wytrzymaja  (oby dluzej)
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 03.05.2011, 18:16:25 wysłane przez proximo » Zapisane

Strony: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 46   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Tarcze i klocki
Skocz do: