+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» Zablokowany pas bezpieczeństwa :(
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zablokowany pas bezpieczeństwa :(  (Przeczytany 16869 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Piątek, 22.12.2006, 17:12:08 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Dziś po wizycie na stacji (po nalaniu paliwa  :pub: ) wsiadam do mojej Corodoby, próbuję wyciągnąć pas  :test:  a tu nic.... więc odjechałem żeby nie blokować ruchu na stacji, spróbowalem na równej powierzchni - nic na zjeździe - nic, na podjeździe - nic  :niewiem:

I teraz nie wiem... kombinowałem jak mogłem, delikatnie mocno wpuszczać pas w szczelinę, powoli próbować wyciągać... i za przeproszeniem  d...a

Domyślam się że będę musiał dostać sie do mechanizmu napinającego pas... i coś odblokować ( mam nadzieję że nic się nie zapsuło ) i tu moje pytanie:

Czy ktoś kiedyś próbował się dostać do mechanizmu - i jak to zrobić ( jak odkręcić plastik który osłania tą część ) i w ogóle czy coś takiego się wam pojawiało ???

Z góry dzięki za odpowiedź i korzystając z okazji:

!!! WSZYTKIEGO NAJLEPSZEGO !!!
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Piątek, 22.12.2006, 17:30:31 - NIEPRZECZYTANA »

A mam pytanie do własnie tego tematu mozna sprezyne naciagnac przy pasie zeby lepiej zwijała pas?
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Piątek, 22.12.2006, 20:52:31 - NIEPRZECZYTANA »

Zrywasz oslone progu a nastepnie oslone slupka do gory i masz dostep do mechanizmu.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #3 - Sobota, 23.12.2006, 11:34:23 - NIEPRZECZYTANA »

No wlasnie tak zrobilem.... coprawda o tej porze roku o godz 20, bez latarki.... to lekka masakra... ale udalo się - wymacałem "coś" w mechaniźmie, poruszałem wszystkim i poszło :)
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Sobota, 23.12.2006, 11:49:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "uszek"
A mam pytanie do własnie tego tematu mozna sprezyne naciagnac przy pasie zeby lepiej zwijała pas?
A ktos to probawal, czy sie da?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kajos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chodziez
Samochód: Seat Cordoba SX 1,9 TDI AHU

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 24.12.2006, 17:08:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Cytat: "uszek"
A mam pytanie do własnie tego tematu mozna sprezyne naciagnac przy pasie zeby lepiej zwijała pas?
A ktos to probawal, czy sie da?

Wszytko sie da  :ok: tylko niewiadomo czy sprezyna juz nie bedzie rozciagnieta.
U mnie w Cordi slabo zwija sie pas od strony pasazera wiec podciagalem sprezyne na maxa i nic to nie dalo :niewiem:  
Sprubowac mozesz tylko troche z tym roboty jest i najlepiej jak robia to 2 osoby bo trzeba przytrzymac oslone i zwijac sprezyne a to sie raczej 1 osobie nie uda :hmm:
Powodzenia  :papa:
Zapisane

Dobrzy ludzie ida do nieba,zli dostaja sie wszedzie
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 24.12.2006, 22:05:25 - NIEPRZECZYTANA »

a mogłbys to dokładniej opisac co i jak?
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Kajos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chodziez
Samochód: Seat Cordoba SX 1,9 TDI AHU

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 25.12.2006, 12:33:58 - NIEPRZECZYTANA »

Teraz juz nie pamietam juz jak to robilem
Ja d tego jeszcze odlanczalem napinacze bo byly wystrzelone ;-)
Jak sie okazuje nie sa one sterowane jak poduszki (przez prad)
Jest to mechanicznie bezwladnosciowo otwierana sprezyna ktora pociagalinke stalowa a ona benben z pasem i jego zatrzaskuje :zakrecony:
Zapisane

Dobrzy ludzie ida do nieba,zli dostaja sie wszedzie
cyc999 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: sobienie jeziory
Samochód: leonard 1.6 2003

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 16.12.2007, 23:18:44 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie pasy z tylu za pasazerem wogole przestaly sie zwijac czy da sei to naprawic czy czeka mnie wymiana  :?:  :?:
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 16.12.2007, 23:20:19 - NIEPRZECZYTANA »

wymiana - jeszcze nie slyszalem zeby ktos zwijacz naprawil  :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ArO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelcz Laskowice
Samochód: Ibiza '01, 1.4 MPI AUD

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 17.12.2007, 22:14:49 - NIEPRZECZYTANA »

naprawa zwijacza to raczej trudny proces:P co do poprawienia naciagu pasa mozna sprobowac ale to jest dosc trudne poniewaz stare pasy maja zakladke w zwijaczu zaprasowywana i jak sie ja rozklei to domowymi sposobami nie da sie tego zrobic, jezeli ktos z Was wyciagal juz pas i ma w zwijaczu aluminiowa szpule z duza zakladka (ktora siedzi w szpuli) mozna wyciagnac zakladke ze szpuli wyjac sztyft blokujacy i trzymajac (mocno szpule wyciagnac pas, postem zostaje juz tylka przekrecic okolo 2 razy szpule w kierunku przeciwnym do tegow ktorym sie rozwija, wlozyc zakladke w szpule, nastepnie wlozyc sztyf zabezpieczjacy i wlozyc dokladnie zakladke w szpule. Pozniej dolacze fotki dla lepszego zobrazowania:)....

Foto






W zwijaczu dziaja dwa podstawowe systemy WS i CS mozliwe ze jeden z nich sie zablokowal, system ws dziala przy mocnym szarpnieciu cs natomiast blokuje pas przy przechyleniu auta o 27 w kazda inna strone niz jak auto stoi poziomo (rowno)

w razie pytan pisz:)
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 18.12.2007, 23:13:52 wysłane przez ArO » Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» Zablokowany pas bezpieczeństwa :(
Skocz do: