+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Ciężko wchodzą biegi
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ciężko wchodzą biegi  (Przeczytany 206765 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #240 - Środa, 09.10.2013, 22:42:59 - NIEPRZECZYTANA »

Zgniły płyn hamuclowy w wysprzęgliku czasem losowo nie pozwala nawet odbić pedałowi sprzęgła... więc jak się dba tak się ma...
« Ostatnia zmiana: Środa, 09.10.2013, 22:44:00 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
bagoo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SEAT CORDOBA II FL 2000, 75 KM/55 kW

« Odpowiedz #241 - Piątek, 25.10.2013, 11:40:09 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Przebrnąłem przez kilka stron tego tematu i postanowiłem opisać swój przypadek dokładnie:

1. Zaczęlo się od tego że jadąc, nagle nie mogłem włożyć żadnego biegu, po chwili pedał sprzęgła "spadł"
2. U mechanika okazało się że końcówka linki od sprzęgła padła (taki odlany element w kształcie litery "Y"),
3. Założył nową linkę, samoregulującą się (ta wcześniejsza nie była samoregulująca), no i było ok,
4. Po przejechaniu jakichś 10-15 km linka jest cała, ale cholernie ciężko zaczęły biegi wchodzić, podobnie jak na moment przed padnięciem poprzedniej linki,

Dodam że przy wyłączonym silniku biegi śmigają idealnie, więc mam nadzieję, że to nic od skrzyni biegów, poziom oleju w skrzyni był sprawdzany jakiś miesiąc przed awarią i było ok.

Nie wiem czy dobrze rozumuję - skoro to jest linka samoregulująca się, więc przy większym oporze od sprzęgła powinna się "rozluźniać" (wydłużać?) przez co gorzej mogą wchodzić biegi i idąc tym tropem podejrzewam, że to jakiś problem z samym sprzęgłem i tutaj kończy się jakakolwiek moja wiedza, stąd moja ogromna prośba o pomoc - może ktoś się z takim przypadkiem spotkał i ma pomysł czy to będzie wymiana całego sprzęgła (Boże zachowaj!), czy może jakiegoś drobnego elementu.

Chcę się rozeznać w temacie zanim podjadę do mechanika, poza tym z braku forsy póki co nie mogę tego zrobić, będę bardzo wdzięczny za sugestie, pozdrawiam!

SEAT CORDOBA
2000r.  75KM/55kW


Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #242 - Piątek, 25.10.2013, 13:14:17 - NIEPRZECZYTANA »

standardowo tuleje w sprzegle, a ta linka tylko szybciej wykonczy sprzeglo, szykuj się na komplet
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bagoo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SEAT CORDOBA II FL 2000, 75 KM/55 kW

« Odpowiedz #243 - Piątek, 25.10.2013, 14:56:30 - NIEPRZECZYTANA »

standardowo tuleje w sprzegle, a ta linka tylko szybciej wykonczy sprzeglo, szykuj się na komplet


Powiało optymizmem, tak czy owak, dzięki za odpowiedź...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #244 - Piątek, 25.10.2013, 15:11:29 - NIEPRZECZYTANA »

realizmem, czytalem trochę forum no i mialem takie sprzeglo
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #245 - Piątek, 25.10.2013, 17:24:36 - NIEPRZECZYTANA »

Kup sobie linkę linexa. Pancerna i niezniszczalna. Kosztuje w dodatku grosze. ze 40zł.
Na pewno Ci nie padnie a jak zbierzesz kasę na sprzęgło to sobie wymienisz.
Zapisane
bagoo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SEAT CORDOBA II FL 2000, 75 KM/55 kW

« Odpowiedz #246 - Niedziela, 27.10.2013, 21:24:57 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki raz jeszcze za info... zaryzykuje tak jak jest na razie, będę jeździł tylko jak będę musiał, a to nie jest zbyt często. Dzisiaj odpaliłem na próbę się przejechać i kurde śmiga ok, zakładam że z czasem podczas jazdy się pogarsza, zauważyłem też (nie jestem pewien) że jak dynamiczniej wciskam sprzęgło to jest lepiej (może wtedy linka nie zdąży się rozregulować ? - laickie gdybanie...)

Mam jeszcze pytanie czy uważacie że jest sens się rozglądać za używką ? koszt by się zamknął pewnie w 150 ,-  tylko pozostaje pytanie czy się nie trafi na jeszcze większy syf - ktoś ma takie doświadczenie, ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakupie ? pozdrawiam
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #247 - Niedziela, 27.10.2013, 21:36:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bagoo
jest sens się rozglądać za używką ? koszt by się zamknął pewnie w 150
za co? uzywane sprzeglo? dolicz jeszcze 200 na robocizne
lepiej zrobic to solidnie i na kolejne 100000km styknie
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 28.10.2013, 06:51:55 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bagoo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SEAT CORDOBA II FL 2000, 75 KM/55 kW

« Odpowiedz #248 - Niedziela, 27.10.2013, 22:16:28 - NIEPRZECZYTANA »

Za robociznę tak czy owak trzeba płacić czy nowe czy używane, ale skłaniam się ku nowemu zdecydowanie...

Tylko 10 k km sprzęgło wytrzymuje ? Bez jaj nie jeżdżę jak Kubica, nie żyłuję auta - liczyłem że od 50 - 100 k coś takiego wytrzymuje... Jak już męczę to jeszcze jedna prośba, czy sprzęgło Firmy KAGER jest coś warte ? Chciałbym kupić coś o dobrym stosunku cena/jakość, ale zdecydowanie nie musi to być Ferrari wśród sprzęgieł, dorzucam link z częściami które pasują do mojego auta: http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeglo-kompletne,seat,cordoba-hatchback-6k2-1999-06-2002-10,1-6-75km,104-4327-12890-100051.html  z góry dzięki!

EDIT - już pierwszą opinię wyczytałem że KAGER to gówno, więc marzenia o sprzegle za około 350 ,- prysły... co więc proponujecie ?

A Sachs ? Na InterCarsie jest dziwnie tanio takie coś:

Nazwa: Zestaw sprzęgła SACHS 3000 286 002
W magazynie: 4 szt.
Kup za:
347.87 PLN
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 27.10.2013, 22:32:39 wysłane przez bagoo » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #249 - Poniedziałek, 28.10.2013, 06:55:55 - NIEPRZECZYTANA »

jedno zero mi wcielo, miało być 100 tys
poszukaj na allegro markowego a nie kager, i pamiętaj o zrobieniu tulejek lapy!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bagoo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SEAT CORDOBA II FL 2000, 75 KM/55 kW

« Odpowiedz #250 - Wtorek, 12.11.2013, 10:50:53 - NIEPRZECZYTANA »

jedno zero mi wcielo, miało być 100 tys
poszukaj na allegro markowego a nie kager, i pamiętaj o zrobieniu tulejek lapy!
Z tym Kagerem to się wygłupiłem to już wiem, poczytałem troche i teraz wiem że linka i sprzęgło (poza zamarzajacymi zamkamki) to jest bolaczka cordob, ale jeszcze jedno mi się rzuciło w oczy, podobno często wygina się pedał sprzęgła :o  Też na to rzuce okiem, nie spodziewałem się, że takie akcje mogą odchodzić...
Co do sprzęgła będę szukał Sachs'a

Napisano: Poniedziałek, 28.10.2013, 09:06:53


Zamierzam takie coś wziąć, http://www.sprzegla.webshop.pl/ProductDetails/Show.rails?s=,,,,,,&n=&a=SACHS-Zestaw-sprzegla-SACHS-3000581001-3000581001&i=0,0,0,N,-1,-1,21142#, dzisiaj jeszcze skonsultuje z mechanikiem, jedno pytanie jeszcze - te tulejki łapy to jaki rząd cenowy jest ?

A może macie jakiegoś sprawdzonego mechanika z Krakowa, najlepiej okolice Łagiewnik, ten u którego byłem mieści się na ulicy Deotymy, takim mały przydomowy warsztat - nie mam opniii...
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #251 - Wtorek, 12.11.2013, 11:02:02 - NIEPRZECZYTANA »

bagoo, tulejka kosztuje poniżej 30zł. Ale!! Obowiązkowo weź ją w aso. Zamienniki są złej jakości.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #252 - Wtorek, 12.11.2013, 17:44:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
tulejka kosztuje poniżej 30zł. Ale!! Obowiązkowo weź ją w aso. Zamienniki są złej jakości.
o ile pamietam to ida 3
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #253 - Wtorek, 12.11.2013, 19:59:55 - NIEPRZECZYTANA »

hm, mi chodziło o tę główną. A jakie są inne to niestety nie wiem.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #254 - Wtorek, 12.11.2013, 20:14:00 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1344.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Ciężko wchodzą biegi
Skocz do: