+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Jak to jest z tym tuningiem?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak to jest z tym tuningiem?  (Przeczytany 13608 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Tominator
Gość



« Sobota, 16.12.2006, 22:56:35 - NIEPRZECZYTANA »

Oglądałem stronę Goduli i trafiłem na coś takiego
http://www.godula.cc.pl/chip/vw/strony/golf_19tdi110.htm
To jest tuning golfa z moim silnikiem czyli AFN 110KM
Ciekawi mnie to że koleś zrobił program na 386NM - jak to ejst możliwe na seryjnych gratach? Nie chce mi się wierzyć żeby to wogóle nadawało się do jazdy.Skoro można samym programem tyle walnąć to po co ludzie zmieniająwtryski turbiny intercoolery itp
Zapisane
zlop
Gość



« Odpowiedz #1 - Sobota, 16.12.2006, 23:10:23 - NIEPRZECZYTANA »

Czemu nie??
Moze ktos ma talent do pisania programow.
Nie neguj tego. Oni testowali to na jednym silniku, moze trafili jakis dobry egzemplarz?
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #2 - Sobota, 16.12.2006, 23:16:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Oni testowali to na jednym silniku, moze trafili jakis dobry egzemplarz?

Jaki tam dobry skoro w serii miał 110KM? Coś mi tu śmierdzi wałkiem :test:
Zapisane
Metody
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 17.12.2006, 00:04:06 - NIEPRZECZYTANA »

nigdzie nie jest napisane że w golfie jest afn, a to że ma 110 kucy tym bardziej o tym nie świadczy
taki wynik jest do osiągnięcia, gdzieś był wynik octavi 110 po chipo-boksie i miała naprawde dużo momentu :)
wtryski, turbiny i inne bajery montuje sie by mięc większy i bezpieczny przyrost koni mechanicznych
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 17.12.2006, 09:26:18 - NIEPRZECZYTANA »

W Golfie IV to pewnie ASV siedzi.
Z tego co mi wiadomo,to Godula zna sie na rzeczy i nie widzę w tym żadnego przekrętu
z momentem.
Zastanawia mnie tylko mały gratis mocy,może Golfik przed tuningiem lekko niedomagał?
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 17.12.2006, 09:35:03 - NIEPRZECZYTANA »

Nie neguję tego że się zna ale trochę czasu temu zjeżdzaliście mój tuning na forum bo przy 2000 miałem 300NM i taki program zabije sprzęgło oraz skrzynia się rozleci, w tym aucie jest ok 370NM przy tych obrotach - w tym modelu skrzynia nie rozleci i sprzegło nie padnie :chytry: ?
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 17.12.2006, 12:03:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Z tego co mi wiadomo,to Godula zna sie na rzeczy i nie widzę w tym żadnego przekrętu


A jak widze 380Nm przy 2000obr to twierdze ze ma gotowce i zna sie na rzeczy jak ja na strojeniu benzyn...
Mozna wlasnie podlac paliwa z samego dolu i charakterystyka silnika pozwoli na jebniecie momentem ale strata bedzie u gory dlatego moment leci w dol. Pozatym batory ... i czerwony od temp seryjny IC
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Tominator
Gość



« Odpowiedz #7 - Niedziela, 17.12.2006, 12:18:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
A jak widze 380Nm przy 2000obr to twierdze ze ma gotowce i zna sie na rzeczy jak ja na strojeniu benzyn...
Mozna wlasnie podlac paliwa z samego dolu i charakterystyka silnika pozwoli na jebniecie momentem ale strata bedzie u gory dlatego moment leci w dol. Pozatym batory ... i czerwony od temp seryjny IC


Możesz to m przystępniej wytłumaczyć rob?
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 17.12.2006, 13:48:28 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie brzmiało

Cytat: "Tominator"
Ciekawi mnie to że koleś zrobił program na 386NM - jak to ejst możliwe na seryjnych gratach?


Więc napisałem,że jest to możliwe i Godula umie to zrobić,czyli zna się na rzeczy.

Ja bym tego nie umiał zrobić,więc się nie znam na rzeczy.  Proste...

A czy to jest fachowo czy niefachowo zrobione przez Godule,to już mnie nie obchodzi.
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 17.12.2006, 15:08:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Możesz to m przystępniej wytłumaczyć rob?


Powiem tak : dawki paliwa na seryjnej pompie dadza najwiekszy moment w okolicach 2000 obr jak by lac ile mozna. Pozniej charatkerystyka pompy 10mm nie pozwala na wydatek paliwowy by to utrzymac. Wiec stosuje sie rozne triki by moment z dolu przyhamowac by sprzegla nie rozwalic. Mozna ten sam silnik zrobic z lagodym momentem gdzie max bedzie przy ok 3000 ale wtedy bedzie to tylko 320Nm.
Walniecie paliwem z dolu ma jeszcze jedna wkurzajaca rzecz. Mianowice bardzo szybko seryjny cooler nie wydala co w polaczeniu  z iloscia paliwa powoduje ze jak na V bieg wcisniesz z niskich obrotow to do 3000obr bedzie szlo a pozniej auto spuchnie.
Czyli w skrócie - im wieksza gorka na poczatku tym wiekszy spadek za nia :)
Mniejsza gorka to spadek lagodnieszy i wiecej nm przy wyzszych obrotach.
Co do Goduli to szpec jaki malo jesli chodzi o benzyniaki. Ale jak widze program wyscigowy do TDI gdzie praktycznie powyzej 3500 obr nie ma sensu krecic to cos mi nie halo...
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Tominator
Gość



« Odpowiedz #10 - Niedziela, 17.12.2006, 15:12:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Z tego co mi wiadomo,to Godula zna sie na rzeczy i nie widzę w tym żadnego przekrętu
z momentem.

Niech się zna na rzeczy ale nie wierzę w takie bajki żeby samym softem wyciągnąć prawie 390NM z AFN. Zresztą niech się mądrzejsi wypowiedzą typu rob - czyli tacy co te softy robią.

Rob tylko jak to się ma do żywotności sprzęgła i innych gratów typu turbo?Jak przy 2000 miałem 300NM to mówiłeś że sprzęgło długo nie pochodzi a ten koleś ma 370NM przy 2000obr - jemu to pochodzi? po co wogóle robić program na którym i tak nie można jeździć?
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 17.12.2006, 16:20:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Rob tylko jak to się ma do żywotności sprzęgła i innych gratów typu turbo?Jak przy 2000 miałem 300NM to mówiłeś że sprzęgło długo nie pochodzi a ten koleś ma 370NM przy 2000obr - jemu to pochodzi? po co wogóle robić program na którym i tak nie można jeździć?


No dlatego tez dziwie ze ze Godula takie cos ma...no chyba ze ma to przyciagnac klientow co tylko w cyferki patrza wezma sobie pare WWW otworza i porownaja no to Godula wymiata....
Powiem Ci tak ze jeszcze w silniku wzdluznym (pasek audi) gdzie skrzynia i sprzeglo solidne mozna takie cos probowac dac. Ale powtarzam ze zabawa mierna bo na 100% na seryjnych gratach to auto bedzie puchnac....wiec jak to ma byc w Golfie to ja pozdrawiam przeniesienie napedu.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
NATHAN
Świeżak
Offline Offline



Skąd: KRAKÓW

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 18.12.2006, 11:25:51 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie to jest jeden wielki FARMAZON,tak jak Rob tutaj mówi,godula to jest taki spec od TDI jak ja od promów kosmicznych,kumpel z kraka robił u niego właśnie soft w ibizie 1.9 TDi AFN i zrobił mu ją na 150 KM i 350 Nm na seryjnych gratach (oczywiście wg jego hamownii) i niedość że miał mega batorego to jeszcze ciągłe jaja ze sprzęgłem,z którymi nie mógł sie uporać :lol:
Tak więc jak ja kupię autko na wiosnę,to pomimo tego że mam do niego rzut beretem,to ominę go jednak szerokim łukiem :mrgreen:
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 18.12.2006, 11:27:24 - NIEPRZECZYTANA »

Rob a o co chodzi z tym przeniesieniem napędu? Mam zamiar za kilka miesięcy wymienić u siebie intercooler,turbo,sprzęgło,wtryski,pompe tak aby uzyskać 160-170KM i ok 380NM. Czy ten silnik to wytrzyma? Czy moze lepiej nazbierać na swapa 130KM i chipem samym dać na 170KM i 380NM?Co o tym myślisz?
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 18.12.2006, 23:00:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tominator"
Rob a o co chodzi z tym przeniesieniem napędu? Mam zamiar za kilka miesięcy wymienić u siebie intercooler,turbo,sprzęgło,wtryski,pompe tak aby uzyskać 160-170KM i ok 380NM. Czy ten silnik to wytrzyma? Czy moze lepiej nazbierać na swapa 130KM i chipem samym dać na 170KM i 380NM?Co o tym myślisz?


Sluchaj cala sprawa w tym ze PD 130 ma skrzynie gdzie tarcza sprzegla ma 240mm a slabsze TDI maja tylko 220 i ty tez taka masz. Wiaza sie z tym ograniczenia przy przeniesieniu momentu. Ale 170KM/380Nm to nie jest wartosc przy ktorej napewno skrzynia i sprzeglo padna. Owszem zadaniem tunera bedzie tak program ulozyc by te 380NM nie bylo od razu i w naglym przyroscie ale oczywiscie  da sie to zrobic.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Jak to jest z tym tuningiem?
Skocz do: