Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Jak to jest z tym tuningiem?
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Jak to jest z tym tuningiem? (Przeczytany 13593 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tominator
Gość
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Sobota, 16.12.2006, 22:56:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Oglądałem stronę Goduli i trafiłem na coś takiego
http://www.godula.cc.pl/chip/vw/strony/golf_19tdi110.htm
To jest tuning golfa z moim silnikiem czyli AFN 110KM
Ciekawi mnie to że koleś zrobił program na 386NM - jak to ejst możliwe na seryjnych gratach? Nie chce mi się wierzyć żeby to wogóle nadawało się do jazdy.Skoro można samym programem tyle walnąć to po co ludzie zmieniająwtryski turbiny intercoolery itp
Zapisane
zlop
Gość
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #1 -
Sobota, 16.12.2006, 23:10:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czemu nie??
Moze ktos ma talent do pisania programow.
Nie neguj tego. Oni testowali to na jednym silniku, moze trafili jakis dobry egzemplarz?
Zapisane
Tominator
Gość
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #2 -
Sobota, 16.12.2006, 23:16:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
Oni testowali to na jednym silniku, moze trafili jakis dobry egzemplarz?
Jaki tam dobry skoro w serii miał 110KM? Coś mi tu śmierdzi wałkiem :test:
Zapisane
Metody
Gość
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #3 -
Niedziela, 17.12.2006, 00:04:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
nigdzie nie jest napisane że w golfie jest afn, a to że ma 110 kucy tym bardziej o tym nie świadczy
taki wynik jest do osiągnięcia, gdzieś był wynik octavi 110 po chipo-boksie i miała naprawde dużo momentu
wtryski, turbiny i inne bajery montuje sie by mięc większy i bezpieczny przyrost koni mechanicznych
Zapisane
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #4 -
Niedziela, 17.12.2006, 09:26:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
W Golfie IV to pewnie ASV siedzi.
Z tego co mi wiadomo,to Godula zna sie na rzeczy i nie widzę w tym żadnego przekrętu
z momentem.
Zastanawia mnie tylko mały gratis mocy,może Golfik przed tuningiem lekko niedomagał?
Zapisane
Tominator
Gość
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #5 -
Niedziela, 17.12.2006, 09:35:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie neguję tego że się zna ale trochę czasu temu zjeżdzaliście mój tuning na forum bo przy 2000 miałem 300NM i taki program zabije sprzęgło oraz skrzynia się rozleci, w tym aucie jest ok 370NM przy tych obrotach - w tym modelu skrzynia nie rozleci i sprzegło nie padnie
?
Zapisane
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #6 -
Niedziela, 17.12.2006, 12:03:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Miro"
Z tego co mi wiadomo,to Godula zna sie na rzeczy i nie widzę w tym żadnego przekrętu
A jak widze 380Nm przy 2000obr to twierdze ze ma gotowce i zna sie na rzeczy jak ja na strojeniu benzyn...
Mozna wlasnie podlac paliwa z samego dolu i charakterystyka silnika pozwoli na jebniecie momentem ale strata bedzie u gory dlatego moment leci w dol. Pozatym batory ... i czerwony od temp seryjny IC
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Tominator
Gość
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #7 -
Niedziela, 17.12.2006, 12:18:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
A jak widze 380Nm przy 2000obr to twierdze ze ma gotowce i zna sie na rzeczy jak ja na strojeniu benzyn...
Mozna wlasnie podlac paliwa z samego dolu i charakterystyka silnika pozwoli na jebniecie momentem ale strata bedzie u gory dlatego moment leci w dol. Pozatym batory ... i czerwony od temp seryjny IC
Możesz to m przystępniej wytłumaczyć rob?
Zapisane
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #8 -
Niedziela, 17.12.2006, 13:48:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Pytanie brzmiało
Cytat: "Tominator"
Ciekawi mnie to że koleś zrobił program na 386NM - jak to ejst możliwe na seryjnych gratach?
Więc napisałem,że jest to możliwe i Godula umie to zrobić,czyli zna się na rzeczy.
Ja bym tego nie umiał zrobić,więc się nie znam na rzeczy. Proste...
A czy to jest fachowo czy niefachowo zrobione przez Godule,to już mnie nie obchodzi.
Zapisane
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #9 -
Niedziela, 17.12.2006, 15:08:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tominator"
Możesz to m przystępniej wytłumaczyć rob?
Powiem tak : dawki paliwa na seryjnej pompie dadza najwiekszy moment w okolicach 2000 obr jak by lac ile mozna. Pozniej charatkerystyka pompy 10mm nie pozwala na wydatek paliwowy by to utrzymac. Wiec stosuje sie rozne triki by moment z dolu przyhamowac by sprzegla nie rozwalic. Mozna ten sam silnik zrobic z lagodym momentem gdzie max bedzie przy ok 3000 ale wtedy bedzie to tylko 320Nm.
Walniecie paliwem z dolu ma jeszcze jedna wkurzajaca rzecz. Mianowice bardzo szybko seryjny cooler nie wydala co w polaczeniu z iloscia paliwa powoduje ze jak na V bieg wcisniesz z niskich obrotow to do 3000obr bedzie szlo a pozniej auto spuchnie.
Czyli w skrócie - im wieksza gorka na poczatku tym wiekszy spadek za nia
Mniejsza gorka to spadek lagodnieszy i wiecej nm przy wyzszych obrotach.
Co do Goduli to szpec jaki malo jesli chodzi o benzyniaki. Ale jak widze program
wyscigowy
do TDI gdzie praktycznie powyzej 3500 obr nie ma sensu krecic to cos mi nie halo...
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Tominator
Gość
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #10 -
Niedziela, 17.12.2006, 15:12:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
Z tego co mi wiadomo,to Godula zna sie na rzeczy i nie widzę w tym żadnego przekrętu
z momentem.
Niech się zna na rzeczy ale nie wierzę w takie bajki żeby samym softem wyciągnąć prawie 390NM z AFN. Zresztą niech się mądrzejsi wypowiedzą typu rob - czyli tacy co te softy robią.
Rob
tylko jak to się ma do żywotności sprzęgła i innych gratów typu turbo?Jak przy 2000 miałem 300NM to mówiłeś że sprzęgło długo nie pochodzi a ten koleś ma 370NM przy 2000obr - jemu to pochodzi? po co wogóle robić program na którym i tak nie można jeździć?
Zapisane
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #11 -
Niedziela, 17.12.2006, 16:20:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tominator"
Rob
tylko jak to się ma do żywotności sprzęgła i innych gratów typu turbo?Jak przy 2000 miałem 300NM to mówiłeś że sprzęgło długo nie pochodzi a ten koleś ma 370NM przy 2000obr - jemu to pochodzi? po co wogóle robić program na którym i tak nie można jeździć?
No dlatego tez dziwie ze ze Godula takie cos ma...no chyba ze ma to przyciagnac klientow co tylko w cyferki patrza wezma sobie pare WWW otworza i porownaja no to Godula wymiata....
Powiem Ci tak ze jeszcze w silniku wzdluznym (pasek audi) gdzie skrzynia i sprzeglo solidne mozna takie cos probowac dac. Ale powtarzam ze zabawa mierna bo na 100% na seryjnych gratach to auto bedzie puchnac....wiec jak to ma byc w Golfie to ja pozdrawiam przeniesienie napedu.
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
NATHAN
Świeżak
Offline
Skąd: KRAKÓW
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #12 -
Poniedziałek, 18.12.2006, 11:25:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Panowie to jest jeden wielki FARMAZON,tak jak Rob tutaj mówi,godula to jest taki spec od TDI jak ja od promów kosmicznych,kumpel z kraka robił u niego właśnie soft w ibizie 1.9 TDi AFN i zrobił mu ją na 150 KM i 350 Nm na seryjnych gratach (oczywiście wg jego hamownii) i niedość że miał mega batorego to jeszcze ciągłe jaja ze sprzęgłem,z którymi nie mógł sie uporać
Tak więc jak ja kupię autko na wiosnę,to pomimo tego że mam do niego rzut beretem,to ominę go jednak szerokim łukiem
Zapisane
Tominator
Gość
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #13 -
Poniedziałek, 18.12.2006, 11:27:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Rob a o co chodzi z tym przeniesieniem napędu? Mam zamiar za kilka miesięcy wymienić u siebie intercooler,turbo,sprzęgło,wtryski,pompe tak aby uzyskać 160-170KM i ok 380NM. Czy ten silnik to wytrzyma? Czy moze lepiej nazbierać na swapa 130KM i chipem samym dać na 170KM i 380NM?Co o tym myślisz?
Zapisane
rob555
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
WWW
Jak to jest z tym tuningiem?
«
Odpowiedz #14 -
Poniedziałek, 18.12.2006, 23:00:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tominator"
Rob a o co chodzi z tym przeniesieniem napędu? Mam zamiar za kilka miesięcy wymienić u siebie intercooler,turbo,sprzęgło,wtryski,pompe tak aby uzyskać 160-170KM i ok 380NM. Czy ten silnik to wytrzyma? Czy moze lepiej nazbierać na swapa 130KM i chipem samym dać na 170KM i 380NM?Co o tym myślisz?
Sluchaj cala sprawa w tym ze PD 130 ma skrzynie gdzie tarcza sprzegla ma 240mm a slabsze TDI maja tylko 220 i ty tez taka masz. Wiaza sie z tym ograniczenia przy przeniesieniu momentu. Ale 170KM/380Nm to nie jest wartosc przy ktorej napewno skrzynia i sprzeglo padna. Owszem zadaniem tunera bedzie tak program ulozyc by te 380NM nie bylo od razu i w naglym przyroscie ale oczywiscie da sie to zrobic.
Zapisane
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
Nowa siedziba - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Strony: [
1
]
2
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Jak to jest z tym tuningiem?
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...