Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło (Przeczytany 9797 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Valgaar
Animator :-)
Moderator
Offline
Skąd: Śląsk
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Sobota, 16.12.2006, 13:24:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
czy w tym silniku 1,9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze na zaworach bez zdejmowania głowicy? miał ktoś z tym do czynienia?
[
Dodano
: 2006-12-20, 11:46
]
jakby ktoś był zainteresowany to się da. ale problem jest z dostaniem gumek na zawory do AQM.
ale w tym momencie i tak mój silnik jest rozebrany i wszystkie zawory są zmieniane, głowica szlifowana i uszczelka pod głowica. zmiana wtrysku itd. w skrócie generalny remont silnika na koszt warsztatu, a wszystko z powodu małego błędu.
Zapisane
Rafal32
Gość
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Odpowiedz #1 -
Środa, 20.12.2006, 19:45:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czy mógłbyś zdradzić z powodu jakiego błędu masz remont silnika.Mam też AQM i poprostu jestem ciekaw.
Napisz te z jaka jest kompresja w tym silniku bo mój strucel tez ostatnio zaczął lekko pobierac olej i może pora go sprawdzić.
Zapisane
Valgaar
Animator :-)
Moderator
Offline
Skąd: Śląsk
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Odpowiedz #2 -
Środa, 20.12.2006, 21:04:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
kompresja podawana przez seata to 19,5:1 . u mnie na 2 cylindrach wyszło 22 co znaczyło że gdzieś olej się dostaje i uszczelnia powodując większą kompresję. zresztą wtryski były tłuste od oleju. po rozebraniu okazało się, że jedna gumka całkiem zeskoczyła a druga była uszkodzona.
a błąd? no cóż po złożeniu silnika nie mogli coś ustawić rozrzadu i coś kopcił po odpaleniu i krzywo palił. okazało się, że w końcu poszedł zawór i trzeba było rozbierać głowicę. warsztat wziął koszty na siebie. wymiana wszystkich części. przy okazji zarzadziłem wymianę wszystkich zaworów bo ponoć w tych silnikach lubią się urywać. jesli ci znika olej mogą to też być pierścienia zgarniające ale to jest mało prawdopodobne.
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Odpowiedz #3 -
Środa, 20.12.2006, 23:02:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Valgaar"
kompresja podawana przez seata to 19,5:1 .
Kompresja podawana jest w jednostkach ciśnienia (najczęściej w barach). A 19,5:1 to najbardziej pasuje mi do stopnia sprężania.
Stopień sprężania często podawany jest w informacjach technicznych samochodu, ale danych dotyczących kompresji jeszcze nie widziałem
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Valgaar
Animator :-)
Moderator
Offline
Skąd: Śląsk
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Odpowiedz #4 -
Czwartek, 21.12.2006, 08:44:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
dokładnie stopień sprężania. mając stopień sprężania wiesz czy kompresja jest ok. czyli jak ścisnie powietrze. a kompresja to to samo tylko inaczej podawana jak napisałeś w barach
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Odpowiedz #5 -
Czwartek, 21.12.2006, 09:04:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Valgaar"
dokładnie stopień sprężania. mając stopień sprężania wiesz czy kompresja jest ok. czyli jak ścisnie powietrze. a kompresja to to samo tylko inaczej podawana jak napisałeś w barach
Hmmm czym dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej wychodzi mi, że faktycznie mając podany stopień sprężania da się wyliczyć kompresje
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Odpowiedz #6 -
Czwartek, 21.12.2006, 20:19:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Hmmm czym dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej wychodzi mi, że faktycznie mając podany stopień sprężania da się wyliczyć kompresje
A to nie to samo? Tylko inaczej zapisane.
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Odpowiedz #7 -
Czwartek, 21.12.2006, 20:59:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KKKKris"
A to nie to samo? Tylko inaczej zapisane.
W idealnych warunkach (bez nieszczelności i przy gazie doskonałym) jedno wynika bezpośrednio z drugiego...
Ale w rzeczywistości wartości te mogą różnić się od siebie (tzn. stopień sprężania 19:1 nie oznacza zawsze 19 barów ciśnienia sprężania) :zakrecony:
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Rafal32
Gość
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Odpowiedz #8 -
Czwartek, 21.12.2006, 21:46:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
niewątpliwe jedno wynika z drugiego ale jedno i drugie to co innego
stopień spręzania to wiadomo o co biega i przy maksymalnym spręzeniu powinno być ok 28-35 barów (może atmosfer?) w cylindrze. Czyli kompresja w zdrowym dieslu powinna być w tych granicach. Nie znam dokładnie danych dla SDI czy TDI ale pamiętam z innego forum że koleś miał kompresja w dieslu 1,8 forda bodajże poniżej 28 i odpalenie strucla graniczyło z cudem.
Pdobnie jest w bezyniaku miałem kiedyś takie gówno i tam stopień sptężania byl 1do 8 czy jeden do sześciu a kompresja 12 do 14 .
Zapisane
Valgaar
Animator :-)
Moderator
Offline
Skąd: Śląsk
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
«
Odpowiedz #9 -
Piątek, 22.12.2006, 21:37:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
w seatach a raczej silnikach SDI I TDI to 28-35 bar ale nie powinno się różnić między cylindrami o więcej niż 0,5 bar. dolne które na siłę można upchnąć to 26. średnio dl a silników ze stajni VAG to 31.
nie wiem jak ford ale na chłopski rozum to może byla zima i miał coś ze świacemi lub przekaźnikiem. chyba , że silniki CR muszą miec większą.
Zapisane
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...