Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło  (Przeczytany 9797 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Sobota, 16.12.2006, 13:24:34 - NIEPRZECZYTANA »

czy w tym silniku 1,9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze na zaworach bez zdejmowania głowicy? miał ktoś z tym do czynienia?

[ Dodano: 2006-12-20, 11:46 ]
jakby ktoś był zainteresowany to się da. ale problem jest z dostaniem gumek na zawory do AQM.
ale w tym momencie i tak mój silnik jest rozebrany i wszystkie zawory są zmieniane, głowica szlifowana i uszczelka pod głowica. zmiana wtrysku itd. w skrócie generalny remont silnika na koszt warsztatu, a wszystko z powodu małego błędu.
Zapisane
Rafal32
Gość



« Odpowiedz #1 - Środa, 20.12.2006, 19:45:54 - NIEPRZECZYTANA »

Czy mógłbyś zdradzić z powodu jakiego błędu masz remont silnika.Mam też AQM i poprostu jestem ciekaw.
Napisz te z jaka jest kompresja w tym silniku bo mój strucel tez ostatnio zaczął lekko pobierac olej i może pora go sprawdzić.
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #2 - Środa, 20.12.2006, 21:04:01 - NIEPRZECZYTANA »

kompresja podawana przez seata to 19,5:1 . u mnie na 2 cylindrach wyszło 22 co znaczyło że gdzieś olej się dostaje i uszczelnia powodując większą kompresję. zresztą wtryski były tłuste od oleju. po rozebraniu okazało się, że jedna gumka całkiem zeskoczyła a druga była uszkodzona.
a błąd? no cóż po złożeniu silnika nie mogli coś ustawić rozrzadu i coś kopcił po odpaleniu i krzywo palił. okazało się, że w końcu poszedł zawór i trzeba było rozbierać głowicę. warsztat wziął koszty na siebie. wymiana wszystkich części. przy okazji zarzadziłem wymianę wszystkich zaworów bo ponoć w tych silnikach lubią się urywać. jesli ci znika olej mogą to też być pierścienia zgarniające ale to jest mało prawdopodobne.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Środa, 20.12.2006, 23:02:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Valgaar"
kompresja podawana przez seata to 19,5:1 .

Kompresja podawana jest w jednostkach ciśnienia (najczęściej w barach). A 19,5:1 to najbardziej pasuje mi do stopnia sprężania.
Stopień sprężania często podawany jest w informacjach technicznych samochodu, ale danych dotyczących kompresji jeszcze nie widziałem :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 21.12.2006, 08:44:18 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie stopień sprężania. mając stopień sprężania wiesz czy kompresja jest ok. czyli jak ścisnie powietrze. a kompresja to to samo tylko inaczej podawana jak napisałeś w barach
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 21.12.2006, 09:04:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Valgaar"
dokładnie stopień sprężania. mając stopień sprężania wiesz czy kompresja jest ok. czyli jak ścisnie powietrze. a kompresja to to samo tylko inaczej podawana jak napisałeś w barach

Hmmm czym dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej wychodzi mi, że faktycznie mając podany stopień sprężania da się wyliczyć kompresje  :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 21.12.2006, 20:19:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Hmmm czym dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej wychodzi mi, że faktycznie mając podany stopień sprężania da się wyliczyć kompresje

A to nie to samo? Tylko inaczej zapisane.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 21.12.2006, 20:59:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
A to nie to samo? Tylko inaczej zapisane.

W idealnych warunkach (bez nieszczelności i przy gazie doskonałym) jedno wynika bezpośrednio z drugiego...

Ale w rzeczywistości wartości te mogą różnić się od siebie (tzn. stopień sprężania 19:1 nie oznacza zawsze 19 barów ciśnienia sprężania)  :zakrecony:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Rafal32
Gość



« Odpowiedz #8 - Czwartek, 21.12.2006, 21:46:27 - NIEPRZECZYTANA »

niewątpliwe jedno wynika z drugiego ale jedno i drugie to  co innego  :ok:
stopień spręzania to wiadomo o co biega i  przy maksymalnym spręzeniu powinno być ok 28-35 barów (może atmosfer?) w cylindrze. Czyli kompresja w zdrowym  dieslu powinna być w tych granicach. Nie znam dokładnie danych dla SDI czy TDI ale pamiętam z innego forum że koleś miał  kompresja w dieslu 1,8 forda bodajże poniżej 28  i odpalenie strucla graniczyło z cudem.
Pdobnie jest w bezyniaku miałem kiedyś takie gówno i tam stopień sptężania byl 1do 8 czy jeden do sześciu a kompresja  12 do 14 .
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #9 - Piątek, 22.12.2006, 21:37:32 - NIEPRZECZYTANA »

w seatach a raczej silnikach SDI I TDI to 28-35 bar ale nie powinno się różnić między cylindrami o więcej niż 0,5 bar. dolne które na siłę można upchnąć to 26. średnio dl a silników ze stajni VAG to 31.

nie wiem jak ford ale na chłopski rozum to może byla zima i miał coś ze świacemi lub przekaźnikiem. chyba , że silniki CR muszą miec większą.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło
Skocz do: